U završnom večernjem programu u nedjelju proglašeni su najbolji filmovi 19. Tabor film festivala. Izborom međunarodnog žirija koji su ove godine činili proslavljena montažerka Jelena Maksimović, nagrađivani hrvatski redatelj Josip Lukić te filmski teoretičar Olaf Möller, Grand Prix festivala dodijeljen je američkom redatelju Andrewu Normanu Wilsonu za eksperimentalni film “In the Air Tonight”, u kojem je kao provodni motiv za prikaz iskustva jedne noći na autocesti uz pacifičku obalu utkana glazba Phila Collinsa, a žiri ga je kratko opisao riječima: “kad fantazija postane pop kultura, snimi fantaziju”.
Posebna priznanja
Dodijeljena su i tri posebna priznanja, pa tako jedno od njih odlazi tajvanskom autoru Joeu Hsiehu za animirani film “Noćni bus” (Night bus / 夜車), posebno priznanje dobio je i nagrađivani film 8’28” kineskog autora Zhong Sua, kao i švicarski dokumentarno-animirani film “Kora” (Ecore) autora Samuela Pattheya i Silvaina Monneya.
O filmovima u domaćoj konkurenciji ove su godine prosuđivali prošlogodišnji dobitnik za najbolji film Natko Stipaničev, direktor Festivala kratkoga filma u Ljubljani FeKK Matevž Jerman te dramaturginja Asja Krsmanović, programska koordinatorica Sarajevo Film Festivala te su najboljim domaćim filmom proglasili “Bijeli Božić”, igrano-dokumentarni film s temom gradskog parka redatelja Josipa Lukića. Lukićev film, kako su obrazložili članovi žirija, istodobno je autentičan, duhovit i tjeskoban, te levitira van vremena i prostora, no jasno artikulira probleme suvremenog doba i to kroz priču koja snažno rezonira s gledateljem te ga angažira na način kako samo rijetki autori umiju postići.
Posebno je priznanje žiri dodijelio dokumentarnom filmu Jasmine Beširević “Sad sam ja Irena”. Drugo posebno priznanje dodijeljeno je redateljima Igoru Bezinoviću i Ivani Pipal za film “Mikrokazeta – najmanja kazeta koju sam ikad vidio”. Uz nagrade žirija i publika je dala svoje glasove te je najbolji film po izboru publike “Cockpera” autorice Kate Gugić, kratka animirana opera inspirirana Ezopovom basnom Dva pijetla i orao.
Popratni sadržaji
Uz glavni program filmova u konkurenciji prikazan je i niz popratnih filmskih programa, otvorena je izložba talijanske umjetnice Martine Menegon, te održan masterclass montažerke Jelene Maksimović. Glazbenu podlogu festivala obilježila je plesna i elektronska glazba iskusnih domaćih glazbenika i DJ-a koji su se pobrinuli da taborska publika dobije dovoljne doze ritma za ples prije i nakon filmskih projekcija. Na dvije glazbene pozornice na otvorenom, Sunset Stage i Sunrise Stage nastupili su Aklea Neon, Jan Kinčl, Plazmatick, Eleven, Muzika za dobar đir, Stefanic & hrwo E, DJ Jogurt i DJ Anikulapo.
Devetnaesto festivalsko izdanje bogatim je filmskim programom te dobrom i opuštenom atmosferom i ove godine oduševilo brojne posjetitelje, a Tabor Film Festival sada kreće ususret 20. jubilarnom izdanju i novim izazovima i smjernicama koje najavljuju organizatori.