U Zaprešiću je potpisan ugovor s izvođačem radova za projekt “Modernizacija i elektrifikacija željezničke pruge Zaprešić – Zabok”. U ime investitora, ugovor je potpisao predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić, a u ime odabranog izvođača radova, direktor tvrtke Swietelsky d.o.o., Zvonko Dundović. Potpisivanju su nazočili i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac. Vrijednost ugovora o izvođenju radova koji se s 85 posto sredstava sufinancira iz fondova EU, iznosi 530,7 milijuna kuna bez PDV-a.
Projektom je obuhvaćena dionica zagorske pruge koja vodi do Čakovca, regionalnog je karaktera (R201 Zaprešić – Bedekovčina – Čakovec), te ima izuzetno važno ulogu u putničkom prijevozu na području zagrebačke aglomeracije. Radi se o jednoj od najprometnijih željezničkih dionica u Republici Hrvatskoj, kojom se mjesečno, u prosjeku, preveze oko 100 tisuća putnika. Dionica se proteže kroz dvije županije, Zagrebačku i Krapinsko – zagorsku, a duga je gotovo 24 kilometra.
Projekt je u Zaprešiću predstavila Danijela Kosty, voditeljica projekta. Istaknuto je kako će se poboljšati građevinski parametri pruge na projektiranu građevinsku brzinu od maksimalno 120 kilometara na sat. Vozna vremena vlakova skratit će se za oko 30 posto, odnosno, sa sadašnjih 39 – 44 minute, na 28 minuta, a brzih vlakova za oko 50 posto, odnosno, sa sadašnjih 31 na 14 minuta. Elektrifikacija pruge doprinijet će zaštiti okoliša i smanjenju buke, a rekonstruirat će se kolodvori Novi Dvori, Luka, Veliko Trgovišće i Zabok, što podrazumijeva izgradnju novih perona, pothodnika, nadstrešnica, parkirališta i rekonstrukciju kolodvorskih zgrada. Kolodvor Zabok će se razdvojiti na putnički i teretni dio, izgradit će se nova zgrada za smještaj signalno – sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te ureda za izvršne radnike. Na stajalištima Pojatno, Kupljenovo i Žeinci bit će izgrađeni novi peroni, nadstrešnice i parkirališta, a na kolodvorima i stajalištima bit će osiguran sustav videonadzora te vizualnog i audio obavještavanja putnika. Ugradit će se novi signalno – sigurnosni i telekomunikacijski uređaji te uređaji daljinskog upravljanja prometom, kako bi se osigurali preduvjeti za brže i sigurnije prometovanje vlakova. Suvremenim automatskim osiguranjem i sintetičkim popođenjem bit će modernizirano 15 željezničko – cestovnih prijelaza, četiri će prijelaza spojnim cestama biti preusmjerena na susjedne prijelaze, a jedan će biti ukinut, kako bi se uz povećanje dopuštene brzine prometovanja vlakova podigla propusnost i razina sigurnosti na križanjima pruga i cesta. Uredit će se, odnosno, rekonstruirati te izgraditi potpuno nove pružne građevine, a uredit će se i 35 propusta i kanali, radi odvodnje.

Do kraja 2021.

Projekt je vrijedan 614,4 milijuna kuna, a 85 posto sredstava osigurano je iz Kohezijskog fonda, putem Operativnog programa “Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.” Preostalih 15 posto financira se iz državnog proračuna. Radovi bi trebali započeti ovog ljeta, a završetak se predviđa do kraja 2021. godine.
– Ovo je jedan životno važan, strateški projekt za Hrvatsko zagorje, za ovaj dio Hrvatske, ali i za čitavu Republiku Hrvatsku. U protekla tri tjedna potpisali smo ugovore vrijedne preko 1,3 milijarde kuna i raduje nas taj investicijski ciklus upravo u željeznici, a poglavito smo zadovoljni što to dolazi iz Europskih fondova – istaknuo je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture projekt je Europskoj komisiji prijavilo u suradnji s Ministarstvom regionalnog razvoja i EU fondova.
– Naše Ministarstvo sudjeluje u svim projektima, a pogotovo kada se radi o takvom strateškom projektu. Zajedno s resornim Ministarstvom, prijavljujemo ga Europskoj komisiji, nakon čega se obavljaju analize. Tako je bilo i za Pelješki most. Mene veseli da ćemo njime prepoloviti vrijeme putovanja za sto tisuća putnika koji gravitiraju ovoj liniji, koja znači život sjeverozapadne Hrvatske – rekla je ministrica regionalnog razvoja i EU fondova Gabrijela Žalac.

Integrirani prijevoz

Projekt je iznimno važan i za Zagrebačku i Krapinsko – zagorsku županiju, koje su već krenule u projekt integriranog javnog prijevoza.
– Za Zagrebačku županiju iznimno je važan ovaj projekt, koji doprinosi i zajedničkom cilju Krapinsko – zagorske i Zagrebačke županije, te Grada Zagreba, a to je projekt integriranog prijevoza. Tim projektom želi se izgraditi i željeznička infrastruktura i potaknuti ljude da više koriste javni prijevoz, kako bismo smanjili ove svakodnevne velike migracije osobnim vozilima. Zagrebačka županija zeleni je prsten oko grada Zagreba i svakodnevno sto tisuća ljudi putuje u Zagreb i iz Zagreba, i vjerujem da će modernizacijom ove pruge stanovništvo sjeverozapadnog dijela Zagrebačke županije, u Zagreb na posao ili u školu stići mnogo brže i sigurnije, a nije zanemariv niti pozitivan utjecaj na okoliš – rekla je zamjenica zagrebačkog župana Nadica Žužak, a s njome se složio i krapinsko – zagorski župan Željko Kolar.
– Ovaj je projekt zasigurno jako važan za razvoj Krapinsko – zagorske županije i ona poslovica “kuda prolazi pruga, onuda prolazi i razvoj gospodarstva”, već se mnogo puta kroz povijest pokazala točnom i vjerujem da će se i ovdje napraviti jedan iskorak. Zatim je tu i program integriranog prijevoza za koji, zajedno sa Zagrebačkom županijom i Gradom Zagrebom, radimo master plan, vezan upravo uz željeznicu, a tu je i nastavak inicijative župana sjeverozapadne Hrvatske, da napravimo elektrifikaciju pruge skroz od Čakovca, preko Varaždina, Lepoglave, Krapine, do Zaboka – istaknuo je Kolar.

“Veliko i posebno”

Zvonko Dundović je najavio da bi radovi trebali započeti za otprilike mjesec i pol dana, odnosno, krajem sedmog mjeseca, kada se stvore svi zakonski uvjeti.
– Ponosan sam i sretan kao Zagorec, i mogu reći da se ta sreća izvan svakog političkog konteksta i neovisno o stranačkoj pripadnosti, osjećala među svim današnjim govornicima. Ovaj projekt, bio je jedno od ključnih obećanja Vlade Republike Hrvatske, za našu Krapinsko – zagorsku županiju, za naš dio Hrvatskog zagorja i Zagrebačku županiju, i zato ne treba uopće govoriti što ovaj projekt znači za razvoj našeg gospodarstva i obrtništva, za sigurnost u prometu, zaštitu okoliša, frekvenciju ljudi, za ostanak ljudi u našem kraju. Zaista nešto veliko i posebno, i kako bi se ono reklo: “Nek mašina fućka” i živjelo Hrvatsko zagorje – rekao je HDZ-ov saborski zastupnik Žarko Tušek.
Zadovoljstvo nisu krili ni gradonačelnici Zaboka i Zaprešića.
– Ovaj će projekt bitno promijeniti strukturu i razmišljanje gospodarstvenika, vezano za korištenje željezničkog prometa u svrhu prijevoza tereta, jer neće više biti potrebe za velikim brojem pretovara, s obzirom na to da je do sada određene terete trebalo prebacivati na kamionski prijevoz, jer osovinski pritisak nije bio dovoljan. Također će se olakšati putovanje za velik broj ljudi koji svakodnevno idu na posao iz Zaboku u Zagreb, ali i obrnuto, a pogotovo za studente, kojima će ovi biti ne samo brža, nego i jeftinija vrsta prijevoza – rekao je gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek.
Zaprešićki gradonačelnik Željko Turk je pak istaknuo kako je dobra prometna povezanost jedan je od temeljnih elemenata gospodarskog razvoja.
– Ipak, ja bih ovdje istaknuo da modernizacija ove pruge i sve ono što ona nosi, ovdje u našim krajevima, za naših sto tisuća ljudi, ima puno veći značaj, jer pruga predstavlja jednu kulturu življenja – zaključio je zaprešićki gradonačelnik. (ab, jj)