EU PARLAMENT IZGLASAO: Evo od kada više nećete moći kupovati nove automobile na fosilna goriva

Odzvonilo je dizelu, ali i benzinu: Hoćemo li zaista svi morati prijeći na eletro vozila?

Objavljeno: 15.02.2023. zagorjeinternational

Europski parlament je dao konačno odobrenje za obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. godine, što znači da se za 12 godina više neće moći prodavati novi automobili na benzin i dizel. Novi standardi emisija CO2 za automobile i kombije dio su zakonskog paketa “Spremni za 55”, a podržani su s 340 glasova za, 279 protiv i 21 suzdržanim.  

– Ovom uredbom potiče se proizvodnja vozila s nultim i niskim emisijama. Ti ciljevi pružaju jasnoću automobilskoj industrijiu i potiču proizvođače automobila na inovacije i ulaganja. Potrošačima će kupnja i korištenje vozila s nultim emisijama biti pristupačniji, a brže će se razviti i tržište rabljenih vozila. Tako će održivi prijevoz postati dostupan svima – rekao je izvjestitelj iz kluba liberala Jan Huitema (Renew), piše Index.

Za 12 godina više se neće moći prodavati novi dizelaši i benzinci, već isključivo nova vozila s nultom stopom štetnih emisija. Prijelazni ciljevi smanjenja štetnih emisija za 2030. godinu su 55 posto za automobile. Građani će i nakon 2035. godine moći još voziti svoje automobile s motorima na unutarnje izgaranje, pa i kupovati rabljene automobile na benzin i dizel.  

Uredbu su podržali zastupnici socijaldemokrata, zelenih i liberala, dok su pučani protiv. Budući da EU uglavnom rijetke metale koji se koriste u punjivim baterijama za električne i hibridne automobile uvozi iz Kine to će stvoriti još veću ovisnost EU o Kini, upozorila je na raspravi pučanka Barbara Thaler.

Eurozastupnica (EPP/HDZ) Sunčana Glavak naglasila je Hini da podržava “raznolikost tehnologije i transformaciju sektora”, ali da zabrane “nisu dobar smjer”. Automobilska industrija EU-a odgovorna je za više od sedam posto BDP-a i osigurava gotovo 13 milijuna radnih mjesta, prenosi Index.

– Moramo osigurati da novom regulativom ne ugrozimo radna mjesta i da ne ograničimo potencijal kojim inovacije mogu doprinijeti našem gospodarstvu. Za pojedina područja koja nisu dobro prometno povezana posjedovanje osobnih automobila nije luksuz već minimum životnog standarda. Zbog toga bismo trebali razviti široke programe kojima bismo poduprli naše građane u kupovini okolišno prihvatljivijih vozila – rekla je Glavak.

– Nije ispravno reći da je svaki električni automobil klimatski neutralan. Potrebno je dekarbonizirati i proizvodnju električne energije kao i proizvodnju električnih automobila, kako bismo smanjili ukupni utjecaj na okoliš – dodala je Glavak.

Hrvatski eurozastupnik Valter Flego (Renew) istaknuo je za Hinu da je fokus ove uredbe na nultoj emisiji štetnih emisija.  

– Nije nam neprijatelj motor s unutarnjim izgaranjem, nego CO2. Ovdje pričamo o 12 godina prijelaznog perioda u kojemu ne želimo više CO2 imati u zraku. Hoće li to biti vodik, vjerojatno hoće, hoće li to biti nešto treće, vjerojatno hoće, to još točno ne znamo – rekao je Flego i dodao da EU ima “dovoljno vremena” za istraživanje, razvoj zelenih tehnologija i odmak od fosilnih goriva.

Inače, na automobilskom tržištu, koje je pretrpjelo težak udarac pandemijom koronavirusa, električna vozila snažno napreduju.


– Udio električnih automobila je 8 posto svih registriranih vozila u zapadnoj Europi u prvih pet mjeseci 2021. godine, odnosno 356.000 vozila, što je više nego u cijeloj 2019. – kaže njemački analitičar Matthias Schmidt.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba