PREGRADA: Obilježen Nacionalni dan hitne medicinske službe. Naš Zavod godišnje primi 30.300 poziva i prevali 600.000 kilometara, a brzina i kvaliteta je iznad prosjeka

“Očekuje se u novom Zakonu da hitnjaci dobe beneficirani staž kao u drugim hitnim službama”

Objavljeno: 30.04.2024. zagorjeinternational

U Pregradi je danas obilježen Nacionalni dan hitne medicinske službe. Tim je povodom Zavod za hitnu medicinu KZŽ na Trgu Gospe Kunagorske izložio vozilo hitne medicinske službe koje se moglo razgledati uz stručno vodstvo, a djelatnici Zavoda su na tri radilišta zainteresirane građane upoznavali s opremom kojom raspolažu, postupcima prve pomoći te osnovnim mjerama održavanja života uz upotrebu automatskog vanjskog defibrilatora.  

Ravnatelj zavoda za hitnu medicinu Krapinsko – zagorske županije istaknuo kako je Hrvatski sabor 2013. proglasio današnji dan Nacionalnim danom hitne medicinske službe što je prilika prisjetiti se svih zaposlenih koji su svih 365 dana u godini tu za građane kad im je to potrebno.   

Svaki peti

– Prošle godine smo zaprimili 30.300 poziva na broj 194, odnosno svaki naš četvrti stanovnik pozvao je taj broj. Svaki pet stanovnik zatražio je intervenciju hitne ili njih 23.000 – kazao je ravnatelj Božić dodavši kako ti podaci govore koliko je hitna služba zapravo bitna i na raspolaganju ljudima jer su vozila prošla 600.000 kilometara odnosno 15 puta oko ekvatora. 

Bila je to prilika za održavanje javno pokazne akcije u Pregradi kojoj su se, osim djelatnika hitne, priključili učenici i vrtićki uzrasti. 

– Ova pokazna akcija je bitna da naše građane solidariziramo o tome koliko su oni bitni u lancu preživljavanja. U postotku uspješnih reanimacija imamo ostvarenih 24 posto čime smo ostvarili svjetski prosjek, a u 50 posto slučajeva reanimaciju su započeli laici uz pomoć naših dispečera jer kad onaj prvi koji se nađe na licu mjesta započne proces, to dovodi do boljeg ishoda te kasnije kraćeg liječenja – objasnio je Božić koji je istaknuo kako trenutno ima zaposlenih 36 timova T1, devet T2, pet timova prijemno-dojavne jedinice što je ukupno 155 djelatnika u hitnoj medicinskoj službi. Uz to, ravnatelj je kazao kako je prosječno vrijeme dolaska od poziva do pacijenta 15 minuta što je unutar ‘zlatnog sata’ koji je inače 20 minuta.  

Ovom prilikom ravnatelj Božić se osvrnuo i na novitete u financiranju koji su počeli ove godine.  

– Timove koje je financirala Županija preuzeo je Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje. Ono što je novost je da je 1. ožujka Zabočka ispostava dobila dodatnih pet timova T2 što je pokazatelj potrebe koja je prepoznata. Vodi se dobra briga o djelatnicima koji se konstantno educiraju, a očekuje se u novom Zakonu da hitnjaci dobe beneficirani staž kakav je u drugim hitnim službama što trenutno nije slučaj – poručio je Božić te dodao kako u lipnju dolazi prva generacija specijalizanata sestrinstva u djelatnosti hitne medicine kako bi samostalno mogli primjenjivati lijekove i zahvate. Uz to, kazao je kako zasad nije bilo potrebe za hitnom helikopterskom službom na području KZŽ, no jedinica jest upućena u protokol koji je potreban za takvu vrstu intervencije. 

Liječnica Adrijana Strabić rekla je da je srčani zastoj jedno od najčešćih hitnih stanja u današnje vrijeme.

– Ovdje smo okupili i starije i mlađe kako bi s njima prošli i pokazali im kako postupiti prema pacijentu koji ima srčani zastoj do dolaska hitne pomoći jer upravo tih nekoliko minuta do dolaska hitne pomoći može biti ključno za preživljavanje. Već je bilo slučajeva da je bilo spašenih života od strane građana koji su pristupili reanimaciji. Bitno je naučiti osnove osnova da se u toj paničnoj situaciji mogu snaći i napraviti te osnovne postupke u tim prvim minutama dok mi ne dođemo. Mi potom preuzimamo pacijenta s naprednim održavanjem života kada osobu stavljamo na kisik i defibrilator, no bitno je da se te osnove znaju – pojasnila je Strabić.

Pregradski gradonačelnik Marko Vešligaj čestitao je svim zaposlenicima Hitne njihov nacionalni dan, a potom se osvrnuo na situaciju u njegovom gradu.

– U Pregradi postoji punkt od 2016. godine i uistinu je sjajno organiziran te doista znam nekoliko slučajeva gdje su životi bili spašeni. Također, sustav je na području cijele naše županije na zavidnoj razini, a mreža i punktova ima u svim većim gradskim i općinskim središtima. Ipak, uvijek postoji prostor za napredak pa bi mogli razmisliti o tome da pojačamo suradnju sa susjedima, posebice u pograničnim područjima, a sve kako bi se dodatno ubrzale intervencije. Tu postoje i europska sredstva koja bi se mogla iskoristiti – rekao je Vešligaj te dodao:

– Drago mi je da se ovdje okupio velik broj ljudi, posebice djece, jer tu vrstu edukacije moraju svi proći. Nikada ne možemo znati kada ćemo se naći u situaciji da nekome moramo pomoći na taj način i spasiti život, a to je ono najbitnije – dodao je Vešligaj. 

Dožupanica Jasna Petek s ponosnom je još jednom istaknula da smo na području Krapinsko – zagorske županije, daleko ispod ‘zlatnog sata’.

5,5 milijuna eura

– U okviru smo od 15 minuta i zaista se možemo pohvaliti s odličnim vremenom, ali i kvalitetno pruženom hitnom medicinskom pomoći i spašenim životima. Županija pomaže rad Zavoda i unazad šest godina je uložila preko 5,5 milijuna eura, a kroz decentralizirana sredstva nešto više od 2,5 milijuna eura. Ulagali smo prvenstveno u vozni park i možemo se pohvaliti da je naš najbolji. Naša vozila nisu starije od pet godina, stalno ih zanavljamo i opremamo svime što je potrebno i smatram da je i to jedan od razloga ovog jako brzog dolaska na intervencije – rekla je Petek.

Županija u suradnji sa Zavodom cijelo vrijeme provodi kvalitetnu politiku ljudskih resursa jer kroz specijalizacije liječnika i ostalog medicinskog osoblja nastoji održati kontinuitet i održati broj medicinskog kadra koji je potreban u Zavodu. Također, Petek je dodala da je ove godine Županija financirala timove T1 u Klanjcu i Konjščini i oni su u sastavu nove mreže zdravstvenih usluga. 

– Više od 330.000 eura imamo za financiranje zdravstvenih usluga kako bi one bile kvalitetnije i bolje. Moram pohvaliti zaista dobru mrežu u kojoj smo dobili i više nego što smo tražili, a to govori da imamo dobru pokrivenost, što nam jamči kvalitetnu te pravodobnu i dostupnu hitnu medicinsku pomoć u svakom kutku naše županije – zaključila je Petek.  

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba