RAJ ZA LJUBITELJE LJUTOG: Na imanju Gorana Vrabeca u zagorskom Igrišću uzgaja se 20 sorti papričica od onih blaže ljutih do najljućih na svijetu

OD HOBIJA NAPRAVIO BIZNIS: “Našim proizvodima opskrbljujemo 300 restorana, a proširenjem proizvodnje spremamo se za ozbiljan izvoz“

Objavljeno: 08.09.2019. Jožica Miklaužić

Carolina Reaper kraljica je obiteljsko – poljoprivrednog gospodarskog imanja u zagorskom Igrišću nadomak Zagreba. Svi istinski ljubitelji ljutog i još ljućeg na prvu će shvatiti da se radi o najljućoj chilli papričici na svijetu, a za koju, da biste je probali, ne morate otputovati u egzotične krajeve, već to možete učiniti u Zagorju. Zasluge za to pripadaju Goranu Vrabecu koji je i sam kao veliki ljutoman bio razočaran kada je shvatio da su zapravo crveni feferoni ono najljuće što se u Hrvatskoj može nabaviti. Odlučio je to promijeniti.
– Volim ljuto, a kada sam shvatio da ljutih papričica i umaka u Hrvatskoj uopće nema u ponudi, naručio sam nekoliko sjemenki preko interneta i zamolio majku da ih zasadi, čisto da vidim hoće li kod nas uspijevati. Naraslo je 20 – tak ogromnih biljaka od kojih sam ubrao šest do sedam kilograma čili papričica, a kako nisam znao što bi s njima počeo sam na internetu tražiti recepte i tako napravio nekoliko prvih umaka – govori Vrabec kojem je hobi ubrzo postao biznis i koji je pokrenuo vlastiti brend “Volim Ljuto“.

OPG i internet trgovina

Naime, svoje prve umake podijelio je prijateljima za Božić koji su bili oduševljeni okusom istih te tražili više. Bio je to poticaj da se krene u veću proizvodnju.
– Kako su se moji roditelji već prije bavili uzgojem sezonskog povrća, imao sam određene preduvjete (zemlja, plastenici) pa sam tako sljedeće godine zasadio oko 200 – tinjak sadnica ljutih papričica od kojih smo uspjeli napraviti otprilike 700 umaka. Otvorio sam OPG i pokrenuo internet trgovinu te smo do Božića uspjeli sve rasprodati – govori Vrabec  dodajući kako je tada shvatio da se iz toga može razviti ozbiljan posao, pa su tako u 2014. godini odustali od proizvodnje ostalog povrća i isključivo se posvetili uzgoju ljutih papričica, a bio je to i trenutak kada je projekt “Volim ljuto“ zaživio u punom smislu.
– Glede samog uzgoja paprika najviše sam savjeta i pomoći dobio od svojih roditelja, posebno majke koja je iskusna u poljoprivredi, te što je najvažnije jako voli biljke. A što se same prerade tiče, tu se doslovno radilo o “pokušaju – pogrešci“, jer nitko od nas nije stručan na tom području. Konzultirali smo se s prehrambenim tehnolozima, tražili informacije na internetu i komunicirali s proizvođačima iz Amerike jer kod nas nitko nije radio takve proizvode – objašnjava naš sugovornik.
Danas je upravo OPG “Volim ljuto“ najveći proizvođač ljutih papričica i ljutih umaka u Hrvatskoj, a Vrabec govori kako se mijenjaju prehrambene navike ljudi pa tako sve više ulazi međunarodna kuhinja, a s njome i ljuta hrana,  te ljudi sve više shvaćaju kako postoji više od jedne sorte papričica kao i različiti okusi, arome i ljutine istih. Što se tiče zaposlenih, u njegovom OPG-u radi cijela obitelj, a pored toga imaju i jednu zaposlenicu. Većina posla obavlja se ručno, od sadnje do berbe i čišćenja, a tek jedan manji dio posla kao što je mljevenje, punjenje i etiketiranje je automatiziran. Trenutno na otprilike 5 tisuća kvadratnih metara uzgajaju 20 sorti ljutih papričica, a u svom asortimanu nude više od 50 raznih proizvoda.

Široki asortiman

– Kako je krug potrošača ograničen, shvatili smo da im moramo ponuditi široki asortiman pa tako danas uz umake nudimo i ukiseljene papričice, svježe i sušene chili papričice, ljute grickalice, ljutu zimnicu i još mnogo toga, a od nedavno u ponudi imamo i senf s chilijem i medom, takozvani Vrabanero Honey Mustard – ponosno nam otkriva naš sugovornik .
Upravo im je posljednji proizvod nedavno donio vrijednu nagradu na jednom od najprestižnijih svjetskih natječaja za hranu i piće, Great Taste natjecanju gdje je Vrabanero Honey Mustard nagrađen s jednom zvjezdicom, a u konkurenciji 12.772 proizvoda iz više od stotinu zemalja.
– Jako mi puno znači svaka nagrada, jer to zapravo pokazuje da radimo kako treba i da smo na pravom putu, a svaka pohvala od strane stručnih i kompetentnih ljudi je jako dobar poticaj za dalje – govori Vrabec te dodaje kako je nagrađivan i njihov umak Brutalero Scorpion s kojim su osvojili dvije nagrade i to, 2016. godine drugo mjesto u ultra hot kategoriji na natjecanju World Hot Sauce Awards, te ove godine treće mjesto na natjecanju The Hot Pepper Awards.
Tumači nam kako su svi proizvodi prirodni, odnosno da im se ne dodaje nikakva kemija, pa tako ne sadrže aditive ni pojačivače okusa, a njihovu su ljutinu rangirali od jedan do pet.
– Napravili smo svoju skalu ljutine, od blago ljutog do bezobrazno ljutog, a najbolje se prodaju oni ljutine dva i tri. No, kako kultura konzumiranja ljutog kod nas nije razvijena, ljudi često nemaju predodžbu koliko nešto stvarno može biti ljuto, pa unatoč našim upozorenjima odmah traže najljuće, a takve situacije redovito završavaju suzama. Mi plačemo od smijeha, a oni od boli. Isto tako pokazalo se kako muškarci puno više jedu ljuto, iako žene bolje podnose ljutinu – govori nam Vrabec.

Planovi za izvoz

Proizvode plasiraju kroz razne kanale prodaje, pa iako im je kako kaže internet i dalje prvo mjesto prodaje otvorili su i “Spicy days“ trgovinu u zagrebačkoj Ilici, a njihove proizvode drži i 50 – tak manjih trgovina po cijeloj Hrvatskoj. Također, upravo su završili pregovore s trgovačkim lancem Metroom na čijim policama će se moći kupiti njihovi proizvodi te isto tako surađuju s otprilike 300 restorana u Hrvatskoj, a ta se brojka kako kaže Vrabec povećava na tjednoj razini. Postoje i ambiciozni planovi za izvoz.
– Trenutno manje količine izvozimo u Sloveniju, Austriju, Nizozemsku i Poljsku, a plan nam je u sljedeće dvije godine čak polovicu proizvodnje plasirati na strana tržišta. Tržište postoji, imamo i ozbiljne ponude, no naše trenutne količine su premale da bi mogli ostvariti neki ozbiljan izvoz. Upravo iz tog razloga idemo na proširenje proizvodnje i prerade, pa tako još ove godine planiramo investiciju od deset novih plastenika čime ćemo dobiti novih 1500 kvadratnih metara površine za uzgoj naših papričica – zaključuje Vrabec.

 

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba