UBER U ZAGORJU

Što kažete na vožnju od Krapine do Zaboka za 80-ak kuna?

Objavljeno: 07.10.2016. Jelena Jazbec

Iako u Zagorju još nije dostupan luksuz vožnje taksijem, osim nekoliko privatnika koji su prije nekoliko godina bilo izuzetno popularni, nastojeći kombijima konkurirati autobusnom prijevozu, možda vožnja taksijem zagorskim bregima nije tako daleka budućnost.
Pravu revoluciju u javni prijevoz uveo je popularni prijevozni servis Uber, koji je prošle godine na velika vrata stigao u Zagreb, a potom i u Zadar, Split i Dubrovnik, a tko kaže da se uskoro neće proširiti i na preostale dijelove Lijepe Naše?

Kontroverzni servis

Uber je kalifornijsko startup poduzeće koje su 2009. godine osnovali Garrett Camo i Travis Kalanick. Kalanick je ideju za pokretanje tog unosnog posla dobio prilikom boravka u Parizu, gdje je imao poteškoća s pronalaskom slobodnog taksija. Poduzeće je pokrenuto pod nazivom UberCab, a krenulo je 2010. godine iz San Francisca. 2011. godine proširilo se na Pariz, a 2012. godine na Veliku Britaniju. 2010. godine izdana je aplikacija Uber za iOS i Android, koja putem pametnog telefona korisniku omogućuje da naruči prijevoz. Naime, prijevozni servis Uber funkcionira na način da u gradovima gdje se Uber nalazi, korisnik putem aplikacije na svom mobilnom uređaju zatraži vožnju. Kada najbliži partner – vozač prihvati njegov zahtjev, na aplikaciji korisnika prikaže se očekivano vrijeme u kojem bi partner – vozač trebao stići na polaznu lokaciju korisnika, a aplikacija daje i posebnu obavijest kada je partner – vozač u blizini, te pokazuje podatke o partneru – vozaču s kojim će se osoba voziti, uključujući njegovo ime, marku vozila i broj registracije.
Kada korisnik stigne na svoje odredište i napusti vozilo, njegova je vožnja završila, a iznos mu se automatski izračunava i naplaćuje u skladu s odabranim načinom plaćanja na Uber računu. Početna cijena vožnje je šest kuna, a potom se naplaćuju tri kune po kilometru. No, ako vozilo stoji ili se kreće u koloni, odnosno, ako je brzina vožnje manja od 18 kilometara na sat, tada se naplaćuje vrijeme provedeno u taksiju, a ako je vožnja brža od 18 kilometara na sat, naplaćuju se prijeđeni kilometri. Cijene variraju, no na zapadnim tržištima one su obično niže od konkurencije. Zanimljivo je i to da cijene mogu varirati ovisno o periodu godine, odnosno potražnji.
Poduzeće najčešće od vozača uzima 20 posto naplaćene vožnje, a preostali novac ostaje vozaču. Vozači nemaju taksi licencu ni taksimetar, a za posao se može prijaviti gotovo svaka osoba s odgovarajućim vozilom i vozačkom dozvolom. Upravo zato, iz Ubera poručuju kako je važno naglasiti da njihovo poduzeće ne pruža taksi usluge, nego uslugu naručivanja vozila s vozačem.
Iz tog je razloga Uber izazvao kontroverze u brojnim državama na koje se proširio, jer se najčešće ne uklapa u stroge zakone koji reguliraju taksi uslugu. Prema podacima iz prve polovice 2016. godine, djelomično je ili u potpunosti zabranjen u 13 zemalja: Australiji, Belgiji, Brazilu, Indiji, Japanu, Južnoafričkoj Republici, Južnoj Koreji, Nizozemskoj, Njemačkoj, Sjedinjenim Državama, Španjolskoj, Tajlandu i Tajvanu.

Procjena cijene

Na internetskim stranicama Ubera od nedavno možete zatražiti i procjenu cijena vožnje, stoga smo za vas istražili koliko bi one stajale u Zagorju.
Primjerice, Uber procjenjuje da bi vožnja od Krapine do Zaboka mogla stajati od 64 do 84 kune. Od Krapine do Zagreba mogli biste se voziti po cijeni koja varira između 196 i 261 kunu, a od Zaboka do Zagreba po cijeni od otprilike 150 do 200 kuna.
Iz slabije prometno povezanih dijelova Zagorja, poput Zagorskih Sela, do središta županije, vožnju biste platili od 107 do 142 kune, od Klanjca i Novog Golubovca do Krapine od 90 do 120 kuna, a od Budinščine do Krapine od 131 do 174 kune. Kada biste se, primjerice, Uberom odlučili putovati na more, vožnju od, recimo, Zaboka, do Splita platili biste od 1276 do 1700 kuna, dok biste od granice sa Slovenijom, općine Hum na Sutli, do Dubrovnika, putovali po cijeni od 1871 do 2494 kune.
Predstavnike Ubera u Hrvatskoj upitali smo možemo li uskoro očekivati širenje na područje Hrvatskog zagorja.
– Za sada nema konkretnih planova za to, bitno nam je obuhvatiti šire područje Zagorja, a onda ćemo vidjeti. Za sada ne možete naručiti vožnju iz Zagorja, ali ako sjednete u naše vozilo u Zagrebu, ono će vas odvesti na bilo koju lokaciju u Hrvatskoj, pa tako i u Zagorje – poručuju iz Ubera.
Doznali smo i kako je širenje na područje primorskih gradova za poduzeće bio pun pogodak.
– Primijetili smo da je Uber posebno popularan među turistima, evo, u našim su se vozilima tijekom ljetnih mjeseci vozili pripadnici 75 različitih nacionalnosti. Naime, turisti su naviknuti na našu uslugu u drugim gradovima diljem svijeta, a jednom kada osoba skine našu aplikaciju, može je koristiti bilo gdje na svijetu – ističu.



Prijevozni servis Uber razbjesnio taksiste iz Zagreba, Splita i Dubrovnika

“Svi taksisti traže zabranu korištenja Uber aplikacije u Hrvatskoj”

– Svi taksisti traže zabranu korištenja Uber aplikacije u Hrvatskoj – poručeno je danas na konferenciji za novinare, održanoj u prostorima Hrvatske obrtničke komore u Zagrebu, na kojoj su sudjelovali predstavnici cehovskih udruženja taksista te čelnici HOK-a i njegove Sekcije taksi prijevoznika.

Nelojalna konkurencija

Predsjednik Sekcije taksi prijevoznika Milenko Begić poručio je kako Uber predstavlja nelojalnu konkurenciju taksistima, s obzirom na to da ne poštuje zakonom propisane uvjete za obavljanje usluge autotaksi prijevoza – posjedovanje licence za obavljanje takvog prijevoza, položen vozački ispit B kategorije, uključen taksimetar u vozilu, da bi korisnik mogao u svakom trenutku znati kolika je cijena vožnje, položen ispit vozača s područja poznavanja osnovnih relevantnih podataka o području na kojem radi (kulturne, gospodarske, turističke i druge znamenitosti) i sl. Vozači Ubera od tih uvjeta ispunjavaju jedino posjedovanje vozačke dozvole, istaknuto je na konferenciji.

Netransparentni prihodi

Podršku kolegama iz Zagreba dali su i taksisti iz Splita i Dubrovnika, a govorio je i jedan Zagorec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec.
– Mi nismo protiv onih koji rade pod istim uvjetima kao svi ostali. Ali ovdje imamo slučaj da je na tržište Republike Hrvatske ušao nelegalni prijevoznik. To je kršenje Ustava – rekao je.
Istaknuto je i kako su prihodi koji se ostvaruju preko Uberove aplikacije netransparentni za državu, a cijene vožnje preko Uber aplikacije varijabilne i često puno veće od onih koje imaju taksi prijevoznici. U vezi slučajeva nasilja nad vozačima Ubera, taksisti su istaknuli kako se radi o pojedinačnim slučajevima te da se ograđuju od takvog ponašanja.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba