Putem društvenih mreža i poruka sinoć su se počele širiti poruke u kojima se upozoravaju građani da ne konzumiraju sokove i vode koje proizvodi određenog proizvođača. Ako je netko želio porukama izazvati paniku, piše Index, i policija će morati pokrenuti istragu jer širenje panike je kazneno djelo.
Čini se da je panika zaista i izazvana jer su i novinari i društvene mreže bombardirani porukama.
Ovo događa par tjedana nakon što je muškarac iz Pule u razgovoru za jednu televiziju rekao da je popio vodu iz bočice u jednom riječkom restoranu nakon čega su mu “izgorjela” usta jer je u bočici bila neka kiselina te mu je stradao jednjak.
Radi se o desecima raznih poruka u kojima se uglavnom s manje ili više detalja navode iste informacije: da su ljudi (negdje se spominje jedna osoba, negdje dvije, negdje više njih) pili mineralnu vodu jednog proizvođača te da su se otrovali kiselinom koja im je spržila jednjak. Prema istim informacijama policija sve istražuje, a sutra će se proizvođač javno oglasiti. Kao izvori poruka navode se “prijateljica iz sanitarne”, “lik zaposlen kod proizvođača pića” ili samo “izvor iz bolnice”. U jednoj takvoj glasovnoj poruci koja se širi WhatsAppom neimenovana žena kaže da su imali dva slučaja trovanja s mineralnom vodom kod dva mlada pacijenta. U poruci ne navodi gdje, u kojoj bolnici niti u kojem gradu.
– Moram ti prenijeti nešto dosta bitno što se trenutno događa, ne znam kad će to izaći u novine, imali smo u jako kratkom roku dva teška slučaja trovanja vodom u kojemu dvije mlade osobe imaju spržen jednjak…”, dio je voice poruke koja se širi WhatsAppom.
Slična se objava sinoć pojavila i na Facebook stranici Policija zaustavlja KZŽ, gdje upozoravaju ljude na trovanje, za sve koji su kupili određena pića, s pozivom da se objava dijeli.
Jedan od screenshotova govori o pićima jednog proizvođača na čijim bocama je barkod koji počinje s 385 i da je nekoliko ljudi završilo u bolnici s zbog spaljenog ždrijela i želuca jer u tvornici nisu dobro isprali cijevi od kiseline za pranje.
Sve se to događa mjesec dana nakon što je u medije izašla priča da je devetogodišnji dječak u jednom krapinskom kafiću naručio sok od jabuke i malo popio, a njegov je jezik odmah bio prepun mjehurića. Tamo se doduše sumnjalo da je dječak popio opasnu lužinu koja se našla u frižideru sa sokovima i nije se pričalo o greški proizvođača, već djelatnika.
– Sin je naručio sok od jabuke. Onaj u staklenoj bočici. Konobarica je normalno uzela piće iz frižidera, suprug je vidio, otvorila ga je, donijela na stol, on je to popio i nakon prvog gutljaja počeo vikati kiselo, kiselo. Ne znam točno što je vikao, uostalom. I nakon minute je povratio – ispričala je majka za RTL.
Isti je sok probao i otac i dobio reakciju. Majka kaže da se dječak dan i pol žalio na bolove u želucu, ali oni su mislili da je sok samo bio pokvaren. Nakon što je dobio temperaturu završio je u bolnici gdje ih je dočekao novi šok. U bolnici je utvrđeno da je popio opasnu lužinu. Pet je dana proveo na infuziji, morao je pod anesteziju, a utvrđene su mu i opekline jednjaka.
– Napravljena je obrada i dijete je, s dijagnozom erozivnog gastritisa, nakon nekoliko dana otpušteno na kućnu njegu s obavezom kontrole kako ne bi došlo do kasnih posljedica tog stanja – rekao je za RTL ravnatelj zagrebačke dječje bolnice Goran Roić.
Odvjetnica obitelji vjeruje da to nije napravljeno namjerno.
– U bočici od soka poslužen mu je odmašćivač – lužina PH u visini 13, zbog čega je zadobio oštećenja sluznice, jednjaka i usne šupljine – rekla je odvjetnica.
Obitelj je neslužbeno doznala da je netko u bočicu od soka utočio profesionalno sredstvo za čišćenje felgi, a koje je zabunom ostavljeno u hladnjaku.