MEĐUNARODNI JE DAN NESTALE DJECE

“Ne samo da im je dala svoje osobne podatke, već su je nagovorili da preko web kamere snimi i intimne dijelove svoga tijela”

Objavljeno: 25.05.2020. JJ

U sklopu obilježavanja Međunarodnog dana nestale djece 25. svibnja, na inicijativu EUROPOL-a i u suradnji s Europskom policijskom stručnom mrežom za nestale osobe i AMBER alert Europe, ove godine inicirana je kampanja #DontBeACatch – #NemojPostatiLovina, a kojoj se, uz 23 zemlje iz Europe, aktivno pridružila i policija Republike Hrvatske.

Ovogodišnja kampanja usmjerena je na zaštitu djece protiv online groominga, odnosno, na podizanje svijesti o opasnostima uspostave odnosa povjerenja i emocionalne povezanosti između djeteta ili mlade osobe i (najčešće) odrasle osobe putem komunikacijskih tehnologija, a s ciljem njihova vrbovanja i iskorištavanja u seksualne svrhe.

Zaštitni mehanizmi

Kampanjom se nastoji educirati djecu i mlade te njihove roditelje o potencijalnim opasnostima online (virtualnog) svijeta, u kojem manipulativnim tehnikama, lažnim predstavljanjem i drugim načinima vrbovanja predatori seksualno zlostavljaju i iskorištavaju djecu. Pogotovo sada u vrijeme pandemije uzrokovane COVID-om 19, kad djeca i mladi provode više vremena na internetu i društvenim mrežama, potrebno je osvijestiti ovaj problem, senzibilizirati javnost te pružiti djeci i mladima zaštitne mehanizme i potrebna znanja kako bi se zaštitila od predatora.
Određena recentna istraživanja u svijetu pokazuju da elektroničko nasilje također može biti okidač da dijete pobjegne od kuće, kao i okidač za samoranjavanje, a i teže oblike samoozljeđivanja. Zato je potrebno da se cijela zajednica društveno angažira s ciljem senzibilizacije o važnosti prijave svih oblika elektroničkog zlostavljanja.

Ostanite sigurni

Prema podacima iz provedenog istraživanja Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba, svako deseto dijete spremno je naći se s nepoznatom osobom koja mu se obratila preko interneta, a mnogi od njih su spremni na takav susret otići bez pratnje odraslih. Upravo zato, cilj je kampanjom #NemojPostatiLovina, kroz izrađeni preventivno – edukativni spot, dati savjete djeci i mladima da dok sjede u fotelji vlastitog doma i putuju prostranstvima virtualnog svijeta, ostanu sigurni.
Također u istu svrhu Ministarstvo unutarnjih poslova, u suradnji s Agencijom za zaštitu osobnih podataka i Akademijom dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, stavlja na raspolaganje i edukativno – preventivni video “Što se Tini dogodilo?”

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba