Sve zbog dva velika razloga

NESTAŠICA: Police u njemačkim trgovinama bi mogle uskoro ostati prazne

Objavljeno: 20.01.2024. zagorjeinternational

Njemačka bi se u skoroj budućnosti mogla suočiti s nestašicom osnovnih proizvoda poput tjestenine, toaletnog papira i ostalih osnovnih prehrambenih i kućanskih potrepština. Za prijetnju nestašicom postoje dva razloga. Prijetnje poljoprivrednika, te sukob u Crvenom moru s Hutima. Predsjednik bavarskih poljoprivrednika Günther Felßner najavio je moguću eskalaciju ako savezna vlada u potpunosti ne povuče svoje planove o rezanju subvencija u poljoprivredi.

– Ne dopuštamo da nam se iz džepa uzmu višemjesečni prihodi – rekao je Felßner u intervjuu za Augsburger Allgemeine, prenosi Fenix magazin.

Sve veće probleme u opskrbi izaziva i pokret Huti, službeno poznat kao Ansar Allah (pristaše Allaha). Riječ je o šijitski, islamističkoj političkoj i vojnoj organizaciji koja je nastala u Jemenu 1990-ih. Stručnjaci vjeruju da Huti napadaju zapadne trgovačke brodove u ime Irana, kako bi naštetili Zapadu i Izraelu. Prije nekoliko dana Financial Times je objavio kako su napadi Hutija prekinuli plovidbu komercijalnih brodova na ključnoj pomorskoj trgovačkoj ruti.

Naime, iz Crvenog mora, preko Sueskog kanala u Sredozemlje plove teretni brodovi kada dovoze robu iz Azije u Europu, ali sada su prisiljeni krenuti zaobilaznim putem oko Afrike jer ih Huti napadaju. To uzrokuje velika kašnjenja u dostavi robe.  

Direktor Centra za istraživanje trgovinske politike Julian Hinz, kazao je da se učinci tih problema za sada ne osjećaju puno, ali je dodao kako ‘još uvijek postoji rizik od praznih polica u njemačkim supermarketima’. Poneki su, kaže on već počeli trpjeti pa su odgođene i reklamne kampanje.  

Lidl i Kaufland već se pripremaju za moguću krizu.

– Moguće je kašnjenje isporuke za pojedinačne proizvode – priopćili su iz Lidla. Kaufland trenutno nema problema, ali pripremaju se za njih.  

Kako izvještava ZDF, čelnik brodarskog diva AP Møller-Maersk upozorio je u Financial Timesu da bi mogli proći mjeseci prije nego što se trgovačka ruta Crvenog mora ponovno otvori. To bi onda moglo osjetiti globalno gospodarstvo, a u konačnici i potrošači.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba