PARTNER PROJEKTA JE LAG Zagorje - Sutla: Mladi influenceri iz svih krajeva Europe okupili se u Desiniću kako bi izabrali svoj slogan

“Vrijednosti su u svim zemljama EU-a iste, samo je pitanje koliko smo ih gdje svjesni”

Objavljeno: 06.04.2023. zagorjeinternational

Poslovično mladi ne slušaju starije, žive u svojom nekom svijetu i ‘tjeraju’ svoj bunt, ali također često stariji nemaju razumijevanja za situaciju i izazove s kojima se susreću mladi. Zbog toga mlade generacije stečene vrijednosti percipiraju kao zdravo za gotovo, dok stariji ih ne komuniciraju dovoljno putem kanala zanimljivih mlađoj populaciji. Upravo zbog toga je nastao projekt ‘EU Influencers’ kojem je cilj okupiti mlade ljude iz pet europskih zemalja, točnije iz Švedske, Italije, Portugala, Srbije i Hrvatske te iskoristiti njihov potencijal kako bi imali glavnu ulogu u promoviranju ideja na kojima je nastala Europska unija.   

Kao prostor gdje rade izabrane su društvene mreže jer se tu danas zapravo mladi najviše okupljaju te će im ovaj projekt dati sve ono potrebno za zaštitu od lažnih vijesti i ostalih opasnosti interneta kako bi nesmetano mogli razvijati kritičko razmišljanje i kroz edukaciju vršnjaka širiti dalje informacije odnosno ideje.   

Na mladima Europa ostaje 

Europska unija danas više nego ikad spaja ljude, ponajviše kroz mogućnosti putovanja, a najbolji primjer toga je koordinatorica projekta Aleksandra Maldžiski iz DYPALL Networka, koja je već dugi niz godina u Lisabonu, a inače je porijeklom iz Beograda.   

– Na našem projektu stavljamo fokus na mlade od 16 do 22 godine, odnosno one mlade koji će prvi put glasati na EU izborima sljedeće godine. Rana edukacija o ovim temama je izuzetno bitna kako bi kasnije bili aktivni građani, ne samo na izborima,  nego mnogo više od toga – objasnila je koordinatorica Aleksandra te dodala kako je projekt otvoren i za one malo starije.

– U sklopu projekta imamo raznorazne međunarodne aktivnosti i više edukativnih materijala, kao što je priručnik za vršnjačku edukaciju te online kurs ‘Youth Democracy Academy’ kojem uz mlade mogu pristupiti profesori i svi ostali koji rade s djecom. Kroz osam različitih modula mogu se tako istražiti teme Europske Unije, društvenih mreža, kako se one mogu koristiti za kampanje, kritičko razmišljanje, borba protiv lažnih vijesti, kako se prepoznaju lažne vijesti i dezinformacije. A kako bi bilo što više zanimljivo, mogu testirati svoje znanje kroz igre i aktivnosti u svom ritmu, odnosno nema pravila po kojem točno redu – prezentirala je Aleksandra online aktivnosti koje se nalaze na platformi edukativnoj platformi ‘Hop’ nastaloj također od strane Europske komisije.   

Kada god se skupi međunarodna ekipa uvijek je pitanje zajedničkog jezika, a prava ironije je kako je to upravo engleski jezik, odnosno jezik zemlje koja je napustila Europsku uniju. Svjesni su toga na projektu te naglašavaju važnost zajedništva kroz prizmu situacije u kojoj se našla zemlja koja je izašla.   

– Uvijek stavljamo naglasak da ne želimo nikog isključimo iz projekta ako nema dovoljno dobro znanje engleskoga. Tu se pogotovo vidi ta suradnja između vršnjaka, a ako i to zašteka, uvijek su tu i koordinatori koji pružaju podršku – poručila je Aleksandra.   

Iskustva mladih Europljana iz Portugala nam je predočila također Aleksandra koja ima desetogodišnje iskustvo života u toj državi starog kontinenta.   

– Mladi tamo su, tako reći, od uvijek u Europskoj uniji pa niti ne poznaju drugačiju realnost. Neki su po prvi puta, kada su putovali u Srbiju, imali susret s granicama, što ima je bio svojevrstan šok. Iako Portugalci koriste dosta europske programe kao Erasmus, izlazak na izbore je, kao i kod drugih zemalja, vrlo malen kod mladih ljudi – napominje Aleksandra.  

– Za mlade u Srbiji ili čak kad sam osobno bila tih godina, sudjelovanje u međunarodnim projektima je bila velika stvar jer nama su trebale vize za putovanje gotovo bilo gdje. Stoga su ovakva sudjelovanja bila stvar prestiža te je bilo jako teško doći do toga – ispričala je svoja iskustva iz Portugala i Srbije.   

Detaljnije iskustvo mladih influencera iz jedinog partnera na projektu koji dolazi izvan EU, ispričala nam je programska menadžerica iz Centra E8, Sandra Veljković, koja radi s mladima i za mlade.   

– Vizija Europske unije u Srbiji je kompleksna tema, no ono što primjećujem u radu s mladima je kako su oni dosta upoznati s Europskom unijom i dobro znaju što ona predstavlja. To je ponajviše zbog toga što se mnogi mladi druže s vršnjacima iz drugih zemalja kroz digitalne kanale te time stvaraju pozitivnu viziju o Europskoj uniji u kojoj se jednog dana nadaju živjeti – rekla nam je Sandra koja je autorica priručnika koji se koristi na projektu.

  

Ulaskom u šengenski prostor smo brzo zaboravili na granice, no za Srbiju je to itekako stvarnost.   

– Prepreke su najviše što se tiče putovanja, pogotovo kopnenim putem moramo proći kontrole putovnica i prtljage, no srpski influenceri su dio jedne veće mreže u digitalnom svijetu, gdje takve  prepreke ne postoje. Svi smo dio jednog kontinenta i može se reći, dio jedinstvene kulture – poručila Sandra.   

Influencer vs. content creator 

Domaće snage na projektu predstavlja mlada influencerica Doroteja Fistrić iz Pregrade.   

– ‘EU Influencers’ projektu promoviranja Europske unije u sredini naših vršnjaka pristupila sam na prijedlog razrednice, a kroz treninge sam dobila znanje koje se ne može dobiti u školi. Naravno, svakom bi se svidjelo putovanje Europom kakvo nam je omogućeno ovim projektom – rekla je Doroteja. 

  

Pojam influencera je kovanica novijeg doba, stoga percepcija javnosti nije uvijek najjasnija.   

– Content creator radi razne sadržaje za određenu skupinu koja njega prati, primjerice, naš član Antonio Abičić, drži YouTube kanal i TikTok profil, no osobno se ne bavim time, već dizanjem razine znanja između vršnjaka, gdje od početka projekta do danas vidim veliki pomak – pojasnila je Doroteja.  

Domaćin ovog internacionalnog druženja kod nas je partner projekta LAG Zagorje – Sutla. Kako je bilo bitno uključiti mlade odmah u početku projekta, pronalazak njih bio je zadaća upravo voditelja LAG-a Hrvoja Novaka, koji nam je ispričao iskustva organiziranja ovako velikog projekta.   

– Kada smo razmišljali o cijeloj ideji gdje ugostiti partnere na projektu, došli smo do zaključka kako bi naša ruralna sredina bila idealna, a kako imamo nekoliko ugostiteljskih objekata na području LAG-a, odlučili smo se za Wine Hill Hostel koji je dobro odgovorio na sve potrebe naših međunarodnih gostiju – ispričao je Hrvoje.

   

Slogan   

Povod sastanaka u Desiniću je odabir slogana za lokalne kampanje projekta ‘EU Influencer’.  

– Mi mladim influencerima ne diktiramo sadržaj koji oni trebaju kreirati, već im samo dajemo okvire u vidu stavljanja fokusa na društvene mreže, izradu audio- vizualnih sadržaja ili pak više tradicijskih kao izrada plakata i letaka, unutar kojih oni imaju potpuno slobodnu kreacije. Upravo stoga nam je slogan nam je potreban zbog vidljivosti i raspoznavanja na društvenim mrežama – objasnio je Hrvoje.   

Danas sve više mladih gleda prema karijerama u digitalnom svijetu, a jedna od najzanimljivijih je upravo ta influencera, stoga je ovaj projekt idealna prilika za stjecanje iskustva.  

– Jedino što je bilo potrebno za priključiti se ovom projekt je bila želja naučiti o Europskoj uniji i volja to znanje kasnije širiti u svojoj zajednici iz koje dolazi, bilo to škola ili malo veće područje poput općine ili grada – rekao je Hrvoje.

  

Kroz proces priključivanja Europskoj uniji, ali i nakon često se je u medijima mogao ćuti pojam ‘europske integracije’ 

–  Vrijednosti EU su u svim zemljama iste, samo je pitanje koliko smo ih svjesni. Mi smo toga malo više svjesniji kao nova članica, dok u starijim članicama neke stvari su zaboravile pa je ovo isto dobra prilika za prisjetiti se svega što je Europska unija učinila do sada – poručio je Hrvoje. 

Sjever i jug   

 Zanimljivo viđenje Europske unije s krajnjeg juga ispričala nam je Talijanka Viktoria Torrisi.   

– Iako sam tek malo vremena u Hrvatskoj, mogu primijetiti sličnosti s ruralnom Sicilijom, a najviše mi se sviđa što imate puno zelenila – rekla nam je Viktoria i nastavila:

   

– Pravu sliku o Europi je teško dobiti u Italiji, samo oni ljudi koji rade na EU projektima imaju neku viziju, ali izvan toga se jako malo toga zna. Ista je situacija nažalost i kod mladih ljudi, gdje su jedina iznimka učenici koji imaju političke znanosti kao predmet – ispričala je svoje iskustvo Viktoria, kod koje se prošle godine na Siciliji održao prvi sastanak vezan uz projekt.  

Vrlo sličnog mišljenja su također Viktorijine kolege sa suprotnog kraja Europe, odnosno Olivia Joseph Gil i Ebba Mohamed iz Stockholma.   

– Puno mladih ljudi nema dobro znanje o EU, što je moguće posljedica velike samostalnosti Švedske, pa su ovakvi projekti koji se mogu dijeliti na društvenim mrežama izuzetno bitni – mišljenja je Olivia.

  

– TikTok je sada ekstra popularan u Švedskoj te je najveće okupljalište influencera, ali ono što je zanimljivo je kako tamo nova generacija ne dijeli samo savjete za ljepotu, već i znanje – rekla je Ebba.   

Svaka prilika za stjecanje znanja, kaže, je dragocjena, a razmjena znanja i iskustva u realnom životu se kasnije lako prenese u digitalan oblik koji će moći poslužiti i narednim generacijama.   

– ‘EU Influencer’ je jedinstveno iskustvo na kojem se može mnogo toga naučiti, također mogu se iskusiti iz prve ruke druge kulture te će sva ta stečena znanja kasnije koristi u svakodnevnom životu. Nadam se da će lokalne zajednice mladih koje smo potakli tijekom projekta nastaviti s radom i nakon njegovog završetka – zaključila je Ebba. 

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba