Transformacija visokih učilišta

FOI kao predvodnik inovacija digitalnog obrazovanja

Objavljeno: 28.02.2023. zagorjeinternational

Dvogodišnji Erasmus+ projekt ‘RAPIDE – Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education’, koji koordinira prof. dr. sc. Blaženka Divjak s Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu bliži se kraju, a završetak je obilježen završnom konferencijom ‘Smislene inovacije u obrazovanju’ održanom 24. veljače 2023. na Sveučilištu u Rijeci, uz sudjelovanje svih projektnih partnera iz Velike Britanije Open University, iz Nizozemske Delft University of Technology, iz Njemačke Goethe University, Sveučilišta u Rijeci i Medicinskog fakulteta te Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu iz Hrvatske. Projekt je započeo 1. ožujka 2021. godine, a financiran je u okviru Erasmus+ programa Europske komisije u ukupnom iznosu od 219.085 eura.

– Cilj ovog važnog projekta bio je razvoj, implementacija i razmjena inovativnih pedagogija, uključujući vrednovanje i ocjenjivanje te upotreba analitika učenja za podršku studentima i nastavnicima kao usklađenih procesa za relevantno i inkluzivno digitalno obrazovanje kako bi se uspješno suočili s COVID-19 i sličnim krizama i podržali svrsishodnu digitalnu transformaciju visokih učilišta – istaknula je u uvodnom obraćanju prof. dr. sc. Marta Žuvić, prorektorica Sveučilišta u Rijeci.

Sudionicima konferencije obratila se i prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep, dekanica Fakulteta organizacije i informatike koja je istaknula iznimno zadovoljstvo strateškim RAPIDE partnerstvom koje je omogućilo da se postignuti rezultati već koriste na Fakultetu, omogućavajući dodatni razvoj nastavnog procesa. Pristupi obrnute učionice te učenje kroz rad sustavno se koriste na Fakultetu te je ovo bio jedan od strateški važnih projekata koji je omogućio dodatno obrazovanje nastavnika, a što će se nastaviti i u okviru novog međunarodnog Erasmus+ projekta iLed u koordinaciji prof. Divjak koji će u se provoditi sljedeće dvije godine.

Konferencija je službeno započela uvodnim predavanjem o inovativnim pristupima učenju i poučavanju, vrednovanju, korištenju analitika učenja te o važnosti strateškog pristupa uvođenja inovativnih pristupa kojima se bavio projekt RAPIDE, a koje je u ime svih partnera održala prof. dr. sc. Divjak, koordinatorica projekta.

– Projekt RAPIDE izvrsni je primjer kako se suradnjom i intenzivnim radom svih partnera može postići i više nego što se prvotno ”obeća” projektom, ne samo u kvalitativnom i kvantitativnom, već i u smislu stvarne održivosti rezultata istaknula je između ostaloga prof. Divjak, kao i činjenicu o impozantnom broju znanstvenih publikacija objavljenih u okviru projekta, o činjenici da je u pilotiranje RAPIDE e-tečaja bilo uključeno više od 200 nastavnika te o činjenici da je dodatno više od 100 zainteresiranih sudionika sudjelovalo u radionicama projektnih partnera održanih u okviru različitih događaja krajem 2022. godine.

Stoga je konferencija, osim predstavljanja iskustava projektnih partnera i aktivnosti, omogućila i konkretno upoznavanje i usvajanje inovativnih praksi u učenju, poučavanju, vrednovanju i analitikama učenja kroz radionice temeljene na održivim rezultatima projekta dostupnim u okviru otvorenog online tečaja na adresi: https://learn.rapide-project.eu. Dodatno, svim sudionicima konferencije bio je omogućen rad u inovativnom alatu za dizajn učenja koji su i partneri projekta RAPIDE imali prilike koristiti te tako doprinijeti njegovom razvoju. Alat su na Fakultetu organizacije i informatike razvili članovi Laboratorija za analitiku učenja i akademsku analitiku, na čelu s prof. dr. sc. Divjak, a koji je isto tako za korištenje otvoren svim zainteresiranim nastavnicima i istraživačima preko adrese: https://learninig-design.eu.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba