S GRADSKOG VIJEĆA KRAPINE: Donijeta nova odluka o obavljanju dimnjačarskih poslova na području grada, investitori će komunalni doprinos plaćati tek od početka korištenja hale, privatnim iznajmljivačima paušalni porez 150 kn…

Obaveza kontrole dimnjaka za obiteljske kuće se smanjuje s dva puta na jednom godišnje, za stambene zgrade i poduzetničke hale s četiri na dva puta godišnje

Objavljeno: 02.02.2019. AB

Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća Krapine, donijeta je nova odluka o obavljanju dimnjačarskih poslova na području Krapine. Naime, sadašnjim koncesionarima ističe koncesija te će se uskoro objaviti novi natječaj.
– Dosad smo na području grada imali dvije zone, a sada će cijeli grad biti jedna zona za koncesiju. Ono što je najvažnije za građane – dosad je obaveza kontrole ili čišćenja dimnjaka u obiteljskim kućama bila dva puta godišnje, a u višestambenim zgradama i poduzetničkim halama četiri puta godišnje.

Snaga kotlovnice

Sada je to promijenjeno na jednom godišnje za obiteljske kuće, a za višestambene zgrade (koje imaju više od četiri stana op.a.) i poduzetničke hale na dva puta godišnje. Također, napravili smo i određena razgraničenja za poduzetnike, pa oni s poslovnim prostorom do 100 četvornih metara imaju obavezu jednom, a oni s većim prostorima dva puta godišnje kontrolirati dimnjake. Isto se to primjenjuje i kod snage kotlovnice, odnosno bojlera – do 50 kW jednom, a iznad 50 kW dva puta godišnje – pojasnio je gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović.
U odluku je stavljeno i da će se prilikom raspisivanja koncesije gradski Savjet za zaštitu potrošača utvrditi maksimalne cijene koje će se moći ponuditi prema građanima.
– Nije nam dakle cilj da Grad dobije što veći iznos koncesije, već da prvenstveno zaštitimo građane, a opet da ne moraju plaćati velike cijene. Nakon dodjele koncesije podijelit ćemo i letke svim kućanstvima, na kojima će pisati sve obaveze građana, sukladno Zakonu o zaštiti od požara, a također ćemo staviti maksimalne cijene za njih koje će se utvrditi na natječaju, kako bi si znali predvidjeti troškove kontrole dimnjaka – pojasnio je Gregurović.
Inače, na Gradskom je vijeću donesen i čitav niz odluka vezanih na novi Zakon o komunalnom gospodarstvu, gdje su se usklađivali postojeće odluke – o komunalnim djelatnostima, o uvjetima javne usluge tržnice na malo te usluge parkiranja na javnim parkiralištima.

221 krevet

– Što se tiče odluke o komunalnoj naknadi na području grada Krapine, nismo iskoristili mogućnost da podignemo njezin iznos, pa ostaje ista. Dapače, dali smo dodatne olakšice, kako za plaćanje komunalne naknade, tako i za komunalni doprinos, koji isto ostaje isti. Kod doprinosa je najznačajnija izmjena da ga investitori više ne plaćaju prilikom izdavanja građevinske dozvole za svoj novi objekt, već po izdavanju uporabne dozvole, dakle od početka korištenja objekta – objašnjava gradonačelnik.
Donijeta je i Odluka o visini paušalnog poreza za djelatnosti iznajmljivanja i smještaja u turizmu na području Krapine.
– Trenutno na području grada imamo 221 krevet, no nisu svi obuhvaćeni ovom odlukom jer je dio iznajmljivača u sustavu PDV-a. Zakon je propisao da taj porez može iznositi od 150 do 1500 kuna, a mi smo se odlučili za najmanji iznos, dakle 150 kuna – zaključio je Gregurović.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba