“NOĆ MUZEJA”: 1. veljače svoja će vrata ponovno otvoriti brojni zagorski muzeji i kulturne ustanove – evo što vas očekuje

A KOJI JE VAŠ PLAN ZA PETAK? Besplatan razgled Muzeja krapinskih neandertalaca, jazz koncert u Velikom Taboru ili možda scenski prikaz u Lobor-gradu?

Objavljeno: 29.01.2019. Jelena Jazbec

U petak, 1. veljače, ponovno će svoja vrata otvoriti brojni muzeji diljem Hrvatske, koji i ove godine pripremaju prigodni program povodom 14. izdanja manifestacije “Noć muzeja”. Ovogodišnja tema je “Muzeji – inovacije i digitalna budućnost”, a u besplatnim kulturnim sadržajima moći će uživati i Zagorci. Donosimo popis sadržaja koji pripremaju zagorski muzeji i kulturne ustanove.

Muzeji Hrvatskog zagorja – Dvor Veliki Tabor – 18:00 – 23:00
“Noć muzeja” u desinićkom Dvoru Veliki Tabor posjetiteljima omogućava besplatni razgled prostora i izložbi do 22 sata, zanimljivo predavanje muzejske savjetnice Goranke Horjan i više kustosice Ivane Škiljan o inovacijama u novom stalnom postavu Dvora Veliki Tabor, te uživanje u glazbenom jazz programu Sandre Halužan i Joe Kaplowitz dua.

Muzeji Hrvatskog zagorja – Muzej seljačkih buna – 18:00 – 22:00
U Muzeju seljačkih buna bit će otvorena izložba igračaka iz ostavštine Tihomila Stahuljaka, u vlasništvu Jure Gašparca. Izložba će prikazati dio predmeta iz bogate zbirke, ali će se progovoriti i o Tihomilu Stahuljaku kao kolekcionaru i njegovom stavu prema sakupljanju igračaka. Autorice izložbe su Žarka Vujić i Vlatka Filipčić Maligec.

Muzeji Hrvatskog zagorja – Muzej “Staro selo” Kumrovec – 18:00 – 22:00
Posjetitelji Muzeja “Staro selo” Kumrovec tijekom trajanja programa moći će uživati u noćnoj šetnji kroz prostor muzeja. Tijekom obilaska, moći će snimiti fotografije motiva iz muzeja, koje će se tijekom održavanja manifestacije i izložiti, kao potvrda nezamjenjive uloge čovjeka u digitalnom dobu. Program će se održavati u objektu Niže kumrovečke pučke škole, gdje će posjetitelji moći sudjelovati u predavanjima, projekcijama i interaktivnim muzejskim radionicama. Cjeloviti program bit će obogaćen glazbom u izvedbi učenika i profesora Glazbene škole Pregrada.

Muzeji Hrvatskog zagorja – Galerija Antuna Augustinčića – 18:00 – 22:00
U 18 sati na rasporedu je otvorenje kiparske izložbe Nikole Vrljića “Skup”, kojom se predstavlja skup odabranih skulptura s dosadašnjih izložaba zagrebačkog kipara mlađe generacije, neuobičajeno “razasut” po prostorima stalnog postava Galerije Antuna Augustinčića te njezina Studija, kao svojevrstan “coetus dispersus”. Bit će tu i projekcija “petlje” digitalnih zapisa dosadašnjih kiparovih izložaba, iz kojih su izabirani radovi za klanječku izložbu, a što kao svojevrsni “coetus digitalis” u multimedijalnoj dvorani Studija Galerije Antuna Augustinčića cilja temu ovogodišnje Noći muzeja.

Pučko otvoreno učilište Krapina, Galerija grada Krapine – 20:00 – 23:00
S početkom u 20 sati, arhitekt Tomislav Vreš predstavit će projekt “Crna kraljica”, za koji su Gradu Krapini temeljem natječaja Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije dodijeljena bespovratna sredstva za izradu projektne dokumentacije. Projekt se sastoji od tri cjeline – uređenja brda Josipovac i Parka skulptura Forma prima, uređenja Starog grada te izgradnje pješačkog mosta koji bi povezivao ta dva lokaliteta. U 21 sat počinje predavanje novinara i publicista Drage Kozine, uz projekciju o Crnoj kraljici i legendi o braći Čehu, Lehu, Mehu i sestri Vilini.

Muzej krapinskih neandertalaca – 18:00 – 00:00
Muzej krapinskih neandertalaca će u sklopu manifestacije “Noć muzeja” omogućiti besplatan ulaz svim posjetiteljima, od 18 do 24 sata. Uz obilazak stalnog postava, posjetitelji će imati priliku razgledati gostujuću izložbu Hrvatskog prirodoslovnog muzeja “Savršenstvo evolucije – Razotkrivanje” te predmete prve digitalizirane zbirke krapinskog muzeja – Zbirke eksperimentalne arheologije. Uz prigodnu prodaju suvenira, dijelit će se i besplatne muzejske publikacije. Iz MKN-a ističu kako ulaznice nije potrebno rezervirati, a u slučaju velikih gužvi, posjetitelje mole za strpljenje.

Općina Lobor – 18:00 – 1:00
Po prvi puta, “Noć muzeja” održat će se u dvorcu Lobor-grad. Priprema se scenski prikaz obitelji s grofom i groficom, te načinom života u baroknom dobu. Uz cjelovečernji program, u kojem će sudjelovati i susjedne osnovne i srednje škole, putem digitalne tehnologije bit će omogućena virtualna šetnja Svetištem Majke Božje Gorske, te razgled krstionice koja je sagrađena u razdoblju od 4. do 6. stoljeća. Noć muzeja otvorit će Viteško društvo Svetog Križa u 18 sati, pucanjem iz kubura. U 18.15 sati počinje likovna radionica za djecu, u 19 sati scenska minijatura “Princeza Luis u Lobor-gradu”, u 20 sati digitalna radionica, u 21.30 dvorski plesovi, a u 22 sata prvi dio povijesnog pub kviza. U 23 sata na rasporedu je scenski prikaz “Ljubavna legenda o Karolini i Anti”, nakon čega slijedi drugi dio pub kviza.

Muzej Radboa – 18:00 – 00:00
Od 18 do 18.30 sati nastupat će Radobojske mažoretkinje, a zatim slijedi program pod nazivom “Inovacije i demonstracije digitalne tehnologije”, u sklopu kojeg će se posjetitelji upoznati s digitalizacijom u Muzeju Radboa i ostalim naprednim tehnologijama. U 19.30 sati počinju projekcije filmova u produkciji OŠ Side Košutić Radoboj, a u 20.30 sati otvara se izložba “Radobojski radioamaterizam”. Od 18 sati do ponoći omogućen je besplatni razgled muzejskog postava.

Noć muzeja u zlatarskoj Galeriji izvorne umjetnosti bit će obilježena upoznavanjem sa zlatarskom plemenitaškom obitelji Car, kojoj je pripadao i Bogumil, autor zidnih slika u Sokolani, čija je obnova u tijeku. Uključit će se i zlatarska OŠ Ante Kovačića, čiji će stručni suradnik – knjižničar Denis Vincek govoriti kako se e-dnevnikom koriste učitelji, učenici i njihovi roditelji, kako se koriste tabletom i pametnom pločom te će prikazati istraživanje o kulturnoj baštini u digitaliziranom obliku. Početak je u 19 sati.

Muzej grada Pregrade “Zlatko Dragutin Tudjina” – 17:00 – 00:00
Program počinje u Galeriji Muzeja u 17 sati, uz nekoliko epizoda kultnog animiranog filma “Profesor Baltazar”, namijenjenog onim najmlađima. U 18 sati ljubitelji glazbe moći će u Galeriji Muzeja uživati u jazz koncertu i demonstracijama pod nazivom “Saksofon i elektronika”, koje će izvesti prof. Aljoša Mutić s pratnjom. Svoje će robote u prostoru Gradske knjižnice Pregrada od 19 sati predstavljati učenici Osnovne škole Janka Leskovara. Od 20 do 22 sata na rasporedu je Sajam inovacija, na kojem će najinovativnije tvrtke s područja Krapinsko – zagorske županije predstavljati svoje poslovanje, putem kratkih prezentacija u Galeriji Muzeja te sa svojih informativnih pultova informirati sve zainteresirane posjetitelje o svojim djelatnostima. Program će tradicionalno završiti uz organizirano stručno vodstvo od 22 do 23 sata. Ravnatelj Muzeja Davor Špoljar provest će sve zainteresirane u obilazak stalnog postava muzeja.

Pučko otvoreno učilište Zabok – Velika galerija grada Zaboka – 16:00 – 22:00
U programu Noći muzeja, od 16 do 17 sati održat će se Likovna radionica u organizaciji Škole za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok. Od 17 do 22 sata moći će se razgledati projekt – izložba “Tajne dvoraca u likovnom stvaralaštvu djece i mladih”, također u organizaciji ŠUDIGO-a, a u 19.30 sati počinje Piksel art radionica za djecu pod stručnim vodstvom Maje Vukine Bogović, akademske slikarice – grafičarke.

Dvor Trakošćan – 18:00 – 00:00
U ovogodišnjoj “Noći muzeja”, posjetiteljima Trakošćana bit će prezentiran audio-vizualni vodič Smart guide. Udruga “Plemićka mladež” scenskim nastupom prikazat će kulturu življenja na dvoru kroz prošlost. U galerijama Dvora Trakošćan moći će se razgledati izložba Gordane Kovačić i Slavena Macolića. Rotary Club Trakošćan priredit će humanitarnu akciju “Novčić nade”. Koncert tradicionalne glazbe izvesti će Kavaliri, dok će se u dvorskoj kuhinji pripremati domaće pecivo “biciklini”.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme