NOVI REKORD: Varaždinska županija prošle godine ostvarila 246.000 noćenja, što je čak 19 posto više turista nego godinu ranije

“Ove rekordne brojke su potvrda odlične turističke priče koju posljednjih godinu dana promoviramo uz slogan ‘Županija s pričom'”

Objavljeno: 10.02.2024. zagorjeinternational

Varaždinska županija ostvarila je u 2023. godini nove rekorde u turizmu – više od 246.000 noćenja turista, što je čak 19 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Istaknuli su to na konferenciji za novinare u Županijskoj palači predsjednik Turističke zajednice Varaždinske županije, župan Anđelko Stričak i direktor TZ-a Goran Mališ, kojima se pridružio i pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo i europske poslove Darko Majhen. 

TOP 10  

– Nakon što smo 2022. oborili sve rekorde u turizmu, prošle godine smo ih uspjeli nadmašiti i ostvariti još bolje rezultate. Prema podacima iz sustava eVisitor, 2023. godine je na području Varaždinske županije ostvareno 246.228 noćenja, što je rast od 19 posto u odnosu na prethodnu godinu, te 103.874 dolazaka turista, što je porast od 16 posto. Najveći broj turista dolazi iz Njemačke, Poljske, Slovenije, Austrije i Slovačke, a slijede turisti iz Italije, Češke, Nizozemske, dakle iz Europe. No, među top 10 država iz kojih nam dolaze strani turisti ove se godine prvi put našla Indija, što je posebno zanimljivo. Na ovim odličnim turističkim brojkama moram odati priznanje svim našim turističkim zajednicama i svima koji rade u turizmu, jer bez njih takvih rezultata sigurno ne bi bilo. Čovjek je uvijek pokretač, on je taj koji stvara pozitivno okruženje i odlične brojke – istaknuo je župan Stričak.

Dodao je da Varaždinska županija kontinuirano podržava ulaganja putem Javnog poziva za dodjelu potpora u turizmu.  

– Prošle godine smo za 83 projekta u turizmu dodijelili od po 1500 do 4000 eura potpora. Sigurno je da to nisu dostatna sredstva za realizaciju cjelokupnih ulaganja, no svim našim zainteresiranim građanima time dajemo do znanja da imaju našu podršku, da smo uz njih i da je jako dobro to što rade. Javni poziv raspisat ćemo i ove godine, a u proračunu je za potpore u turizmu osigurano ukupno 172.540 eura – najavio je Stričak.

Turistička priča 

Zahvalu svim turističkim djelatnicima te svima koji su na bilo koji način uključeni u turističku priču uputio je i direktor Turističke zajednice Varaždinske županije Goran Mališ.

– Ove rekordne brojke u 2023. godini su potvrda naše odlične turističke priče koju posljednjih godinu dana promoviramo uz slogan ‘Županija s pričom’. Važno je što nas, uz Varaždinsku županiju, podržava i Hrvatska turistička zajednica koja je lani projekte naše regionalne te lokalnih turističkih zajednica poduprla s gotovo 400.000 eura. Tako je, primjerice, HTZ dao podršku Adventu u Varaždinu kroz 60.000 eura potpora Čarobnom gradu Djeda Mraza, a Turističkoj zajednici Varaždinske županije 40.000 eura za ciljanu promociju naše destinacije. Promociju smo radili na zagrebačkom području i području Slovenije, a rezultat ste mogli i sami vidjeti jer je grad bio prepun gostiju iz susjedne države – rekao je Mališ.

Posebnu pohvalu uputio je privatnim iznajmljivačima.

– Danas na području županije imamo čak 172 kuće za odmor sa 732 kreveta, a u kojima 2023. ostvareno ukupno 42.000 noćenja, što je odličan rezultat. Iskoristili smo priliku te uručili table “Kuća za odmor s pričom“ novim nositeljima ovoga certifikata koji su nam se sada ovdje pridružili, Mladenu Namjesniku iz Agroturizma ‘Svijet vila’ te Vlatku Greguru iz Kuće za odmor ‘Grga’. Uz njih certifikate i table će za svoje kuće za odmor dobiti još četvero privatnih iznajmljivača – napomenuo je direktor Mališ.

Komunikacijska strategija 

Destinacijsku ponudu sve više upotpunjuju i brojne manifestacije koje se na području čitave županije održavaju tijekom godine pa se iz tog razloga sezonalnost ne ističe tako jako. Od dobro poznatih Špancirfesta i Adventa u Varaždinu, Festivala čipke u Lepoglavi, Zeljarijade u Vidovcu, Dana vrganja i crnog tartufa u Paki, Aquafesta u Varaždinskim Toplicama, Ludbreške Svete nedjelje ili Ivanečkih rudarskih dana.

U sklopu nove brend i komunikacijske strategija za područje Varaždinske županije, kroz izradu novog vizualnog identiteta i novog logotipa te komunikacijske poruke u cjelini kao ‘Destinacija s pričom’, želja je nastaviti što bolje predstavljati turističku ponudu kako na domaćem tako i stranom tržištu.

Kroz projekt certificiranja ‘Kuća za odmor s pričom’ želi se istaknuti kvalitetu smještaja i usluge u rustikalnim i tradicionalnim kućama koje pružaju autentično iskustvo života u ruralnom okruženju, s modernim udobnostima koje zadovoljavaju potrebe suvremenih putnika. Smještaj u kućama za odmor omogućuje posjetiteljima da uživaju u mirnom okolišu, istraže lokalnu kulturu i okuse tradicionalne delicije koje mogu kupiti kod susjednih OPG-a.

– Upravo ta sinergija smještaja i lokalnih proizvođača cilj je županije u sljedećem razdoblju kroz razvoj projekta ‘Agroturizam s pričom’, kojim će se poseban naglasak stavljati na razvoj održivog turizma na ovom području, koji ne teži velikim brojkama i masovnošću, već koji će biti u suglasju s domicilnim stanovništvom, te koji će osim ekonomske donositi i društvenu korist zajednici – istaknuto je na kraju predstavljanju odličnih turističkih rezultata u Varaždinskoj županiji.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba