LJUBITELJI OKTANA: Bili smo u Zaboku na zimskom okupljanju automobilističkih entuzijasta i njihovog heroja

PRVAK FLORIAN ŠALEC I EKIPA: Da nas se gleda kao kriminalce je baš tužno, to je ljubav kao i svaka druga

Objavljeno: 04.02.2023. zagorjeinternational

Prošla je godina dana od kako smo pisali o izvanrednom tehničkom na koji je zagrebačka policija poslala ekipu s parkirališta ‘Bille’ te smo ovom prilikom na jednom od susreta zagorskih zaljubljenika u automobilizam provjerili kakav je dugoročan učinak imala policijska akcija. Razgovoru o auto kulturi, stanju na cestama, cijenama goriva i novim trendovima pridružio se i heroj zagorskih automobilskih entuzijasta, Florian Šalec, koji je, kako mu tepaju domaći navijači, prošle godine osvojio sve što jedan vozač u njegovom rangu može osvojiti. Pravim zaljubljenicima u automobilizam ne postoji loše vrijeme, već samo prilika za isprobati svoj auto u novim uvjetima. Tako se ubrzo stvorila ugodna atmosfera na hladnom parkiralištu na kojem su se prepričavale dogodovštine iz garaže i s cesta, a jedino kad se razgovor prekidao bio prolazak nekog od trećeg entuzijasta obližnjoj prometnicom.   

Krivi i pravi razlozi

Naravno, prvo nas je zanimalo viđenje okupljenih da li se prašina potpuno slegla nakon onakve medijski eksponirane akcije i gdje se oni kao istinski obožavatelji opće auto kulture vide.   

– Baš da je policijska akcija imala učinak smirivanja divljanja nekih pojedinaca s autima, to očito nije, kao što uostalom možemo vidjeti iz nedavnih medijskih stupaca. To nije ono zbog čega se mi okupljamo i da je tako se ne bi mogli okupiti o ovom broju. Pojedinci daju loš imidž svim vozačima – govori Filip.

 

Sličnih stajališta je i njegov prijatelj po kotačima.  

– Poanta ovog našeg okupljanja je druženje s ljudima koji imaju slične afinitete u životu i ubrzo se stvori jedna zajednica koja voli aute, raditi na njima te razgovarati baš o svemu što ima veze s automobilizmom, a da nas se gleda kao kriminalce je iznimno tužno, jer je to ljubav kao i svaka druga ljubav prema bilo kojem sportu, od nogometna na dalje – uspoređuje Kristijan.  

Gledište Floriana isto tako nadopunjuje konsenzus.   

– Samo da se nadovežem na Filipa, to što je bilo u Zagrebu nije za nas i mi se s time ne slažemo, jer kako bi se reklo, stvarno ima bedastih ljudi koji rade gluposti. Ono što tu našu ekipu spaja u druženje je podjela iskustva i razgovor, a auti se sređuju što bi bili nešto lijepi i bolji od serijskih verzija – pojašnjava Florijan.  

‘Sređeni’ auti su zamijećeni na cesti, ali isto tako i od strane policije, stoga svakom vozaču bliski susreti s organima reda nisu strani, iako su to većinom kontrole prometa.  

-Za sad nas policija samo motrim budnim okom, jer nas već sve tu domaće poznaju i zna što netko ima ispod ‘haube’ – rekao je Filip.  

Kad već toliko paze na svaku sitnicu na autu onda je moguće i za očekivati tehničku ispravnost.   

-Vrlo vjerojatno čekaju toplije vrijeme za kretanje u neke ‘akcije’, kad će nas biti više na ulicama. Sad dečki rade svoj posao, a po meni, dolaziti na parkiralište i slati ljude na tehnički nema smisla, još tome ih kažnjavati ili rušiti za banalne stvari na autu koji niti vjerojatno drugi nemaju. Većina dečki slaže te aute kako bi bili ispravni i jesu ispravniji od autiju koji se mogu vidjeti na našim prometnicama i koji su stari po 25-30 godina, a nisu održavani – ističe Kristijan.  

Za ulazak u svijet automobila, bilo to na entuzijastičkoj strani ili profesionalnoj, potreban je velik početni kapital. U usporedbi s nekim sportovima, na primjer sportovima s loptom, izdavanja za automobile su ogromna, a i tu je održavanje.   

-Sve ovisi o nekim osobnim ciljevima koje si zadamo, u svakom sportu ima nekog odricanja, obično je to vrijeme, a kod nas je to i novac. Što se tiče neke ljestvice za ulazak u krug zaljubljenika, nje zapravo nema, svaki auto je zanimljiv i samim time ćemo svakog prihvatiti u društvo. Cijene rastu iz dana u dan i to jest skup sport, možda je tu razlog zašto su neki neispravni jer čekaju uvijek još jedan dio pa onda atestiraju sve skupa. Zato se nalazimo na ‘bengi’,  a ne za stolom u nekom restoranu, to sve govori, no mi tako i onako, ne bi htjeli biti drugdje – slikovito opisuje Filip. 

Nije jeftino

O ulogu potrebnom za profesionalno bavljenje utrkama može posvjedočiti naš šampion.   

-Ulazak u profesionalan rank je jako, jako skup, i što se tiče moje priče osobno, ali i auto sporta u globalu bez sponzora tu nema ničega. Uopće za neko kretanje u sport bi se trebalo testirati na nekim manjim disciplinama tipa slalom i ocjensko – spretnosne vožnje te naravno karting. No, tu opet dolazimo do početka jer bez financijskih mogućnosti se jednostavno ne može – realan je Florian. 

Najavljen je deseti nastavak sage o Brzim i žestokima, a generacije koje su odrasle na računalnim igrama ‘Need for Speed: Underground 2’ su sad već iskusni vozači, u to vrijeme su se promijenili mnogi trendovi u ‘sređivanju’ auti.   

-U trendovima postoje neke osnove, no sad nekog praćenja svjetskih trendova baš i nema. Više standardno spustiti malo, druge felge i sitnice, ne odlazi se u ekstreme kakve smo navikli viđati na filmovima, no zna se vidjeti neki takav primjerak – objašnjava Filip.  

– Naša generacija je odrasla manje-više na filmovima,  “Brzim i žestokima” i uz igrice, tak’ da ono, ti auti iz 90-ih i 2000-tih su barem meni ljepši, bolji i zanimljiviji. Ali sad se javlja problem potražnje, neki stari auti sada imaju veću cijenu nego kada su bili novi – govori Kristijan, a Filip ga dopunjava:

– Auti iz 90-ih su dosta traženi pa iz toga razloga drže cijene.  

Redovito skupljanje bitno je održavanje bilo kakvog društva?    

-Nalazimo se ovisno o vremenu i volji, to uvijek varira, ponekad svaki drugi dan, no obično vikendom obavezno. A tu su i ostale obaveze pa često nismo u punom sastavu kao danas – iskren je Filip.  

– Manje-više je to druženje uz neku vožnju, odemo do Krapine na neku kavu ili do Zagreba – opisuje društvene voženje Kristijan, a kao iskusni vozač, Florian napominje oprez na vremenske uvjete.

– Nema lošeg vremena za dobroga vozača, treba se znati voziti u svim vremenskim uvjetima ako hoćeš nekakve rezultate ostvariti. Stvara se nepotrebna panika na društvenim mrežama kada god padne dva centimetra snijega. Odgovarajuća oprema za uvjete na cesti i problem riješen – objašnjava Florian.

Na pitanja kako okolina reagira na njih, svi se slažu kako oni to rade zbog sebe, sebi za dušu i gušt, te se i nalaze obično na benzinskim crpkama izvan grada kako ne bi smetali više nego što moraju susjedima, a i treba često točiti. Također, ističu kako nema kod njih hijerarhije jer nisu banda, a jedino je najbitnije kako najsporiji ide prvi zbog zadržavanja kohezije u vožnji.   

Priznanje Županije

Inače, ove godine Krapinsko – zagorska županija prepoznala je Floriana Šaleca kao jednog od svojih sportskih ambasadora. Neki od prošlogodišnjih uspjeha Floriana su prvo mjesto u klasi za kraj godine, vice prvak Hrvatske u grupi 6 te prvo mjesto na Otvorenom prvenstvu Zagreba.  

– Bili smo prošle godine odnosno ove sezone dosta po inozemstvu, skroz smo išli u Crnu Goru, u Kotor na utrku. Također smo bili na utrkama u Bosni i Hercegovini i Sloveniji, ali isto tako hodamo po cijeloj Hrvatskoj i uvijek nosimo ‘Zagorje bajka na dlanu’ majice tak da vide ljudi svugdje gdje dođemo od kud smo – ispričao je svoj put Florian. 

Otkad je Tesla izašla na tržište, izgled automobilističkog svijeta je zauvijek izmijenjen, a kad se tome dodaju i EU direktive o obnovljivim izborima, sport će se gotovo sigurno morati mijenjati.   

– Nekoj budućnosti ovog sporta u električnim autima se baš i ne veselim jer sam ipak od onih kojima auto treba imati zvuk, to mu daje dušu. A i bez toga budućnost ovog sporta je stvarno neizvjesna i ne piše joj se baš bajno, barem što se tiče Hrvatske. Kod nas se još uvijek oni koji voze utrke financiraju iz vlastitog džepa i to nikako nije dobro. Imamo dobar primjer u susjedstvu, naime u Sloveniji postoji zakon koji poduzećima nalaže uplaćivanje na godišnjoj razini za sportaše i to stvarno funkcionira, možemo vidjeti po rezultatima – nudi soluciju Florian.  

Kako bi se pomoglo sportu?  

-Sama promidžba sporta je gotovo nepostojeća, medijski smo jako slabo popraćeni, a s obzirom na to da su nam sponzori oni glavni koji omogućuju utrkivanja, bez prisustva medija jako je teško to opravdati sponzoru – realnog gleda na stvari u sportu Florian.  

– To je sport izdrživosti i potrebna je fizička sprema, to nam barem nije problem jer sada ima teretana na svakom uglu, no javlja se problem kod vježbanja vožnje. Jedina solucija nam je otići na stazu u Novom Marofu, samo što tamo možemo jedino isprobati auto, ništa više jer to nije staza slična onima koje vozimo. I mladi su zainteresirani za taj sport, no nemaju ga gdje isprobati za sada –  zaključuje Florian. 

Na kraju dolazi vrijeme za rastanak, mogu li se rastati vozači od svojih limenih ljubimaca u koje su uložili toliko truda.  

– Sve su to auti koje smo godinama priželjkivali, sad se rastati od njih je gotovo pa nemoguće. Moglo bi se reći kako za nas ti auti imaju dušu – sentimentalno se ubacuje Nikola.  

– Jedno je sigurno – cijenu uloženu u njega je nemoguće dobiti natrag, a i nešto što voliš nije na prodaju – razmišlja Kristijan. 

-Uvijek ima želja za još koji auto, ali lakše je napraviti još jednu garažu nego prodati omiljeni auto – zaključuje Filip. 

(Nikola Turin)

 

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba