Agencija Improve i BlueRock Consulting istražili koliko pojedine turističke regije među domaćim stanovništvom potiču radoznalost i želju da ih se posjeti

ZAGORJA TU NEMA? Domaćim turistima privlačniji Dalmacija, Istra, Lika i Gorski Kotar, pa čak i Slavonija

Objavljeno: 24.01.2023. zagorjeinternational

Dalmacija, Istra, Lika te Gorski Kotar redom su turističke regije koje su najprivlačnije za posjet domaćih turista, na četvrtom mjestu je Slavonija, dok je Zagreb urbano središte koje pruža najviše prilika za šoping, kulturu i zabavu, piše Poslovni
Dodaju da je Istra pritom napravila najbolji posao s gastronomijom i duljom sezonom, za što ogroman prostor za napredak imaju Dalmacija i ostale destinacije, a to je pokazalo istraživanje koje je krajem prošle godine napravila agencija Improve u suradnji s BlueRock Consultingom.
Istraživanje je napravljeno s ciljem uvida u to koliko pojedine turističke regije među domaćim stanovništvom potiču radoznalost i želju da ih se posjeti, koje asocijacije i motivi se vežu uz pojedine regije i u koje doba godine je pojedina regija najprivlačnija.
Naime, u nedavno donesenoj strategiji turizma do 2030. kao jedan od strateških ciljeva postavlja se cjelogodišnji i regionalno uravnoteženiji turizam te se razmišlja da bi trebalo razvijati jedinstveni turistički identitet pojedinih regija, odnosno krovni brend koji povezuje turističke destinacije, te u skladu s tim treba jasno definirati njihove ciljane skupine gostiju, pojašnjavaju u BRC.

Prirodne ljepote

Za Dalmaciju su tako prirodne ljepote daleko važniji adut od kulturne baštine i gastronomije. 
Osim mira i opuštanja (79 posto), najčešće asocijacije onih koji su odabrali Dalmaciju su zabava i veselje, što je više nego druge regije osim Zagreba.
Istra je odlično pozicionirana kao gastronomska destinacija, bogate kulture i prirodnih ljepota, a gosti je povezuju s udobnošću i romantikom. 
Među onima koje privlači ova regija, top asocijacije su mir i opuštanje, a u prilog joj ide i to što više nego druge regije privlači osobe viših prihoda kućanstva i višeg obrazovanja. Za Liku i Gorski Kotar prirodne ljepote te mir i opuštanje vodeći su motivi dolaska, ali regija se snažno diferencira po asocijacijama na zdravlje te po prilikama za rekreativne, sportske i adrenalinske aktivnosti.
Asocijacije koje se ističu više nego kod drugih regija su zdravlje i avantura te adrenalin, ali i mir i opuštanje te “nova otkrića”. U Slavoniji je osim prirodnih ljepota vrlo snažan motiv odabira gastronomija i to jednako snažan kao i za najuspješniju regiju Istru.
Na trećem mjestu je kulturna baština, rekreacija i zabava slabo stoje, a kvalitetan smještaj gotovo se ne spominje. Slavonija više od prosjeka privlači starije osobe (iznad 55 godina). Istaknuti motivi dolaska domaćih gostiju u Zagreb su šoping (32 posto), kulturna baština i događanja (27 posto) i zabava (za odrasle 24 posto, za djecu 26 posto), a top asocijacije su zabava i raznolikost.
Najdulju sezonu pritom jamče Lika i Gorski kotar, koji goste privlače gotovo cijele godine. I za Istru i Slavoniju najviše se biraju proljetni i manje topli ljetni mjeseci. Za Dalmaciju fokus je na ljetnim mjesecima, od lipnja do rujna, a vrlo je malo onih koji najpoželjnijim smatraju proljetne mjesece.

A Zagorje?

Zanimljivo je da se ovdje ne spominje Zagorje, a podsjetimo, predsjednik Turističke zajednice KZŽ, ujedno i krapinsko – zagorski župan, Željko Kolar, početkom ovog mjeseca je, predstavljajući turističke rezultate za 2022. godinu, istaknuo da je protekla godina bila izrazito uspješna jer se prema udjelu turista Krapinsko – zagorska županija vratila na pretpandemijske brojke. Ostvareno je nešto malo manje od 176 tisuća dolazaka i skoro 369 tisuća noćenja. Domaći gosti zauzeli su 52,69 posto, a strani 47,31 posto dolazaka, a situacija je slična i oko noćenja – 51,41 posto noćenja čine domaći gosti, dok se postotak od 48,59 odnosi na strane goste koji najviše dolaze iz Slovenije.
 – Krapinsko – zagorska županija pozicionirala se na drugo mjesto po broju ostvarenih dolazaka i noćenja na području kontinentalne Hrvatske, a najviše gostiju stiže iz Zagrebačke županije, zatim iz Primorsko – goranske, a na trećem mjestu je Splitsko – dalmatinska, koju slijedi Istarska županija – rečeno je.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba

Prijavite se na naš newsletter