Evo kako "naš ljubljeni" HŽ igra ping-pong s putnicima, a mi smo provjerili što oni misle o tom 'sportu' bez pobjednika

˝Uspori Jankec, cug ti ne pobegel – ne bu niti došel˝

Objavljeno: 18.02.2023. Marta Čaržavec

Prošlog smo petka objavili tekst u kojem smo iznijeli nezadovoljstvo našeg čitatelja koji je u Vesi čekao vlak za Zabok koji nije stigao. Budući da je morao stići na svoje odredište, nekoliko je puta kontaktirao kolodvore jer obavijesti na stranicama HŽ-a nije bilo, zbog čega smo HŽ Infrastrukturi, a onda i HŽ Putničkom prijevozu, između ostalog, poslali upit. Istog je dana pak na stranicama Krapinsko – zagorske županije objavljeno priopćenje HŽPP-a koje smo prenijeli u cijelosti. Proteklih dana na našu su adresu stigli njihovi (ne)odgovori, ali smo i posjetili ”autobusno – željeznički” kolodvor u Krapini i čuli svašta…

˝Nemam šansu˝

Prisjetimo se, naš je čitatelj prošlog tjedna napisao: ˝Zval sam kolodvor u Krapini i rekli su da vlak čeka onoga iz Zaboka i da nemam šansu uloviti vezu za Zagreb, 16.13 iz Zaboka. U 16.45 ponovo zovem i raspitujem se za vlak u 17.05, također ima vezu za Zagreb i pitam jel bude krenul na vrijeme. Rekel mi je ˝Iskreno, ne znam˝, a na pitanje kad bude se to normaliziralo, odgovor je isti uz objašnjenje da je pruga u tak lošem stanju da su smanjili brzinu i da je zato nastal nered. Išel sam na HŽ-ove stranice, nema nikakvih informacija o tome˝.

Onda je u HŽPP-ovom priopćenju pisalo da se sve događa zbog lošeg stanja gornjeg ustroja pruge pa se uvode spore vožnje od 20 kilometra na sat između kolodvora Zabok i Sveti Križ Začretje te Sveti Križ Začretje i Krapina čime se put produljuje za najmanje 16 minuta. Zbog toga je HŽPP privremeno uveo zamjenski autobusni prijevoz na relaciji Krapina – Zabok – Krapina od 13. veljače 2023. godine.

˝Autobusi će voziti do stupanja na snagu nove organizacije prometa koju izrađuju stručne službe HŽPP-a i HŽ Infrastrukture˝, napisali su u svojoj obavijesti.

Pitanja i odgovori

Jedne i druge smo pitali zašto putnici nisu bili obaviješteni na vrijeme, tko je zadužen za popravke pruge, ne zaostajemo li za drugim zemljama po pitanju brzine vlakova i željezničke infrastrukture, hoće li ”svojim” putnicima nadoknaditi izgubljeno vrijeme u vidu smanjenih cijena karata ili slično, ali i do kada će se stvari riješiti, a evo – ovo su njihovi ”odgovori”:

˝Zbog radova na sanaciji željezničke infrastrukture smanjena je brzina prometovanja na dionici Zabok – Krapina na 20 km/h, ukupne duljine 9,6 kilometara. Stoga prijevoznik HŽ Putnički prijevoz od ponedjeljka 13. veljače organizira zamjenske autobuse koji umjesto vlakova voze na relaciji Krapina – Zabok – Krapina do stupanja na snagu nove organizacije prometa. Putnici su obaviješteni na web stranici HŽ-a. Zbog vremenskih prilika nismo u mogućnosti odrediti točan završetak radova. Na spomenutoj dionici Zabok – Krapina, planom investicija HŽ Infrastrukture predviđena je obnova pruge procijenjene vrijednosti 18,3 milijuna eura. U tijeku je priprema natječaja za radove, a početak postupka javne nabave planiran je do kraja veljače 2023. godine. Početak radova planira se u drugoj polovici godine, ovisno o trajanju postupka javne nabave˝, napisali su iz HŽ Infrastrukture i na kraju dodali:

˝Za sva ostala pitanja iz Vašeg upita, molimo Vas da se obratite HŽ Putničkom prijevozu.˝

Obratili smo se HŽPP-u, a odgovor je, ne biste vjerovali, gotovo pa identičan. Uputili su nas na adresu HŽ Infrastrukture i poručili nam da svoja pitanja pošaljemo njima i dodali da informacije možemo potražiti na webu HŽPP-a, ali i da se cijene karata neće mijenjati što bi značilo ˝Vlakovi su kasnili, putnici su izgubili vrijeme i nikom ništa˝.

Putnici

Put pod noge, pravac – željeznički kolodvor. Za dobar početak vikenda i bolje raspoloženje sunce je razlilo svoje zrake nad povijesnim gradićem. Živost prestaje dolaskom na prazan kolodvor, no nekoliko metara dalje stoji autobus koji je zamijenio smjenu vlaka i čeka svoje putnike. Potpuni drugi, neki ”stari”, nekima strani, čak i zabačeniji svijet. Tek par mještana kreće u smjeru Zagreba, većina sa stvarima koje šutke vuku sa sobom i izbjegavaju bilo kakvu komunikaciju.

– A ništa, hvala. Ništa. Ništa – bila je prva ”košarica” koja nam je dana, a nakon nje uslijedilo je njih još pet, a onda je s nama kratko popričao onaj koji nije Zagorec.

– Ja nisam odavde. Došo sam za bus da pitam, idem za Zagreb. Jednom sam putovao vlakom za Zagreb, mislio sam i danas, al nema vlaka – kaže nam i dodaje da se mora prilagoditi pa nas pozdravlja sa ˝Prijatno!˝.

Bio je tu i stariji mi muškarac iz Velike Vesi. Pokupio je penziju, kaže, pa ide za Zagreb ”na izlet”. Ne ide često, ali što ne bi danas? U kratkim smo mu crtama ispričali o igru HŽPP-a i HŽ Infrastrukture. Izgleda da je tu priču shvatio kao vic i od srca se nasmijao, a onda je ipak uputio svoju kritiku.

– Ma ove je s*anje. Moraju popravljati, prije su bili štrekari, moj tata je bil štrekar, nabijali su, mijenjali, ravnali i se, sad pa tu nema nikoga. Onda je vozila parnjača. Čovek tuj nemre nič – ispričao nam je pa s nama podijelio jedan moment od prošlog tjedna.

– Zadnji put kad sam išel, išla je žena jedna h Krapinu pa je rekla ˝Če bu me tak stajali, neme nikam došli˝, a ovaj je pital da kam se kao žuri, bezobrazni su – priča nam, a u tome ga prekida kondukter.

– Same pušiš, ga moraš furt natezati – pitao ga je na što mu je ovaj nešto dražesno odbrusio pa bacio opušak i krenuo u autobus.

Njemačka?

Vraćamo se u Ulicu kardinala Stepinca, a putem srećemo 70-godišnjeg Iveka iz Bobovja. Ivek je u mirovini, ali zadnjih sedam godina vozi autobuse od 15 metara po cijeloj Europi.

– Znate kaj, rekel vam bum otvoreno, ne volim davati izjave. Stalno se traži nekej, pruga, pruga, pruga. Kak bi napravili prugu kad se borimo sa svim drugima stvarima? Da ima novaca onda okej, ali nema novaca. Rade se pruge koje su prioritetne – kaže nam. Pitamo ne bi li se sva mjesta trebala što ravnomjernije razvijati?

– Ni jedna država nema dovoljno novaca za sve kaj bi trebala. Ja sam prošo 80 posto zemaljske kugle i zato vam ovo govorim – ja sam prošel sve, od Rusije do Kavkaza. Ima stvari koje nisu dobre, ali ne postoji mjesto gde su sve stvari dobre. Njemačka? Gore ima svega i svačega, ko i u Australiji. Naši ljudi su uvijek nezadovoljni i zato od njih i bežim – ispričao nam je Ivek.

E, možda iz istog razloga i HŽ bježi od svojih korisnika i naših pitanja!

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba