Obnova od potresa, ’stara zagorska’, nedostatak liječnika, ‘obmane’…

ZANIMLJIV AKTUALAC SKUPŠTINE KZŽ: Vincelj isprovocirao Kolara, ovaj mu nije ostao dužan

Objavljeno: 03.03.2023. zagorjeinternational

Ponovno je zanimljivo bilo na 11. Sjednici Županijske skupštine Krapinsko – zagorske županije. Među istaknutijima je na aktualnom satu ponovno bio županijski vijećnik Romeo Vincelj koji je opleo po Županijskoj upravi za ceste Krapinsko – zagorske županije zbog jednog projekta na području Radoboja. 

Kako je istaknuo u svojem izlaganju, pitanje na tu temu je županu uputio i pismenim putem, ali sada ga ponavlja jer nije zadovoljan odgovorom. 

Naime, kako je u svojem izlaganju pojasnio Vincelj, prometnice diljem županije su u vrlo lošem stanju i vape za obnovom što je pokazao i fotografijama, a na području Radoboja u tijeku su radovi na cesti koja je, kako kaže Vincelj, u savršenom stanju. 

Bez valjanog razloga

– Na spoju dvije Županijske ceste u Radoboju, Županijska uprava za ceste, bez sudjelovanja Općine Radoboj, izmješta već postojeću Županijsku cestu koja je u izvrsnom stanju i gradi kružno raskrižje oko zone crkve Presvetog Trojstva. Dosadašnja investicija ŽUC-a iznosi 546.670 kuna s PDV-om – pojašnjava Vincelj te upućuje pitanje županu Kolaru koji je interes Županije da to radi u Radoboju dok se ceste širom Zagorja godinama raspadaju. 

Uz to, dodao je da je planom ŽUC-a tamo predviđena “Izgradnja kružnog raskrižja i rekonstrukcija ŽC 2122 u Radoboju”, a da je vidljivo da se postojeća cesta ne rekonstruira, već se izmješta na potpuno novu trasu. 

– Ne bi bilo ništa sporno da je cesta tehnički neispravna, da ima neki izuzetno opasan zavoj, da postoji klizište čija sanacija bi bila jako skupa, da je cesta uska pa su u opasnosti stanovnici koji žive uz nju… Ne, nikakvi takvi sigurnosno-tehnički razlozi koji bi bili opravdanje za izmještanje tog “komada ceste” ne postoje! Dapače, cesta je uzorna, široka, asfalt “ko nov”, nema klizišta… Interesira me koji razlog Županija ima za izmještanje tog dijela ceste s jedne strane crkve na drugu – pita Vincelj.

Župan Kolar odgovorio mu je da je navedeni posao dogovarao bivši ravnatelj Županijske uprave za ceste Krapinsko – zagorske županije, misleći pritom na njegova oca, Željka Vincelja.

Obmana 

Vincelj je tada rekao da je zatražio građevinsku dozvolu za navedeni projekt.

– Vidljivo je da većina dozvola i rješenja datira iz 2019., 2020., 2021. i 2022. godine, a vi zaključite tko je tada bio ravnatelj. Također, građevinska je dozvola izdana 9. veljače 2022. godine i tamo piše “Izgradnja kružnog raskrižja te obilaznice s komunalnom infrastrukturom”. Dakle, radi se obilaznica. Vjerojatno svi razumijete razliku između rekonstrukcije i izgradnje obilaznice, odnosno izmještanja, dok u planu ŽUC-a piše rekonstrukcija. Smatram to obmanom Upravnog vijeća, ako im je predložena i ako su prihvatili rekonstrukciju, a ide se u izmještanje postojeće trase. To su dvije različite stvari – govori Vincelj, pa nastavlja:

– Druga stvar, a vezana je uz to, je da se nenamjenski troše novci. Naveo sam da je cesta skroz ‘u redu’, no ako vi smatrate da postoje određeni sigurnosni razlozi zbog kojih se sve to radi, molim da mi dostavite policijske zapisnike o tome koliko se prometnih nesreća dogodilo na tom dijelu, koliko je bilo izlijetanja zbog nedostataka ceste i slično – poručio je Vincelj.

Prosudite sami

Župan Kolar je rekao da se jako dobro zna što se tamo radi.

– Treba li se nešto dogoditi da bi reagirali? Molim ravnateljicu Javne ustanove za zaštitu prirodnih vrijednosti Krapinsko – zagorske županije da svim članovima Županijske skupštine dostavi koliko školske djece dolazi u prostor iz kojeg smo mi izmaknuli cestu. Potom, prema broju djece koja tamo dolazi na igru i učenje, da sami prosudite postoji li razlog ili ne – odgovorio je župan. 

Oko prozivki vijećnika Vincelja u vezi projekta u Radoboju oglasio se i novi-stari ravnatelj Županijske uprave za ceste KZŽ Stjepan Sirovec.

– Stojimo kod onih odgovora koje smo dali. Pripremljena je projektno-tehnička dokumentacija, provedeni su postupci javne nabave i sva je ta dokumentacija raspoloživa i s naše strane smatramo da nije bilo nikakvih pogrešaka koje se ovdje navode. Što se samog projekta tiče, a i što se vidi, priprema projekta je krenula 2018. godine – rekao je ravnatelj Sirovec.

Na pitanje smatra li da su ti sporni radovi u Radoboju višak, odgovorio je:

– Ne mislim. To je dosta nepovoljno križanje dvije županijske ceste, u blizini je i sakralni objekt, a i blizu je centra mjesta gdje se kreće povećani broj pješaka i ostalih sudionika prometa. Da bi se ta zona učinila sigurnijom krenulo se u cijeli taj projekt, podsjećam, još 2018. godine, a mi smo samo došli u fazu da s njim krenemo u realizaciju – doda je ravnatelj.

Od ostalih prometnica, temu ‘stare zagorske’ magistrale ponovno je aktualizirao oroslavski gradonačelnik Viktor Šimunić koji je iznio podatak da je na toj cesti od 2012. do 2021. godine zabilježena 321 nesreća sa 246 ozlijeđenih od kojih 45 teško, a 12 je smrtno stradalih.  

– Još 16. prosinca 2021. sam pokrenuo tu priču. Zahvalio bi na podršci Županije što se organizirao sastanak sa Zagrebačkom županijom i s predstavnicima gradova i općina, no do danas se još nije ništa napravilo – rekao je Šimunić te predložio ponovni sastanak, a u slučaju da Zagrebačka županija ne želi sudjelovati na projektu, Šimunić je predložio da se sanira i osigura pet kilometara dionice kroz Zagorje. 

– Podržavam tu inicijativu. Ovdje se više, s ove govornice, obraćam Hrvatskom cestama nego kolegama iz Zagrebačke županije jer sanacija kolnika je u njihovoj nadležnosti. Ono što jeste loše je upravo to, najveće oštećenje kolnika je na području županije baš na toj kratkoj dionici. U programu investicija Hrvatskih cesta za ovu godinu nisam uočio to, a to može biti pojačano u redovnom održavanju. Zamolit ću resornu pročelnicu i zatražiti sastanak s predsjednikom uprave Hrvatskih cesta kako bi ponovno pokušali aktualizirati tu temu. Tada je izražena podrška od strane Hrvatskih cesta, ali isto tako, predsjednik Hrvatskih cesta je rekao kako nemaju osigurana sredstva, niti dokumentacije, no najavio je kako idu odmah u izradu iste, tako da ćemo mi postaviti upit. Ako je pripremljena dokumentacija i ako su osigurana sredstava, sjajno, ako ne, zamolit ćemo da to uvrste prilikom rebalansa proračuna – rekao je Kolar.    

Obnova od potresa

Što se tiče ostale infrastrukture osim prometne, vijećnik Davor Kljak postavio je pitanje vezano uz obnovu od potresa, na što je župan odgovorio da ne stojimo dobro.

– Ministarstvu je poslano 44 zahtjeva za uklanjanje, a 15 objekata je uklonjeno, odnosno 15 kuća na području županije je srušeno. Za njih osam je već potpisan ugovor s izvođačima radova, a za sve ostalo bi trebali biti potpisani ugovori i srušeno svih 44 objekata do 1. svibnja. Nadalje, za sedam zgrada je završen postupak nabave za izvođača radova za zamjenske projekte i ti radovi bi trebali početi do 15. ožujka – rekao je Kolar te dodao da, što se tiče ostale stradale infrastrukture, ona će se obnoviti kroz sredstva Fonda i kroz kredit.

Problemi u zdravstvu

Među ostalim temama aktualnog sata, vijećnica Ljubica Jembrih upitala je koliko trenutno u Domu zdravlja KZŽ fali liječnika opće prakse i koliko je u proteklih pet godina raspisano specijalizacija opće obiteljske medicine te koliko ih je ugovoreno?

– Momentalno nam fali deset timova u mreži, što ne znači da su svi timovi u mreži bili popunjeni, ali moram na taj način odgovoriti jer je tako po zakonu. Što se tiče specijalizacije, za Dom zdravlja ne znam napamet koliko ih je bilo u pet godina, ali imamo točno po svakoj zdravstvenoj ustanovi, pa ćemo onda u pisanom obliku, ne samo za Dom zdravlja, nego za sve zdravstvene ustanove, dostaviti svim liječnicima da vidite svi koliko smo u posljednjih pet godina raspisali specijalizacija i koliko je bilo raspisanih natječaja – odgovorio je župan. 

Na tu se temu pitanjem nadovezala i vijećnica Ana Kruhak uz pitanje što županija konkretno planira i poduzima kako bi zadržala liječnike na svojem području. 

– Prije svega dodatak na plaću za doktore primarne zaštite da se izjednače s doktorima koju su u koncesiji, odnosno privatno. Drugo, ako idu u kredit, subvencioniranja kamata, ako su iz Zagreba, a u KZŽ su na stanu, plaćaju režije 100 eura, sve ostalo plaćamo mi. Ako se voze iz Zagreba, a kupuju auto, mi ćemo subvencionirati kamatu na kredit, mi ćemo im plaćati cestarinu. Putni trošak imaju plaćeno iz ugovora i još neke detalje koji pripremamo. Meni je žao što je Vlada odustala od programa koji je bio namijenjen za mlade liječnike, izgradnja stanova. Mi smo s Vladom bili u kontaktu i predložili smo već i poziciju u Zaboku pokraj bolnice gdje bi se to trebalo graditi, a Zabok je preuzeo na sebe rješavanje komunalija, dok smo mi preuzeli drugi dio plaćanja režija i ostalih stvari koje su vezane za stanovanje. Mi smo čitavo vrijeme u kontaktu sa studentima medicine, jedanput godišnje organiziramo susret u jednoj od naših zdravstvenih ustanova. Bili su prisutni svi ravnatelji zdravstvenih ustanova, svaki ravnatelj je prezentirao što sve radimo u našim zdravstvenim ustanovama, da bi ih na neki način motivirali u ostanku na radu u KZŽ. Nismo besposleno sjedili na ovo problem, već smo intervenirali te smo u razgovoru s jedinicama lokalne samouprave koje imaju stanove na raspolaganju koje nema županije, s koji bi se mogli staviti u tu upotrebu te bi ih ako nisu uređeni, županija uredila – odgovorio je župan. 

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba