BICIKLISTIČKA RUTA ‘BRZO’: Postavljen posljednji segment pješačko - biciklističkog mosta u centru Zaboka

DUGAČAK 360, VISOK 7,5 METARA: Ovaj most, pa tako i cijela biciklistička ruta, će Zabok i Oroslavje povezati u jedan novi veliki grad 

Objavljeno: 07.10.2022. Vanja Hozmec

Biciklistička ruta ‘BRZO’ koja spaja dva susjedna grada, Zabok i Oroslavje, od danas je u potpunosti spojena. Naime, asfaltira se dionica koja ide od mosta preko rijeke Krapine u smjeru Zaboka, a u centru Zaboka je spojen i zadnji segment pješačko – biciklističkog mosta.  

Projektant Božidar Gorički rekao je da je staza ‘BRZO’ imala više zahtjevnih dionica, no ovaj most u centru Zaboka je najzahtjevnija. 

– Ovaj prijelaz preko pruge u Zaboku je bio najzahtjevniji, a s današnjim danom je i taj prijelaz preko pruge gotov. Sada dolaze finalni radovi, pa se nadam da ćemo za novu godinu već moći prijeći novim pješačko – biciklističkim mostom na drugu stranu i time povezati dvije odvojene strane Zaboka – rekao je Gorički pa nastavio:

Ideja iz 1934. godine

– Ovo je prva točka jedne vrlo interesantne osi, a to je os koja povezuje dva grada, Zabok i Oroslavje. Tu nastavljamo projekt koji je osmišljen 1934. godine. Dakle, prešli smo prugu, prešli smo rijeku Krapinu drvenim mostom i nastavljamo put direktno u centar Oroslavja i time ta dva grada, koja su udaljena svega 2,5 kilometara, vežemo u jedan grad. Ne samo da ih vežemo, nego stvaramo os uz koju ćemo u budućnosti postaviti sve važne objekte u Zagorju i time napraviti jedan novi veliki grad, nešto poput Velike Gorice ili Samobora – istaknuo je Gorički. 

Most koji je napravljen od čelika je radio studio ‘AMG’ u suradnji s Građevinskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu, a dugačak je 360 metara, što je jedna desetina Pelješkog mosta. Most prelazi preko prometnica i preko pruge na visini od 7,5 metara kako bi ispod njega mogla stati infrastruktura Hrvatskih željeznica za električne vlakove, pojasnio je dodatno Gorički.

Što se tiče biciklističke staze ‘BRZO’, zabočki gradonačelnik Ivan Hanžek podsjetio je da je dovršen most preko rijeke Krapine, asfaltirana je dionica od Oroslavja do spomenutog mosta, a danas završava asfaltiranje dionice od mosta preko Krapine prema Zaboku. Predstoji postaviti horizontalnu i vertikalnu signalizaciju, a uskoro se bliži i sam kraj radova na mosta u samom centru Zaboka.

– Danas je postavljen posljednji element tog mosta i kreće završna faza uređivanja, ugradnje ograda, završetak platformi za prilaz mostu i postavljanje rasvjete koja će biti postavljena čitavom dužinom mosta. Uz sve poteškoće koje su nas pratila posljednjih godinu dana vezano za nabavu i rast cijena materijala, uspjeli smo i ne sumnjamo u uspješnu realizaciju tog projekta – rekao je Hanžek.

Otvorenje krajem godine

Prema planu, izvođač radova ima obavezu dovršiti radove na biciklističkoj stazi ‘BRZO’ do kraja studenoga.

– Vjerujemo da neće doći ni do kakvog pomaka tog roka i da ćemo krajem godine svečano otvoriti pješačko – biciklističku stazu Zabok – Oroslavje sa svim njenim elementima – naglasio je Hanžek.

Spomenuti most u centru Zaboka nije na prvu ‘sjeo’ svima i moglo se čuti dosta komentara kako je zapravo nepotreban. Ipak, gradonačelnik je naveo razloge zbog kojih je most bio potreban.

– Jedan od razloga je u svakom slučaju povezivanje starog i ‘novog’ dijela Zaboka te će pješaci i biciklisti sada moći nesmetano prolaziti iz jednog dijela grada u drugi, bez stajanja na pružnim prijelazima u slučaju prolaska vlakova i slično. Sigurno će moći prijeći iz jednog dijela grada u drugi. Uz to, iskoristili smo priliku raspisanog natječaja Urbane aglomeracije Zagreb, a koji se odnosio na pješačko – biciklističke staze, i kada znate da je od ukupno 13 milijuna kuna, gotovo devet milijuna bespovratnih sredstava, onda sve ovo što ja napravljeno ima svoje opravdanje u smislu financiranja i opredjeljenja za jedan takav projekt. Što se tiče onih koji kažu da se tim novcima moglo napraviti nešto drugo, to vam je kao da vam netko da novac za platiti struju, a vi kupite gume za tačke ili traktor. To su namjenska sredstva i namjenski je Fond za takvu infrastrukturu – dodao je na kraju Hanžek. 

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba