Krapina i Zabok, dva najveća grada u Krapinsko – zagorskoj županiji izgradnjom Autoceste Zagreb – Macelj ostala su bez adekvatne cestovne poveznice. Dionica od Zaboka do Svetog Križa Začretja napravljena je i puštena u promet 2017. godine, a sada se konačno kreće i dalje prema Krapini.

Zahtjevni radovi

– Vrijednost investicije je 57 milijuna kuna, radi se o nekih pet kilometara dionice, a rok gradnje je 24 mjeseca, ako će vremenske prilike biti kao što je previđeno. Ovo je značajan iskorak, kako za Zabok, tako i za Krapinu, a mnogo dobiva i Sveti Križ Začretje, koje postaje poveznica ova dva velika kulturna i gospodarska središta. Radi se o velikoj investiciji za sve nas i nadamo se da će biti završena u zadanom roku. S obzirom na to da je radovima previđena regulacija toka Krapinčice od nekih 900 metara, nekoliko nadvožnjaka i propusta, radi se o kompleksnoj gradnji, ali nadamo se brzom spoju s Krapinom, kazao je načelnik Svetog Križa Začretja Marko Kos.
Radove izvodi tvrtka Zagorje gradnja, a financiraju Hrvatske ceste.

– Što se tiče Krapine, Svetog Križa Začretja i Zaboka, ovo je izuzetno važna dionica spojne ceste, nakon što je stara Zagorska magistrala pretvorena u jedan trak Autoceste Zagreb – Macelj. Otad se promet odvijao lokalnim cestama koje idu kroz naselja, a izgradnjom ove ceste, ne samo da će se kvalitetnije i brže povezati ova tri mjesta, već će se znatno rasteretiti i promet kroz naša naselja. Kvalitetnije će se spojiti Krapina sa Začretjem, Zabokom i dalje prema Zagrebu. To nam je iznimno bitno, ponekad nije baš najjednostavnije ići na autocestu, a nije ugodno ni voziti lokalnim cestama, koje osim što se uništavaju, sigurnost u prometu je na njima zbog frekvencije prometa znatno narušena – nadovezao se gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović.

U gospodarsku zonu

Cesta dakle kreće iz Svetog Križa Začretja, od točke gdje je završena prva faza, zatim ide do Lepajaca, otprilike do tamošnjeg Vatrogasnog doma, a, kako je rekao gradonačelnik Krapine, u ovom trenutku se rješava papirologija za treću fazu dalje prema Krapini.
– Tako da bi se odmah po završetku druge faze krenulo s postupkom javne nabave i izvođenjem radova na trećoj fazi. Ono što je Gradu Krapini izuzetno bitno i što smo također pokrenuli, je to da se cesta ne spoji samo na magistralu kod naplatnih kućica, već da se produži do gospodarske zone Krapina nova – zapad. Iz te zone će krenuti izmještanje državne ceste D-206, koja sad ide kroz centar Krapine i Bregovitu ulicu prema Tkalcima. Tako da će se ta cesta izmjestiti uz naselje Šabac i dalje prema Tkalcima i u konačnici bi ova spojna cesta bila spojena na obilaznicu Krapine prema Tkalcima i dalje prema Pregradi – objasnio je Gregurović.