TDI je ipak TDI

Volkswagen zbog slabe potražnje prestaje proizvoditi električne modele

Objavljeno: 04.10.2023. zagorjeinternational

Više nije tajna da su narudžbe za električne automobile manje nego što su proizvođači planirali za ovu godinu. Iako je u Njemačkoj u kolovozu registrirano gotovo 87.000 električnih vozila, što je 31,7 posto svih prodanih auta i prema tome su e-automobili po novim registracijama bili prodavaniji ne samo od dizelaša nego i od benzinaca, od srpnja su se narudžbe dramatično smanjile, piše Večernji list.

Razlog velikog broja registracija električnih automobila u kolovozu u Njemačkoj je prestanak subvencioniranja EV automobila za gospodarsku djelatnost, pa su mnogi poduzetnici iskoristili zadnji vlak za dobivanje državnih poticaja. Njemačka je već od početka 2023. smanjila poticaje na ekološka vozila i sada još samo za privatne kupce oni iznose od 3000 do 4500 eura, ovisno o cijeni vozila.

Kako su se narudžbe smanjile, Volkswagen je prošlog tjedna objavio da će obustaviti proizvodnju električnih automobila ID.3 i Cupra Born u svojim tvornicama Zwickau i Dresden u Njemačkoj u prva dva tjedna listopada. Osim toga, VW je najavio i otpuštanje dijela privremenih radnika.

Ove je godine u Njemačkoj od siječnja do kolovoza novoregistrirano oko 355.600 električnih automobila. Prošle je godine u Njemačkoj prodano rekordnih 470.559 EV automobila. Zbog bitno manjih narudžbi i, posljedično, privremenog zatvaranja tvornica, Nijemci se boje da ovogodišnja prodaja neće nadmašiti prošlogodišnju, a sigurno se neće zabilježiti bitan rast prodaje koji bi bio nužan za ispunjenje cilja da do 2030. na njemačkim cestama bude 15 milijuna auta na struju.

U isto vrijeme europskim proizvođačima na tržištu EU sve snažnija konkurencija u prodaji električnih vozila postaju kineski proizvođači. Zbog toga je Europska komisija pokrenula istragu treba li povećati carine na kineske EV aute kako bi se zaštitili EU proizvođači. Udio kineskih modela u ukupnoj prodaji EV auta u EU porastao je na osam posto, a u 2025. bi mogao dosegnuti 15 posto. Njihove su cijene obično 20 posto niže od onih modela proizvedenih u EU.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba