Pravi primjer kako poslovati uspješno unatoč velikoj inflaciji

Ovaj trgovački lanac ima jednu od najnižih marži u državi s prihodom od 236 milijuna eura

Objavljeno: 09.09.2023. zagorjeinternational

Trgovački lanac KTC imao je lani prosječnu bruto maržu od 20,6 posto, što je nešto niže u odnosu na pretprošlu godinu.

Križevački trgovački lanac ima jednu od najnižih marži u branši koje se u Hrvatskoj kreću od 20-ak posto u lancima koji prodaju robu široke potrošnje do gotovo 60 posto u drogerijama – prenosi Danica.

Prihod 236 milijuna eura

Marža je izračunata koristeći službene brojke iz KTC-ovih revidiranih financijskih izvještaja za prošlu i pretprošlu godinu. Prema tim podacima, tvrtka je lani imala 236.5 milijuna eura prihoda od prodaje, a trošak nabave robe iznosio je otprilike 196.2 milijuna eura.

No, ovdje valja podsjetiti kako KTC prihode od prodaje ostvaruje u raznorodnim djelatnostima: trgovini robom široke potrošnje, na vlastitim benzinskim postajama (čije su marže najniže), u ugostiteljstvu (restorani i kafići) te poljoljekarnama i vlastitoj poljoprivrednoj proizvodnji.

Rast manji od inflacije

Tako su prihodi u trgovini lani iznosili 173.8 milijuna eura, na benzinskim postajama 42.3 milijuna, poljoljekarnama 24.8 milijuna, te ugostiteljstvu 8.23 milijuna eura. Zbog Vladinih intervencija benzinske su na koncu završile s gubitkom od 159 tisuća eura.

Samo robni centri KTC-a zbog toga vjerojatno imaju nešto višu prosječnu bruto maržu od 20-ak posto koliko ima njihovo cijelo poslovanje, ali ne značajno jer svejedno ostvaruju gotovo 74 posto ukupne prodaje kompanije.

Sama trgovina je lani ostvarila oko 7.56 milijuna eura bruto dobiti, poljoljekarne oko 1.06 milijuna, a ugostiteljstvo nešto više od 132 tisuće eura.

Inače, KTC je lani imao ukupne prihode od 249 milijuna eura, što je rast od 10,6 posto (manje od godišnje inflacije). Neto dobit iznosila je 7.16 milijuna eura i bila je veća za 7 posto.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba