"Posebne prilike" i "super cijene" su zapravo laž. Jeste li primijetili promjenu?

ZAKON OMOGUĆIO TRIKOVE: Ovako se na legalan način obmanjuje potrošače

Objavljeno: 22.08.2023. zagorjeinternational

Državi bi možda bilo najbolje da se prestane truditi napraviti neki pomak za potrošače jer u posljednje vrijeme malo toga što pokuša doista i završi benefitom za građane. Tako su završile i nedavne izmjene Zakona o potrošačima prema kojima trgovci za robu koja je na akciji više ne moraju pisati realnu cijenu, nego najnižu cijenu u posljednjih 30 dana, piše Jutarnji list

To je, naime, potrošače trebalo zaštititi od “lažnih akcija”, a zapravo je završilo nikad besmislenijom situacijom u kojoj kupci, barem kad su u pitanju katalozi prodavaonica, više praktički ne dobivaju nikakve informacije o cijenama proizvoda – osim krajnje cijene – te ne mogu pratiti kolika je stvarna, početna cijena proizvoda, koliko je on, zapravo, snižen i je li oglašena cijena ona s popustom ili realna cijena.

To se najbolje vidi na primjeru kataloga trgovačkih lanaca iz kojih su akcije gotovo pa isparile, ali su zato prepuni “posebnih prilika”, “super cijena” i sličnih sintagmi koje sugeriraju da je proizvod povoljniji od realne cijene, ali nema informacije koliko bi ona iznosila, kao niti zakonom propisane najniže cijene u posljednjih 30 dana.

Naprimjer, ako nekom takvom proizvodu – recimo šamponu – odluči umanjiti cijenu za 30 posto, s obzirom na to da je taj šampon imao različitu maloprodajnu cijenu u različitim trgovinama, tada će mu se, ovisno o prodavaonici, razlikovati i snižena cijena pa onda nije u moguće navesti najnižu maloprodajnu cijenu u posljednjih 30 dana.

Također, ako trgovac određenoj robi koju je u različitim prodavaonicama prodavao po različitim maloprodajnim cijenama odluči na poseban period odrediti jedinstvenu sniženu cijenu – recimo, da taj isti šampon u promotivnom razdoblju košta 1.99 eura – također neće biti dužan navesti najnižu redovnu cijenu u posljednjih 30 dana jer se ona također razlikovala ovisno od trgovine do trgovine nego samo sniženu.

Iz Ministarstva gospodarstva je za Jutarnji pojašnjeno kako postoje određene iznimke odnosno situacije u kojima trgovci, u slučaju sniženja, prilikom oglašavanja u katalozima ipak nisu dužni pisati najnižu cijenu proizvoda u posljednjih 30 dana, a sudeći po tome kako ti katalozi izgledaju, upitno je mogu li se nazivati iznimkama.

– Napominjemo da obavijesti o cijenama robe u oglašavanju, kao i svaka druga informacija upućena potrošaču, moraju biti istinite i točne. Slijedom navedenog, pri oglašavanju ovog posebnog oblika prodaje trgovac ne smije iznositi poruke – u katalozima i u drugim oblicima oglašavanja, primjerice u reklamama – kao što je postotak sniženja ili druge poruke koje bi potrošača mogle navoditi da je proizvod po određenoj cijeni dostupan u svim prodavaonicama, ako to nije i stvarno slučaj, budući da bi se suprotno moglo smatrati zavaravajućom praksom – poručili su iz Ministarstva.

Svima onima koji su dosad tjedne kupnje planirali iz kataloga, sada je znatno teže pratiti akcije i uštede, a informacija o cijenama proizvoda nikad nije bilo manje. 

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba