NE PROPUSTITE: ŠUDIGO Zabok već treću godinu zaredom provodi izvannastavnu aktivnost, projekt Podcast 'Niš konkretno' - u ovotjednoj epizodi gostovao je Alen Brodar, suosnivač Zagorje Internationala i Kajkavskih kronika

“Mi smo primjer konkretnog i poticajnog rada s mladim generacijama”

Objavljeno: 24.02.2024. zagorjeinternational

Autorica: Dorotea Fistrić, 4. MT
Mentorica: Marina Buhin
Foto: Marina Buhin

Podcast ‘Niš konkretno’ izvannastavna je aktivnost pokrenuta prije tri godine u Školi za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok. Projekt je to koji u potpunosti vode i osmišljavaju učenici četvrtog razreda medijskih tehničara, a mentorica im je profesorica Marina Buhin.


Partner u projektu je poduzetnički centar Krapinsko-zagorske županije, a sufinanciran je od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja. Učenici u školskom televizijskom studiju na inovativan i primamljiv način govore o raznim temama iz raznih sfera društvenog života te približavaju sve popularniju formu televizijskog intervjua. Počevši od teme poduzetništva, prošlogodišnja suradnja s Poduzetničkim centrom omogućila im je lakši pristup tematici poduzetništva te su kontakti s poduzetnicima bili jednostavniji i lakši.

Promocija

Kako bi se promovirao cjelokupan projekt i učinio dostupnim publici, Podcast ‘Niš konkretno’ proširio se i na društvene mreže. Svaka snimljena emisija ima video najavu koja se objavljuje na društvenim mrežama škole, Instagramu i Facebooku, a prije mjesec dana pokrenuli su i TikTok profil. Redovitim objavama svakog petka na YouTube kanalu te kratkim videima na TikTok-u, sakupili su publicitet i lajkove, kako u lokalnoj zajednici, tako i šire.

Ove godine uz već uhodanu tematiku poduzetništva, odlučili su dodati nove, drugačije teme. Nastavljaju primjerom dobre prakse podići bolju vidljivost, kao i odličnu promociju projekta, stoga će nastaviti stvarati sadržaj koji je namijenjen toj istoj publici, no, intencija im je proširiti ciljanu publiku. Nastavljaju suradnju s lokalnom zajednicom, komuniciraju s medijima te se ističu u lokalnoj zajednici kao primjer poticajnog rada s mladim generacijama.

Internetska stranica

Također, u izradi je i web stranica podcasta gdje ćete naići na detaljnije informacije, od članova podcasta do same realizacije istog. Tijekom nastavne godine, čak će preko 100 sati biti utrošeno na strukturnu organizaciju grupe učenika koja radi prvenstveno na podcastu. Ovakav nastavak projekta kod učenika potiče razvoj komunikacijskih vještina, angažman i kreiranje sadržaja na društvenim mrežama, korištenje i razvijanje marketinških alata, a uvodi ih u “realan” sektor, odnosno priprema ih za tržište rada ili ih potiče na pokretanje vlastitih poduzetničkih priča. Koordinatorica podcasta je Marina Buhin, profesorica stručnih predmeta.

– Tražili smo neke nove inačice koje bi bile primamljive publici, ali i samim učenicima i ravnateljica je predložila da pokrenemo podcast. Krenulo je iz male ideje prije tri godine, kao neki projekt izvannastavne aktivnosti, ocijenjeni smo pozitivno, dobili smo prva financijska sredstva i tu je zapravo krenuo podcast – istaknula je.

Oprema i voditelji

Kvalitetna oprema ključna je stvar za snimanje kvalitetnog podcasta. Tu su kamere, odnosno fotoaparati koji to danas odlično obavljaju, potrebni su mikrofoni, rasvjeta te studio u kojem ćete snimati. Oprema je dosta skupa te se snalaze pišući projekte prema Ministarstvu znanosti i obrazovanja koji ih već treću godinu podržavaju u nabavci iste. Škola je pomogla uređenjem scenografije emisije, a onda je na uhodanoj ekipi ostalo samo da postanu što bolji u snimanju i vođenju emisija.
Voditelji koji svojim šarmom pridonose svakoj epizodi podcasta su učenici četvrtog razreda medijskih tehničara. Oni su Dorotea Fistrić, Ana Grah, Antonio Abičić i Vito Nikić. Samostalno kontaktiraju goste te osmišljaju pitanja, a u ovoj sezoni su ugostili brojne poduzetnike, glumce, pjevače, influencere, kreatore priča, ekonomske stručnjake.

Ana Grah

– U principu nije zahtjevno, ako svatko zna koji je njegov posao i ako ga odrađuje, dakle ako se zna tko vodi podcast, tko ga montira te tko kontaktira gosta. Naravno zna se desiti pokoja komplikacija – rekao je Vito.
Dorotea dodaje kako bi voditelj trebao biti komunikativna osoba koja zna održati komunikaciju.

Dorotea Fistrić

– Naravno, potrebna je složnost ekipe te timski rad. Kada dobijemo povratnu informaciju gosta koji je zadovoljan i oduševljen podcastom, znamo da smo na dobar način uložili trud te dobijemo motivaciju za dalje – dodala je.

Antonio Abičić

– Naš podcast traje minimalno 15 minuta, a ponekad je to i maksimum. Zavisi od gosta i koliko se raspričamo, uostalom mi to možemo i svesti na neku manju minutažu pri montiranju podcasta. Svaki gost je zanimljiv na neki način, tako da se uvijek prikupi dovoljno materijala- rekao je Antonio Abičić.

Upornost i kreativnost

Za snimanje podcasta potrebna je upornost, inovativnost i kreativnost. Da bi se razvio neki proizvod potrebno je vremena, truda i naravno zalaganje. Kod njih je taj slučaj odličan. Svim ostalima poručuju da budu uporni i ustrojni u onome što vole, a prije toga da pogledaju ovotjednu epizodu u kojoj je Dorotea ugostila Alena Brodara, suosnivača portala Zagorje International te regionalnog digitalnog tjednika, Kajkavske kronike. Gledajte koliko se teško probiti s digitalnim novinama u ovom digitalnom svijetu, kako napisati kvalitetnu vijest te još mnogo toga.  

– Hvala ekipi iz Podcasta na pozivu, vrlo rado sam ga prihvatio, tim više što se radi o mojoj struci, ovo je odlična priprema ako se netko od njih i nakon srednje škole odluči otisnuti u izazovne novinarske vode. Imaju ogroman potencijal, u što smo se i mi sami mogli uvjeriti kad su posjetili našu redakciju u Krapini, gdje su snimili fenomenalan promotivni video za naše Kajkavske kronike. Mogu samo reći, bravo ekipa, samo tako nastavite! – kazao je Brodar.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba