Spot od 31 sekunde platili 134.800 kuna

EURO NA K: Država na kampanju za uvođenje eura potrošila sitnicu – 23,5 milijuna kuna

Objavljeno: 24.10.2022.

Sve smo bliže prvom siječnju, danu kada se u Hrvatskoj uvodi euro. Nacionalnim televizijama, billboardima, TV spotovima i radijskim reklamama vrte se kampanje HNB-a i Vlade oko tog ”famoznog” prelaska na euro. Cijena kampanje, dakako, prava sitnica – samo 23,5 milijuna eura.

Ovo je savršena prilika da se prisjetimo početka godine, odnosno mjeseca veljače kada su u javnost ”puštena” dizajnerska rješenja za kovanice eura. Tada smo prvo naljutili Srbe zbog toga što će na jednoj od kovanica osvanuti lik Nikole Tesle. ˝Ovo je još jedan u nizu sramotnih pokušaja Hrvata da ukradu Nikolu Teslu, kome su za vrijeme rata minirali spomenik u Gospiću, a sada ga stavljaju na svoju kovanicu˝, pisalo se tada. Onda se pak prašina podigla oko kovanice od jednog eura jer je jedan korisnik društvene mreže Twitter objavio dizajn kovanice jednog eura i pored nje fotografiju kune u divljini, a sličnosti su bile i više nego očite pa je naknadno otkriveno da je fotografiju kune u divljini uslikao britanski fotograf ptica i divljih životinja Iain H. Leach. Spornu je kovanicu eura dizajnirao magistar primijenjene umjetnosti Stjepan Pranjković koji je dobio nagradu u iznosu od 70 tisuća kuna. Složi ćemo se, nije nam to baš išlo ”na ruku”.

Novi šok

Danas – novi šok. HNB je za Index potvrdio sumu od 23,5 milijuna kuna za kampanju zamjene kune eurima, a za PR kampanje odabrane su zajednica ponuditelja Trotočka d.o.o. za trgovinu i usluge, SM Studio Marketing Komunikacije d.o.o. za promidžbu i ispitivanje tržišta i Printshop d.o.o. za proizvodnju, trgovinu i poslovne usluge.

Svaka navedena stavka koštala je 3.994.007 kuna, a za usluge strategije oglašavanja u medijima, planiranja i zakupa medijskog prostora ugovor od 14.500.000 kuna potpisan je s Real grupom d.o.o. za poslove marketinga i trgovine. S druge, ali, možemo reći iste strane, klasični PR u koji spadaju usluge vođenja odnosa s javnostima i organizacije evenata prepušten je firmi Abeceda komunikacije d.o.o. s kojom je potpisan ugovor u vrijednosti 740.000 kuna. Dakako, tu je i Hrvatski telekom koji će brinuti za usluge i vođenje pozitivnog centra u vrijednosti od 785.100 kuna, a za usluge organizacije i provođenja istraživanja javnog mnijenja ugovor je potpisan s tvrtkom Ipsos i vrijedan je 294.000 kuna.

‘Euro na kotačima’

Posljednja stavka paketa javne nabave za usluge kreiranja i provođenja nacionalne informativne kampanje u cilju provedbe Nacionalnog plana zamjene hrvatske kune eurom, kako to službeno zovu HNB i vlada govori o ‘Euru na kotačima’. O čemu se radi?

– Izložba će biti održana u 27 hrvatskih gradova, euro će “doputovati” na popularne gradske lokacije, a multimedijski sadržaji posjetiteljima će pružiti sve relevantne informacije o uvođenju eura kao službene valute. “Euro na kotačima smješten je u četiri posebno dizajnirana kontejnera s prepoznatljivim vizualnim identitetom; prostor je osmišljen kako bi posjetiteljima izložbe uspješno prenio visokokvalitetan i zabavan informativni sadržaj. Tijekom trajanja izložbu će diljem Hrvatske prevoziti dva velika specijalizirana transportna vozila – opisuje se na službenim stranicama za uvođenje eura. Usluge realizacije ove stavke iznose 3.183.200 kuna, a taj je posao dobila tvrtka Trotočka d.o.o. za trgovinu i usluge i Super Truper Mix d.o.o. za promidžbu i usluge.

”Naš novac”

“Euro – naš novac” geslo koje iskače iz paštete kako bi se ”informala” javnost. Prije devet dana na YouTube kanalu Euro.hr objavljena su dva videa. Jedan nosi opis ‘Dvojno iskazivanje cijena uvedeno je kao brana neopravdanim poskupljenjima’, a drugi ‘Što s kunama kada dođe euro? Najlakša zamjena – uplatite kune na svoje račune i one će 1. siječnja biti automatski zamijenjene u eure’.

U prvom ”informatoru” to izgleda ovako:

Svedemo li na par riječi: Baka čita novine i demantira neinformiranu tinejdžericu koja informacije prikuplja putem svog mobitela. ˝Ma ništa se ti ne brini˝, kaže baka.

Postoji i druga reklama:

Dakle, svaki ovaj mini spot od 31 sekunde košta 134.800 kuna.

– TV spotovi, te ostali načini oglašavanja (radio, oglasi za tiskovine, web banneri te vanjsko oglašavanje) samo su dio cjelokupne kampanje, no kampanja se obraća cijeloj općoj javnosti – rekli si za Index iz HNB-a, naglašavaju da je prevedena i na romski jezik.

– Tu je i besplatan telefon koji je aktiviran 22. rujna i građani, napominju iz HNB-a, na njemu mogu dobiti odgovore na pitanja koja se odnose na zamjenu kune eurom svakim danom od 8 do 18 sati – kazali su iz HNB-a. su se pohvalili da su ˝organizirana događanja Dani eura u Osijeku, Rijeci, Splitu i Zagrebu na kojima se građani uz zabavni i informativni program mogu upoznati s eurom – kažu iz HNB-a.

No, priči nije kraj, prema zajedničkom sporazumu, HNB i Vlada financiraju cijelu kampanju u jednakim iznosima, po pola.

Tvrdi se tako da će Europska komisija prema utvrđenom iznosu i modelu refundirati do 50 posto troškova na temelju potpisanog Sporazuma o partnerstvu između Europske komisije i Vlade i zahtjeva za refundaciju koji će Europskoj komisiji uputiti te da je “navedeni zahtjev u visokoj fazi pripreme”.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba