Saborska zastupnica Natalija Martinčević u Hrvatskom je saboru govorila o prekidu u radu fiksne i mobilne telefonije u Hrvatskoj, koji se dogodio u utorak

“Funkcioniranje ključnih državnih sustava ne može ovisiti o jednom teleoperatoru”

Objavljeno: 01.10.2020. zagorjeinternational

Saborska zastupnica Narodne stranke – Reformisti Natalija Martinčević u Hrvatskom je saboru govorila o prekidu u radu fiksne i mobilne telefonije u Hrvatskoj, koji se dogodio u utorak. Prekid je trajao šest sati, a prema informacijama iz Hrvatskog Telekoma, problem nije bio u ljudskoj pogrešci niti u hakerskom napadu, već u kvaru opreme.
Martinčević je istaknula kako ovo nije bio prvi takav slučaj jer se prekid u radu teleoperatora dogodio i u rujnu 2015. na području cijele Hrvatske te u veljači 2017. na području nekoliko županija. Ovaj prekid telekomunikacijskih usluga, osim što je napravio velike neugodnosti samim građanima, ukazao je na jedan velik i jako ozbiljan problem, kazala je Martinčević. Zbog greške na infrastrukturi jednog teleoperatora, građanima su bile nedostupne sve žurne službe, policija, vatrogasci, centri 112, hitna medicinska pomoć, bolnice i to dugih šest sati, rekla je saborska zastupnica.

Puno vremena

– Kvarovi su uvijek mogući i događaju se svim operatorima u svijetu, no ono što zabrinjava, jest ovisnost hrvatske države o jednom telekomunikacijskom operatoru. Nama koji tih šest sati nismo mogli komunicirati, vjerojatno se ništa spektakularno nije dogodilo, ali osobama koje su se našle u automobilskoj nesreći, požaru, zdravstvenom problemu poput primjerice moždanog ili srčanog udara, to je ozbiljan problem jer kao što znamo, u takvim trenucima životi ovise o sekundama. Dakle, jedan običan kvar kakav se uvijek može dogoditi, paralizirao je naše najvažnije službe, a ni Hrvatski Telekom, ali ni Vlada, nisu dobro reagirali. Šest sati je jako puno vremena i nije normalno da nitko u šest sati nije našao rješenje kako bi građani mogli pozivati barem broj 112. Upute građanima o alternativnim brojevima putem aplikacija za uspostavu poziva preko interneta za ljude koji su u opasnosti i ugrozi, ne zavrjeđuje ozbiljan komentar. Ovaj nam događaj pokazuje kako jedan malo veći kvar na sustavu može dovesti do kolapsa na razini države. Stoga ključni sustavi ne mogu ovisiti o infrastrukturi samo jednog teleoperatora, već moraju biti povezani na više nezavisnih i međusobno nepovezanih infrastruktura, kako bi se u trenutku kvara, odnosno, ispada jednog teleoperatora, mogla koristiti druga infrastruktura i sustav bi nastavio normalno funkcionirati – istaknula je Martinčević.

Na teži način

– Sada kad smo na teži način naučili lekciju, potrebno je odmah uspostaviti druge načine spajanja koji su tehnički mogući. Oni će zahtijevati promjenu propisa i te određena ulaganja u opremu na strani hitnih službi s ključnim ciljem – da se u slučaju pada jednog sustava, hitne službe mogu spajati na sve ostale operatere. Dakle, rješenje je tu i ja sada pozivam Vladu Republike Hrvatske i resorna ministarstva – Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i Ministarstvo unutarnjih poslova, da okupe stručnjake i u najkraćem roku poslože sustav kako životi naših građana kada se dogodi kvar na sustavu jednog privatnog teleoperatora, ne bi bili ugroženi – zaključila je Martinčević.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba

Prijavite se na naš newsletter