Što nam sve donosi novi Zakon o sigurnosti prometa na cestama?

Električni romobil ući će u skupinu osobnih vozila, a liječnici će policiju morati obavijestiti ako je njihov pacijent privremeno nesposoban za upravljanje vozilom

Objavljeno: 15.11.2021. zagorjeinternational

Izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama (EU), Vlada predlaže povećanje novčane kazne za neprilagođenu brzinu s 500 na tisuću kuna, a definiraju se i nove kategorije vozila – “pomoćno pješačko sredstvo” i “osobno prijevozno sredstvo”, piše Index.hr.

Ministarstvo unutarnjih poslova kao predlagatelj, povećanje kazne opravdava činjenicom da trenutna visina kazne ne ispunjava svrhu, odnosno, počinitelje ne odvraća od ponavljanja tog prekršaja.

– Nažalost, moram navesti da je u deset mjeseci 2021. najviše osoba smrtno stradalo zbog brzine neprimjerene uvjetima (35 posto) te zbog nepropisne brzine (3 posto). Ukupno je zbog neprilagođene i nepropisne brzine u ovoj godini smrtno stradalo 99 osoba, odnosno 38 posto od ukupno stradalih 259 osoba do sada u 2021. – upozorio je potpredsjednik vlade i ministar unutarnjih poslova Davor Božinović.

Nove kategorije

Također, pokreće se i pitanje oko električnih romobila, odnosno, definira se da u “pomoćna pješačka sredstva” spadaju romobili bez motornog ili električnog pogona, koturaljke, role i slično, a u “osobna prijevozna sredstva” spadaju vozila koja nisu razvrstana ni u jednu kategoriju vozila, a to su monocikli s motornim ili električnim pogonom, ‘segwayi’, ‘howerboardi’ te romobili s motornim ili električnim pogonom i ostalo.

Izmjenama je uređeno i njihovo sudjelovanje u prometu pa će tako vozači “osobnih prijevoznih sredstava” biti dužni kretati se biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja, a u slučajevima da biciklistička staza ili traka ne postoje, mogu se kretati površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu.

Isto tako, rekao je ministar, propisuje se i obaveza liječnika koji je obavio pregled ili liječio vozača te izabranog liječnika da, utvrdi li pri zdravstvenom pregledu ili tijekom liječenja privremenu nesposobnost vozača da upravlja vozilom, a najduže na šest mjeseci, o tome upozori vozača. To će upozorenje evidentirati i u medicinskoj dokumentaciji, a o svemu mora obavijestiti policijsku upravu ili policijsku postaju preko Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava.

– Potrebno je napomenuti da će, u slučajevima kad je zdravstveno stanje vozača teže narušeno, on i nadalje biti upućivan na obavljanje izvanrednog nadzornog zdravstvenog pregleda – dodao je Božinović.

Zakonom se uvodi i definicija potpuno automatiziranog vozila te sankcije za vozače koji nepropisno koriste vozila s djelomično automatiziranim sustavima. Uz to, sankcionirani će biti i oni vozači koji parkiraju vozila na mjestima predviđenim za punjenje električnih vozila. Novim izmjenama se još ukidaju registarske pločice s crvenim i zelenim brojkama i slovima, a definira se i način prolaza vozila hitnih službi na prometnicama s jednom i više od dvije prometne trake.

Zelena budućnost

Također, želi se osigurati interoperabilnost elektroničkih sustava za naplatu cestarine cijele cestovne mreže EU, a što će olakšati prekograničnu razmjenu podataka iz registra vozila u vezi s vozilima i vlasnicima ili korisnicima vozila za koje je utvrđeno neplaćanje bilo koje vrste cestarine u Uniji, dodao je Butković.

Zakon uključuje i odredbe koje potiču unaprjeđenje infrastrukture za promet bicikala i pješaka, a određuju se i kriteriji i uvjeti za pokrivanje troškova naplate cestarine.

Izmjena ima i u pomorskom prometu pa će se tako prijedlogom Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu (EU) pridonositi zelenoj tranziciji s konačnim ciljem očuvanja okoliša kao okosnicom održivog modela rasta. Konkretno, uz ostalo, potiče se uvođenje novogradnji na linije u javnom linijskom prijevozu, ali i brodova s pogonom na alternativna goriva i izvore energije.

Isto tako, smanjuje se i administracija jer se pojednostavljuju postupci izdavanja elektroničkih isprava i ubrzava njihovo dobivanje, a to će, govori ministar Butković, pozitivno utjecati na poslovanje malih, srednjih i mikropoduzetnika.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba