LEPOGLAVSKA SPOJNICA: U Varaždinu predstavljena dokumentacija za projekt povezivanja Središnje Hrvatske željeznicom vrijedan 4,4 milijarde kuna

Odabrana trasa Čakovec – Varaždin – Ivanec – Lepoglava – Peršaves – Bedekovčina – Zabok – Sv. Križ Začretje – Krapina

Objavljeno: 09.12.2021. Alen Brodar

U Svečanoj dvorani Palače Varaždinske županije, HŽ Infrastruktura održala je prezentaciju rezultata projekta povezivanja željeznicom unutar funkcionalne regije Središnje Hrvatske – Lepoglavske spojnice.

U studijskoj dokumentaciji Lepoglavske spojnice izrađena su i analizirana idejna rješenja. Na temelju studije izvodljivosti odabrana je najpovoljnija varijanta trase, za koju je izrađena analiza troškova i koristi, a to je Čakovec – Varaždin – Cerje Tužno – Ivanec – Lepoglava – Peršaves – Bedekovčina – Zabok – Sveti Križ Začretje – Krapina.

Cilj projekta bio je utvrditi optimalno rješenje željezničkog povezivanja Međimurske, Varaždinske i Krapinsko  – zagorske županije s gradom Zagrebom, a utvrđivanjem najpovoljnije trase u sklopu ovog projekta, omogućuje se i bolje povezivanje srednje Europe sa Zagrebom najkraćim željezničkim putem te s prometnim koridorom RH2 i lukom Rijeka.

Optimalno rješenje

Završetkom izrade studijske dokumentacije pripremljene su podloge za potrebne izmjene i dopune dokumenata prostornog uređenja, za izradu studije utjecaja na okoliš te za projektnu dokumentaciju, koja je preduvjet za daljnje aktivnosti – istaknuli su iz HŽ Infrastrukture, dodajući da je studijsku dokumentaciju izradila zajednica ponuditelja koju čine tvrtke ŽPD d.d., Granova d.o.o., Institut IGH d.d. i Rijekaprojekt d.o.o.

Projekt sufinancira Europska unija iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. iz Kohezijskoga fonda u iznosu 85 posto sredstava, a ugovorena vrijednost Ugovora o izradi studijske dokumentacije i idejnih rješenja projekta iznosi 6,7 milijuna kuna.

Uz domaćina, župana Varaždinske županije Anđelka Stričaka, prezentaciji su prisustvovali načelnik Sektora za željezničku infrastrukturu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture (MMPI) Milan Vuković, župan krapinsko-zagorski Željko Kolar, predstavnik Međimurske županije Ivica Rus, krapinski gradonačelnik Zoran Gregurović, predstavnici gradova Varaždina, Čakovca i Ivanca, predstavnici izvođača izrade studijske dokumentacije i ostali.

– Drago nam je što je faza izrade studijske dokumentacije završena i što imamo optimalno rješenje koje će Varaždinsku županiju povezati s metropolom i srednjom Europom. Ovo je pruga od koje će koristi imati ne samo naša, već i susjedne nam županije. Za sve potrebne daljnje aktivnosti u vezi s izradom projektne dokumentacije stojimo na raspolaganju – rekao je varaždinski župan Stričak.

U svom kratkom obraćanju, Milan Vuković iz MMPI-a istaknuo je da je cilj promijeniti način željezničkog prijevoza u Republici Hrvatskoj i stvoriti brzu, sigurnu i ekonomski konkurentnu prometnu uslugu te uspostaviti brz i ekološki prihvatljiv putnički i teretni željeznički prijevoz.

92 kilometra

Krapinsko – zagorski župan Željko Kolar istaknuo je da odabrana trasa optimalno povezuje sjever Hrvatske te da će po završetku projekta županija kojoj je na čelu biti dobro povezana sa Zabokom i Zagrebom, kao i sa susjednim županijama, dok je predstavnik Međimurske županije Ivica Rus rekao da studija jasno pokazuje da je željeznički promet najučinkovitiji i ekološki najprihvatljiviji te dodao kako je Međimurskoj županiji izuzetno stalo do toga da dobije moderniziranu prugu.

U ime HŽ Infrastrukture voditelj projekta Marko Car prisutne je detaljnije upoznao s rezultatima izrade studijske dokumentacije.

Analizom idejnih rješenja kao najpovoljnija varijanta odabrana je trasa duga 92 kilometra za projektiranu brzinu od 120 km/h. U odabranoj varijanti predviđeno je devet željezničkih kolodvora i 17 stajališta, a projektom je planirana izgradnja dvaju željezničkih tunela. Procijenjena vrijednost radova za realizaciju predviđenoga iznosi 4,426 milijardi kuna.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba