Pokrenuli smo pitanje obeštećenja

Za izgradnju slovenskih cesta, uništavaju se zagorske!

Objavljeno: 29.05.2016. mladenmandic

Za izgradnju Pyhrnske autoceste, 13 kilometara duge trase od mjesta Dražinci blizu Ptuja do Graničnog prijelaza Macelj, Slovenci kameni materijal voze iz kamenoloma Gorjak iz Gornjeg Jesenja i to Državnom cestom D74 Đurmanec – Žutnica – Jesenje – Bednja. Budući da svakodnevno tom cestom prođe više od stotinjak kamiona natovarenih sa 14 -15 kubnih metara kamenog materijala, cesta se iz dana u dan sve više oštećuje, a mještani sve više negoduju. Pitaju zašto se za gradnju slovenske ceste, moraju uništavati naše zagorske.
Željko Vrhovec iz Žutnice kaže da se svakodnevno na Gorjaku utovaruje i 30 do 40 kamiona i svaki u Sloveniju preveze po tri ili četiri ture.

Katastrofalno stanje

– Cesta je u katastrofalnom stanju jer jednostavno ne može podnijeti toliki teret, pa je prepuna udarnih rupa i oštećenja, a na nekoliko mjesta pojavili su se i odroni. Osim toga je i jako opasna jer nigdje nema ograničenja brzine, niti se brzina kamiona kontrolira. Posebno je opasno za pješake i bicikliste, a problem je i taj što se na cesti dva kamiona jednostavno ni fizički ne mogu mimoići. Veliki problem predstavlja nam i prašina. Tijekom dana ne možemo boraviti vani i moramo cijeli dan imati zatvorene prozore. Prije dvije godine pisali smo i Hrvatskim cestama da se nešto poduzme, no oni stalno nešto mjere, a do dan danas ništa nisu poduzeli – rekao nam je Željko Vrhovec. A nije on jedini, brojni mještani Žutnice su potvrdili njegove riječi, neki su čak bili spremni na prosvjed i izlazak s traktorima na cestu.
Upit hoće li Slovenci nakon što završe s prijevozom kamenog materijala za spomenutu trasu ceste, na bilo koji način obeštetiti Hrvatske ceste, kada će se i ako uopće hoće ta cesta obnavljati, uputili smo i Uredu za odnose s javnošću Hrvatskih cesta.
– Hrvatske ceste inicirale su sastanak s nadležnim institucijama za predmetnu tematiku koji bi se trebao održati tijekom lipnja, a sve kako bi se iznašlo konačno rješenje ovog problema. Sastanak je moguće održati po završetku pripreme kompletne dokumentacije, što se u ovom trenutku i radi, tj. potrebno je napraviti provjeru svih stavki ugovornih obveza izvođača, te pripremiti sve točke pravilnika o inspekciji cestovnog prometa koje su u možebitnoj kontradikciji s predmetnom problematikom.
Isto tako, unaprijed je potrebno sastaviti mišljenje stručnjaka vezano uz određenje mogućih uvjeta daljnjeg prijevoza ovom dionicom. Hrvatske ceste nipošto ne žele onemogućiti rad izvođača za potrebe izgradnje slovenskog dijela autoceste i neizvršavanje ugovorne obveze istog, međutim prvenstveno moramo zaštiti državnu cestu kojom upravljamo. Mišljenja smo ipak kako se može pronaći zajedničko rješenje koje će omogućiti zadovoljstvo svih strana – kažu u Hrvatskim cestama te dodaju.

Vraćanje u prvobitno stanje

– U ovom trenutku ne možemo prejudicirati što će se po ovome pitanju odlučiti, međutim ustrajat ćemo na tome da rekonstruirana i obnovljena dionica, po završetku bude vraćena u svoje prvobitno stanje, naravno pod pretpostavkom da se po njoj i dalje nastavi prijevoz materijala za potrebe izgradnje dijela slovenske autoceste. Po završetku sastanka, tj. po donošenju konačnog zaključka i stava, obavijestit ćemo javnost o tome – odgovorili su nam na upit u Hrvatskim cestama.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba