BROJKE SAMO RASTU: Hrvatska turistička zajednica se pohvalila odličnim turističkim pokazateljima i u zimskim mjesecima

Ne računajući Zagreb, najviše noćenja na kontinentu tijekom studenoga ostvareno u Krapinsko – zagorskoj županiji – 27 tisuća

Objavljeno: 06.12.2018. zagorjeinternational

Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je tijekom studenoga ostvareno gotovo 380 tisuća dolazaka i 955 tisuća noćenja, što u usporedbi s istim mjesecom prošle godine predstavlja rast od visokih 20 posto u dolascima i pet posto u noćenjima.

Najviše je noćenja ostvareno u Zagrebu (166.000) te u Istri (149.000). Slijedi Kvarner sa 132.000 noćenja u studenom te Splitsko – dalmatinska županija sa 120.000 ostvarenih noćenja. U Dubrovačko – neretvanskoj županiji ostvareno je 97.000 noćenja, Zadarskoj 87.000 noćenja, dok je u Šibensko – kninskoj županiji ostvareno 35.000 noćenja. Na kontinentu je, ne računajući Zagreb, najviše noćenja ostvareno u Krapinsko – zagorskoj (27.000), Osječko – baranjskoj (18.000), Vukovarsko – srijemskoj (14.000) te u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji (13.000).

Top tržišta s kojih je tijekom studenoga ostvareno najviše noćenja su Slovenija, Njemačka, Bosna i Hercegovina, Austrija, Italija, Koreja i SAD, dok top destinacije s najviše ostvarenih noćenja čine Zagreb, Dubrovnik, Opatija, Split i Rovinj.

Promišljena politika

U razdoblju od siječnja do kraja studenoga ostvareno je 19,4 milijuna dolazaka (+6%) i 105,2 milijuna noćenja (+4%). Od toga su strani turisti ostvarili 17,3 milijuna dolazaka (+6%) i 92,6 milijuna noćenja (+4%), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za 9% te u noćenjima za 5%. Tijekom jedanaest mjeseci, najviše je noćenja ostvareno u Istri (28,3 milijuna), dok je u Splitsko – dalmatinskoj županiji ostvareno 19,8 milijuna noćenja, odnosno 18,9 milijuna noćenja, koliko je ostvareno na Kvarneru. Slijede Zadarska županija s 14,5 milijuna noćenja i Dubrovačko – neretvanska županija s 8,8 milijuna noćenja. U Šibensko – kninskoj županiji je ostvareno 7,1 milijun noćenja, u Ličko – senjskoj 3,3 milijuna noćenja, dok je u Zagrebu ostvareno 2,3 milijuna noćenja. Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, najviše noćenja ostvareno u Karlovačkoj (611.000), Krapinsko – zagorskoj (323.000), Zagrebačkoj (191.000), Osječko – baranjskoj (188.000) i Međimurskoj županiji (176.000). Na nacionalnoj je razini tijekom prvih jedanaest mjeseci najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (21,1 milijun), Slovenije (10,5 milijuna), Austrije (7,7 milijuna), Poljske (6,3 milijuna) i Češke (5,5 milijuna), a top destinacije po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin.

Ministar turizma Gari Cappelli naglasio je kako su dobri rezultati posljedica promišljene strategije.

– Približavamo se kraju kalendarske godine i možemo biti ponosni na našu cjelogodišnju turističku godinu, koju je obilježio pozitivan trend turističkog prometa kojeg prate i pokazatelji o potrošnji turista, odnosno ostvarenim prihodima. Rezultat je to naše promišljene turističke politike odgovornog i održivog turizma, koji će imati važnu ulogu i u našim budućim planovima i Strategiji razvoja turizma do 2025., čiju izradu pokrećemo. Atraktivna turistička ponuda posebno je obogaćena upravo u ovo blagdansko vrijeme, popularnim i dobro posjećenim manifestacijama adventa, koje dodatno privlače goste iz cijelog svijeta, ali i potiču domaća kretanja – poručio je ministar Cappelli.

Adventska kampanja

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić također je rekao kako ih veseli rast turističkog prometa, koji se zadržao i tijekom ovih zimskih mjeseci.

– Očekujemo vrlo pozitivan utjecaj adventskog razdoblja na cijelu turističku godinu, a upravo je zbog toga u tijeku provedba posebne promotivne adventske kampanje na osam ključnih europskih tržišta, među kojima su Austrija, Švicarska, Italija, Njemačka, Slovenija, Francuska, Mađarska i Velika Britanija. Osim adventa, koji predstavlja jedan od ključnih motiva dolazaka u zimskom razdoblju, fokusirano promoviramo i druge turističke proizvode, pa je tako u tijeku promotivna kampanja za poslovni turizam, koja za cilj ima produljenje sezone – izjavio je Staničić, pritom najavivši skorašnji početak promotivne kampanje za nautički turizam, koja će se provoditi do sredine siječnja iduće godine na devet europskih tržišta.

 

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba