Hrvatski telekom i direktorica za odnose s korisnicima proglašeni su krivima i osuđeni jer je HT gnjavio potrošače pozivima nudeći im svoje usluge. Prvi slučaj dogodio se u listopadu u 11:43, u 12:44 te 13:44 sati, i to prema potrošaču Ivici na njegov broj mobitela koji je u registru ‘Ne zovi’. Zvali su ga s govornog automata s kojeg HT šalje poruke svojim korisnicima za poboljšanje usluga što zovu brigom o korisnicima, tzv. ‘Care’.
Ivica je za portal Danica ispričao kako je tog dana zbog bolesnog djeteta bio kod kuće i svakih sat vremena zvao ga je HT i puštao svoj govorni automat.
-Prva dva poziva sam poklopio slušalicu i nisam htio poslušati poruku do kraja, a treći poziv sam poslušao i čuo da se radi o HT-u koji mi je nudio optiku jer je uvedena na mojoj lokaciji prebivališta – rekao je Ivica.
-Kako su zvali svakih sat vremena i nisu prestajali dok nisam poslušao govorni automat, iako sam u registru ‘Ne zovi’, sve me je to uzrujalo i prijavio sam ih Državnom inspektoratu. Mjesec dana poslije djelatnica HT-a zvala je da sad ima vremena doći instalirati optiku koju nisam tražio, niti želio – otkrio je Ivica.
HT se pak branio kako nisu krivi jer su ga kontaktirali isključivo u svezi postojećeg ugovora u svrhu poboljšanja postojećih usluga. Dakle, radilo se o servisnim obavijestima, a ne promidžbenim porukama kojima bi se pružale nove usluge, tvrde u HT-u.
Kako to nije bio izolirani incident potvrđuje i slučaj s početka studenoga kad je u 10:46 sati HT kontaktirao i nudio svoje usluge i Antoniji na njezin mobitel koji je također u registru ‘Ne zovi’. I ona je, dakle, bila upisana u registar potrošača koji ne želi primati pozive u okviru promidžbe ili prodaje iz članka Zakona o zaštiti potrošača.
Antonija je za Danicu otkrila kako ju je HT preko svojih djelatnika kontaktirao u više navrata na broj njenog mobilnog telefona i svaki put bi rekla “ne zanima me” i poklopila slušalicu.
-Dana 2. studenog djelatnik HT nazvao me i nudio usluge, a ja sam ga tada pitala zašto me zovu ako je moj broj u registru ‘Ne zovi’. Odgovorio je kako A1 prodaje imenike i tako su došli do mog broja. Nazvala sam A1, oni su rekli da to nije istina i neka se obratim HAKOM-u, što sam učinila te izvršila prijavu – prisjeća se Antonija.
HT je u slučaju Antonije već prilikom provođenja inspekcijskog nadzora priznao počinjenje prekršaja koji mu se stavlja na teret te zbog tog izražava žaljenje. Obećava kako će i dalje poduzimati sve potrebne mjere da se isto više ne ponovi.
Sutkinja ih je na koncu proglasila krivima i kaznila zbog kršenja odredaba Zakona o zaštiti potrošača. HT, tako, mora platiti kaznu od 4000 eura, a direktorica za korisnike 2000 eura. Oboje moraju podmiriti i po 66 eura troškova prekršajnog postupka.
Presuda prekršajne sutkinje je nepravomoćna te se na nju mogu žaliti u zakonom propisanom roku.