Statistika iz ŽUC-a

Sve je više limenih ljubimaca u zagorskim garažama – evo kojih i koliko su stari

Objavljeno: 26.10.2016. Alen Brodar

 

Kupnja automobila, gotovo kao kupnja stana ili kuće, iziskuje velika odricanja i, ukoliko niste uspjeli nešto zaštedjeti, zaduživanje u nekoj banci, leasing kući ili štedionici za poveću svotu novca. No, bez obzira na to, automobili su se uvijek više ili manje kupovali. Dakako, netko je zadovoljan kada uspije kupiti rabljeni automobil i za 20.000 kuna, ali na cesti se sve više viđaju i automobili vrijedni 500.000 kuna ili više.

Nisu više luksuz

Limeni ljubimci, kako im se tepa, postali su nužni za funkcioniranje u današnjem načinu života, a sve je više domaćinstava koja nemaju samo jedan, već dva ili više automobila. I na to se uopće više ne gleda kao na neki luksuz. Postalo je to normalno – supruga radi u jednom gradu, suprug u drugom, a rijetki su sretnici koji do posla imaju desetak minuta pješice ili biciklom. Stoga i ne čudi izvješće ravnatelja Županijske uprave za ceste Krapinsko – zagorske županije, Željka Vincelja, koji je rekao da su im u prvih šest mjeseci ove godine vlastiti prihodi na 55 posto od planiranog, u odnosu na isto razdoblje prošle godine, ali ne zato jer su se povećale naknade za ceste, već zbog porasta broja registriranih vozila u Krapinsko – zagorskoj županiji.
– Tako je na kraju lipnja bilo 1106 registriranih vozila više nego u istom razdoblju prošle godine. Rast broja registriranih vozila je najveći kod osobnih automobila, koji u strukturi svih vozila čine 85 posto, a njih je 832 više, deset više autobusa, 188 teretnih automobila, prikolica i tako dalje. Zajedno, u 2013., 2014., 2015. i u prvih šest mjeseci 2016. godine, broj registriranih vozila u Krapinsko – zagorskoj županiji povećao se za 4500, odnosno devet posto u odnosu na kraj 2012. godine, kada počinje taj kontinuirani višegodišnji rast – rekao je Željko Vincelj.
No, iako te brojke govore da Zagorci registriraju sve više automobila, činjenica je da je ipak manje onih koji se odlučuju za potpuno nova vozila. Doprinio je tome i ulazak Hrvatske u Europsku uniju, što je olakšalo uvoz rabljenih automobila iz inozemstva. Značajan faktor bilo je i ukidanje trošarina, što je pojeftinilo cijenu vozila.

HR prosjek – 13 godina

– Prevladavaju dakako osobna vozila, čija je prosječna starost, što se homologacije tiče, sedam do osam godina. Inače je prosječna starost vozila u Hrvatskoj 13 godina – rekli su nam u jednoj od zagorskih stanica za tehnički pregled, u kojoj gotovo četvrtina vozila koja dođu na pregled, tehnički nisu ispravna. Hrvatski je prosjek 22,5 posto.
– Mi smo nešto rigorozniji u kontrolama, trudimo se da vozila koja kod nas prođu tehnički pregled uistinu budu ispravna i sigurna na cesti – zaključuju u toj stanici za tehnički pregled.
Zanimljivo je da, što se tiče marki automobila Zagorci najviše uvoze Audije. Slijede potom Volkswageni, pa Renault i Fiat.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba