Objavio Ekonomski institut Zagreb

Potražnja na hrvatskom tržištu rada je na povijesno najvišim razinama: Evo koja su najtraženija zanimanja

Objavljeno: 04.01.2023. zagorjeinternational

Ekonomski institut Zagreb objavio je da Indeks slobodnih radnih mjesta OVI za prošlu godinu pokazuje da je potražnja za radom u odnosu na 2021. godinu porasla za čak 26 posto, dok je u odnosu na predkriznu 2019. godinu, ukupan broj internetskih oglasa bio viši za 32,3 posto, piše Dnevnik.hr. Ovaj podatak pokazuje da je potražnja na hrvatskom tržištu rada na povijesno najvišim razinama.

OVI (Online Vacancy Indeks), mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. Izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).

Na internetskoj stranici Ekonomskog instituta Zagreb (EIZ), u objavi piše da su, kao i ranijih godina najveći doprinos godišnjem rastu potražnje imali oglasi u kojima se traže radnici nižih kvalifikacija, kao i oni sa srednjom stručnom spremom, dok je potražnja za zaposlenicima s visokom stručnom spremom doprinijela sa svega 2,4 postotna boda rastu ukupnog broja oglasa, koji je iznosio 12,1 posto. Prodavači, konobari, kuhari, skladištari i knjigovođe, su među pet najtraženijih zanimanja.

Iz EIZ-a, su naveli da su najveći doprinos ukupnom godišnjem rastu potražnje za radom zabilježili oglasi u kojima se traže prodavači, skladištari, knjigovođe, konobari, hotelijeri/ugostitelji i referenti, dok su se među vrlo rijetkim negativnim doprinosima pronašli programeri, građevinski radnici, stolari i zidari, a također navodi se i da je u prošloj godini, zabilježeno i veće povećanje broja ugovora na određeno u odnosu na ugovore na neodređeno, što je dovelo do toga da je udio ugovora na određeno u godinu dana ostao gotovo nepromijenjen – s 46,2 smanjio se na 46,1 posto svih oglasa, ali je broj oglasa s ugovorima na neodređeno zabilježio smanjenje udjela na 43,7 posto ukupnih oglasa u usporedbi s 44 posto u 2021. godini.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba