Poduzetnici, ako vam
posebne okolnosti utječu na poslovanje s ciljem održavanja likvidnosti,
gospodarske aktivnosti i zadržavanja zaposlenosti, Poreznoj upravi možete
podnijeti Zahtjev za odgodom plaćanja uslijed posebnih okolnosti (u daljnjem
tekstu Zahtjev), objavila je Porezna uprava.
Podnošenje zahtjeva za odgodu plaćanja
Zahtjev je moguće podnijeti Poreznoj upravi:
Putem sustava ePorezna – obvezni način za sve korisnike ePorezne. Pozivamo
također i ostale porezne obveznike na korištenje usluga ePorezna jer im je
omogućeno podnositi navedeni zahtjev putem sigurnosnih vjerodajnica razine 3
(tokenima, internet i mobilnih usluga raznih banaka).
Ukoliko niste korisnici
sustava ePorezne, omogućene su sljedeće opcije u ovim posebnim uvjetima:
Putem web forme Pišite nam – birajući temu ePorezna – JPPU podtemu Zahtjev za
odgodom plaćanja pri čemu je moguće popuniti i priložiti obrazac. Napominjemo
da ukoliko obrazac nije moguće potpisati pa priložiti, prihvatiti će se obrasci
bez potpisa uz podatke za kontakt navedenu u Zahtjevu i po potrebi u mailu.
Samo iznimno, paušalni porezni obveznici, koji iz objektivnih razloga ne mogu podnijeti Zahtjev na način naveden po točkama 1. i 2., mogu neposrednim telefonskim kontaktom zatražiti usmeno podnošenje Zahtjeva.
Kriteriji za odgodu plaćanja.
Na dan podnošenja Zahtjeva, morate biti uredan porezni obveznik što znači da
moraju biti podnijete sve porezne prijave te podmirene sve dospjele obveze.
U Zahtjevu morate dokazati pokazatelje nemogućnosti plaćanja poreza što ćete
učiniti na način da ćete ili napisati podatke o padu prometa prethodnog mjeseca
u odnosu na isti mjesec prethodne godine ili ćete opisati i obrazložiti u
bitnome zašto očekujete pad prometa u narednih tri mjeseca.
U slučaju nedostataka u Zahtjevu ili nepodmirenih dugova, kontaktirat će vas
nadležni službenik Porezne uprave. Porezna uprava obavijestiti će Vas mailom
ili na drugi primjereni način o osnovanosti Vašeg zahtjeva.
Ukoliko Vam je zahtjev osnovan, svaka obveza koja dospijeva u vremenu posebnih
okolnosti do 20.06.2020. temeljem prijava koje podnosite ili zaduženja koja Vam
stvaramo na Vašim porezno-knjigovodstvenim karticama odgoditi će se za 3
mjeseca.
Za odgodu svih poreznih obveza, kojima se podrazumijevaju i ostala javna
davanja u nadležnosti Porezne uprave (doprinosi, članarine i slično) podnosi se
jedan Zahtjev.
Pravo na odgodu PDV-a
Prihvatom Zahtjeva, ostaje Vaša obveza da sve porezne prijave podnosite u
rokovima kako je to uređeno propisima o pojedinom javnom davanju, a Porezna uprava
će temeljem tako podnijetih prijava i učinjenih zaduženja, zaduživati odgodu.
Pravo na odgodu poreznih obveza nije moguće postići za PDV za 2 mjesec koji se
podnosio do 20.03, a koji dospijeva do 31.03.
Pravo na odgodu PDV imaju samo poduzetnici koji su u prethodnoj godini imali
prihode do 7,5 mil kn pod uvjetom da porez obračunavaju prema izdanim računima.
Porezna uprava će Vas po potrebi, po dospijeću PDV za 3 mjesec te naredne
mjesece, kontaktirati radi utvrđenja je li PDV po izdanim računima plaćen.
Ukoliko po dospijeću prve odgođene obveze nećete moći namiriti poreznu obvezu,
moći ćete podnijeti zahtjev za obročnu otplatu.
O svim bitnim informacijama Porezna uprava obavještava će Vas putem posebnog
mjesta na Internet stranici Porezne uprave – COVID-19.
Porezna uprava omogućiti će svim urednim poreznim obveznicima da na jednostavan
način, podnošenjem jednog Zahtjeva ostvare pravo na odgodu dospjelih poreznih
obveza.
Punomoći za dodjelu ovlaštenja
Nova procedura (podtema) za podnošenje obrazaca za dodjelu/ukidanje ovlaštenja
u sustavu ePorezna putem Internet forme “Pišite nam” – iznimno u vrijeme
trajanja mjera zaštite od koronavirusa (COVID-19).
Iznimno i u svrhu preventivnih mjera zaštite od bolesti uzrokovanih
koronavirusom (COVID-19) punomoći za dodjelu ovlaštenja (ili druge obrasce za
dodjelu i/ili ukidanje ovlaštenja) mogu se predati putem Internet forme „Pišite
nam“. U formi „Pišite nam“ potrebno je odabrati temu „ePorezna – JPPU“ i
podtemu „Podnošenje obrazaca za dodjelu/ukidanje ovlaštenja“.
Podsjećamo sve građane i poduzetnike kako prijavom u sustav ePorezna mogu sami
upravljati ovlaštenjima i na taj način dodjeljivati ovlaštenja drugoj osobi te
nije potrebno donositi obrazac punomoći u Ispostavu Porezne uprave niti je
potrebno slati zahtjev/upit putem Internet forme „Pišite nam“. Također,
dodjeljivati ovlaštenja mogu i svi oni korisnici koji imaju od ranije ovlaštenje
za “Upravljanje ovlaštenjima“.