RADOBOJ: Djeca pohađaju NTC radionice koje je osmislio liječnik, član Mense

“U Radoboju mi je jedna učiteljica rekla da je jako stroga. Nakon mog seminara je priznala da je možda pogriješila…”

Objavljeno: 09.04.2024. zagorjeinternational

Gost prošlotjedne HRT-ove emisije ‘Nedjeljom u 2‘ bio je liječnik interne medicine i neurofiziolog dr. Ranko Rajović, a tema je bila odgoj djece.

U uvodu emisije predstavljena je Općina Radoboj i zgrada Muzeja ‘Radboa’, u kojoj je nekad bila škola gdje su još 1833. godine rudari besplatno školovali djecu. Danas djeca u Radoboju pohađaju radionice NTC (Nikola Tesla Centar), koje su osmišljene od strane liječnika Rajovića, člana Komiteta svjetske Mense za darovitu djecu i suradnika UNICEF-a za rano obrazovanje.

Podizanje nivoa intelektualnih sposobnosti, razvijanje pokreta i motorike…

– Tražili smo nekakvo rješenje jer smo znali da trebamo krenuti od sebe, raditi promjene, da je tako najbolje, i došli smo uz pomoć gospođe Jelene Crnek, voditeljice Društva ‘Naša djeca’ na ideju da počnemo to s doktorom Rajovićem – rekao je načelnik Radoboja Anđelko Topolovec.

Program NTC učenja provodi se u Radoboju u organizaciji Općine i Društva ‘Naša djeca’ Radoboj, a Krapinsko – zagorska županija pruža podršku učenicima sufinanciranjem njihovog sudjelovanja u NTC aktivnostima. Radionice se provode u cilju podizanja nivoa intelektualnih sposobnosti djece, sprečavanju poremećaja pažnje i koncentracije u školskom periodu, razvijanju koordinacije pokreta i motorike, brzini razmišljanja, povezivanja i zaključivanja te pravovremenog uočavanja darovitih učenika i poticanja razvoja njihovih sposobnosti.

Više o tome pisali smo OVDJE.

Djeca su sretna kad god naprave neki iskorak

Rajović je u emisiji najprije odgovorio na pitanje kako to da kao internist i endokrinolog nastupa u ulozi dječjeg pedagoga.

– Zapravo sam magistrirao neuroendokrinologiju te sam dobio poziv s Pedagoškog fakulteta iz Ljubljane da održim predavanje kako novo otkriće iz medicine možemo primijeniti u praksi i pedagogiji. Time se bavim već desetak godina te sam šef katedre za neuroznanosti u odgoju i obrazovanju u Kopru. Proučavamo kako medicinska otkrića učiniti prihvatljivijim, lakšim i razumljivijim jer imamo jako puno problema s djecom, a to vide i roditelji i učitelji. Kao da je svaka nova generacija malo slabija u odnosu na prethodne dvije, takvi dolaze u školu. Znači da se nešto dogodilo u periodu razvoja, a mozak se najviše razvija do šeste godine. Na to moramo dati odgovor da vidimo što se događa s našom djecom – kazao je Rajović.

Kad god djeca naprave neki iskorak, sretna su. Isto je kad, primjerice, nauče voziti bicikl ili kad krenu u školu. Rajović je ispričao više o školi i koliko je djeca vole.

– Istraživanje je pokazalo da u prvom razredu svi vole školu, u drugom razredu skoro svi vole školu, a u trećem razredu ih trideset posto ne voli školu. Ako mozak fiziološki voli učiti da bismo preživjeli i voli kad krenemo u školu, što se dogodilo u trećem razredu? Bi li dijete bilo sretno ako kaže sebi da želi hodati i za sekundu prohoda? Ne bi. Sretni smo kad se malo mučimo i onda nešto savladamo, to moramo podsjetiti roditelje. Dijete se mora malo pomučiti i savladati problem, a ne dobiti sve na gotovo – poručio je Rajović.

Primjer iz Radoboja

Liječnik smatra kako je učitelj prva instanca na kojoj roditelji vide jesu li pogriješili u odgoju jer učitelj među učenicima vidi tko po čemu iskače. Ističe da se učiteljima ne smije rušiti autoritet te je ispričao i primjer.

– U Radoboju mi je jedna učiteljica rekla da je jako stroga. Tjera djecu na puno domaće zadaće, a nakon mog seminara je rekla da je možda pogriješila jer vidi da se sve može učiti kroz igru, da djeci popodne vrijeme bude njihovo, a ne za pisanje domaće zadaće. Nakon toga ona dolazi u školu i pita ih žele li da se ukinu domaće zadaće, a učenici jednoglasno odgovore da žele. Nakon toga je postavila drugi uvjet, da ne donose mobitele, što im nije bilo prihvatljivo. No, pustila ih je da se sami dogovore te su donijeli odluku da neće nositi mobitele u školu i da neće imati domaće zadaće. Kaže da je bila sretna jer je vidjela da su se djeca počela igrati i u školu i popodne. Zamolila ih je da čitaju barem deset minuta dnevno novine, časopise, stripove, knjige, bilo što. Za mjesec-dva roditelji su joj rekli da su djeca počela čitati po sat-dva vikendom – rekao je između ostalog Rajović.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba