HŽ obnavlja svoj vozni park s elektromotornim vlakovima koji voze do 160 na sat

NOVI VLAKOVI: Danas u promet pušten prvi vlak za Sisak, a uskoro će biti i za Zabok

Objavljeno: 18.07.2023. zagorjeinternational

Prvi elektromotorni vlak za regionalni prijevoz proizveden u sklopu projekta ‘Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima’ pušten je danas u promet. Vlak je vozio na relaciji Zagreb – Sisak – Zagreb, a na prvoj vožnji bili su nazočni ministar regionalnog razvoja i fondova Europske unije Šime Erlić, državni tajnik za željeznicu Alen Gospočić iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, predsjednik Uprave KONČAR Elektroindustrije Gordan Kolak i predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić. 

Obnova voznog parka 

Projekt se u 85 postotnom iznosu sufinancira iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. Ukupna procijenjena vrijednost projekta iznosi 171.725.103,72 eura, a EU potpora 116.840.464,13 eura.

Nakon vožnje ministar Erlić napravio je osvrt na ovo novo iskustvo.

– Bilo je jako ugodno i izvanredno iskustvo vožnje vlakom koji je ujedno i hrvatski proizvod; 40-ak minuta vrlo udobne vožnje, brzina oko 140 kilometara na sat. Ovo je jedna pozitivna priča koja je financirana europskim fondovima kroz veliki strateški državni projekt nabave 21 elektromotornog vlaka, dakle vlakova koji osim što su dobar i siguran vid prijevoza, doprinose i smanjenju onečišćenja okoliša. Ulagat će se u pruge i vlakove – kazao je ministar Erlić te istaknuo kako će se sredstva iz EU fondova snažno usmjeriti na željeznicu i da sljedeće desetljeće obilježi ulaganje u željeznicu, kao što je prethodno razdoblje obilježilo ulaganje u cestovni promet.  

Isporučeno je svih 11 vlakova za gradsko-prigradski prijevoz. Nakon današnjeg puštanja u promet prvog vlaka za regionalni prijevoz bit će isporučeno još devet regionalnih vlakova koji će voziti na elektrificiranim prugama u RH, odnosno relacijama od Zagreba prema Sisku, Novskoj, Vinkovcima, Koprivnici, Zaboku, Karlovcu, Ogulinu i Rijeci te relaciji Vinkovci – Vukovar. Svi vlakovi trebali bi biti isporučeni do travnja 2024. godine.    

– Trenutačno se provode veliki infrastrukturni projekti i nabava novih vlakova. Provode se projekti na pružnim dionicama po cijeloj Republici Hrvatskoj koji su u različitim fazama, a od sljedeće godine ide se u snažnu obnovu lokalnih i regionalnih pruga. Ovim vlakovima pružamo komfor i udobnost putovanja. HŽ Putničkom prijevozu bit će isporučeno još devet ovakvih vlakova te sedam novih niskopodnih dizel-električnih i dva baterijska vlaka do sredine 2025. godine. Tada će na prugama biti 70 novih vlakova, a do kraja ovog strateškog razdoblja koje planiramo do 2032. obnovit ćemo gotovo kompletan vozni park HŽPP-a, odnosno na prugama će biti oko 130 novih vlakova – rekao je državni tajnik Gospočić.

Hrvatski proizvod 

Vlak je proizveden u tvornici KONČAR – Električnih vozila. O važnosti ovog projekta govorio je i predsjednik Uprave KONČAR – Elektroindustrije Gordan Kolak.

– Kao regionalni lider u proizvodnji tračničkih vozila i tvrtka koja svoje proizvode i rješenja temelji isključivo na vlastitim znanjima i domaćem kadru, uložili smo velik trud da ovaj visokotehnološki hrvatski proizvod dovedemo na zavidnu razinu, a vrijedno je istaknuti i kako u ovom složenom proizvodu participiraju i poduzeća iz Sisačko – moslavačke županije, konkretno, čelične konstrukcije proizvode se upravo u Sisku – poručio je Kolak.

Predsjednik Uprave HŽPP-a Ukić istaknuo je prednosti novih vlakova.

– Nabavom novih elektromotornih vlakova unaprjeđuje se kvaliteta prijevozne usluge, pouzdanost i raspoloživost vozila uz mnogo niže operativne troškove i mogućnost povećanja frekvencije vlakova i broja putnika. Ovim vlakovima postiže se konkurentniji željeznički putnički prijevoz. Ovo je 52. novi vlak u našem voznom parku. Danas smo ovim vlakom došli do Siska pa bih htio istaknuti da HŽPP u suradnji s Vladom RH od prosinca 2020. osigurava besplatan prijevoz na svim relacijama za stanovništvo Sisačko-moslavačke županije pogođeno potresom – kazao je Ukić 

Vlak je u kolodvoru Sisak dočekao sisačko – moslavački župan Ivan Celjak.

– Ovo je još jedan od projekata koji provodi Vlada RH putem Ministarstva prometa radi što kvalitetnije povezanosti Sisačko-moslavačke županije sa Zagrebačkom županijom. Od prosinca očekujemo dvije linije brzog vlaka za Zagreb s tim da će vlak dolaziti u Zagreb prije početka radnog vremena i da će se vratiti u Sisak nakon završetka radnog vremena. To je vrlo značajno za moje sugrađane koji rade ili studiraju u Zagrebu. To znači da ćemo imati zaista sjajnu povezanost – poručio je Celjak

Tehničke značajke 

Cilj projekta je i poboljšanje lokalne i regionalne povezanosti i mobilnosti, kao i osiguranje učinkovitijeg i konkurentnijeg željezničkoga putničkog prijevoza koji će ujedno doprinijeti održivosti prometnog sustava u Republici Hrvatskoj.

Vlakovi koje proizvodi KONČAR – Električna vozila postižu brzinu do 160 kilometara na sat. Vlakovi su četverodijelne niskopodne kompozicije opremljene rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. Regionalni vlakovi imaju četiri vrata na svakoj strani vlaka, sjedala su izvedena većinom kao dvosjedi, a imaju kapacitet od 209 sjedećih i 222 stajaća mjesta. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Duljina vlaka iznosi 75 metara, a u prometu je moguće spajanje dva do tri vlaka čime se osigurava veći kapacitet. Pomoću sustava rekuperativnog kočenja omogućena je proizvodnja električne energije za napajanje vlaka, pri čemu se višak energije vraća u kontaktnu mrežu. Rekuperativnim kočenjem ostvaruje se povrat električne energije od oko 26 posto od ukupno preuzete energije iz mreže, čime se postiže veća energetska učinkovitost.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba