U KRAPINSKIM TOPLICAMA POČELA DVODNEVNA RADIONICA “1st SILK ROAD TOURISM WORKSHOP”

Predstavnici kineskih turističkih agencija otkrivaju Hrvatima što kineski turist zapravo želi

Objavljeno: 05.02.2018. zagorjeinternational

Kinesko – jugoistočno europska poslovna asocijacija (CSEBA), u suradnji s Ministarstvom turizma RH, Hrvatskom turističkom zajednicom, Općinom Krapinske Toplice i međunarodnom udrugom “Putevima Marca Pola” danas i sutra organizira u Hotelu Villa Magdalena u Krapinskim Toplicama radionicu “1st Silk Road Tourism Workshop”.
Na radionici sudjeluju predstavnici kineskih turističkih agencija iz različitih dijelova Kine. Riječ je o agencijama iz Pekinga, Šangaja i provincije Zhejiang, kao najznačajnijih izvorišnih turistička tržišta u NR Kini. Naime, CSEBA je u sklopu pojačanih promotivnih aktivnosti na kineskom turističkom tržištu u posljednjih godinu dana detektirala kineski interes za većim povezivanjem s hrvatskim turističkim agencijama. Kineske agencije su svjesne visokih turističkih mogućnosti Hrvatske, ali uglavnom su nezadovoljne kvalitetom ponuđenih programa putovanja.
– Odlučili smo se na organizaciju niza radionica, foruma i konferencija u ovoj i idućoj godini, kako bismo podigli svijest o tome što Hrvatska kao turistička zemlja mora učiniti kako bi postala što privlačnija kineskim turistima, kao najbrojnijoj organiziranoj skupini turista na svijetu. Posebno je važno istaknuti da kineski turisti zahtijevaju poseban pristup, njih ne možemo gledati kao turiste na koje smo inače navikli, poput njemačkih, austrijskih, slovenskih, britanskih, koji kod nas desetljećima dolaze u velikom broju. Potreban je ipak donekle poseban pristup i činjenica da bismo trebali biti pripremljeniji i organiziraniji kako bismo izašli u susret njihovim željama i potrebama. Želimo biti spremni za ono što nas sigurno očekuje, a to je veći broj kineskih turista. Međutim, nije važan samo broj niti samo trend, važno je da kineski turisti, kada dođu, budu zadovoljni, jer upravo će oni biti najveći promotori Hrvatske na kineskom tržištu. Naime, u njihovoj je tradiciji jako važna usmena predaja. Kinezi vjeruju jedni drugima kada se radi o promociji turističkog tržišta – rekao nam je Siniša Malus, menadžer za komunikacije u CSEBA-i.

Rastuće brojke

Broj kineskih turista koji dolaze u Republiku Hrvatsku u značajnom je porastu. Približava se brojci od 200 tisuća, uz 40-postotni rast, ali prema procjeni, najveći dio kineskih turista dolazi bez ikakve značajnije uloge lokalnih turističkih agencija iz Hrvatske, već onih kineskih ili agencija iz zemalja u okruženju. Na radionici, osim hrvatskih turističkih agencija, sudjeluju i predstavnici turističkih agencija iz zemalja u okruženju, s obzirom na to da kineski turisti rijetko dolaze u samo jednu državu tijekom jednog putovanja.
– Od 12 milijuna kineskih turista koji su prošle godine posjetili Europu, Hrvatsku je posjetilo njih 200 tisuća, što je još uvijek poprilično malena brojka. Očekujemo da bi u idućih tri – četiri godine taj broj mogao narasti na 800 tisuća, što bi Hrvatsku pozicioniralo puno bolje na kineskom tržištu. No, da bi taj broj još brže rastao, potrebna je direktna aviolinija. Ovih dana se intenzivno razgovara o uspostavi direktne aviolinije iz Pekinga za Zagreb i mislim da bi time na tjednoj razini dobili određen broj kineskih turista pa bismo do brojke od 800 tisuća došli puno brže. Nažalost, mi smo jedna od zemalja za koje Kinezi moraju imati osigurane vize prije nego što putuju, što u određenoj mjeri komplicira posao svima nama koji bismo ih željeli ovamo dovesti u što većem broju jer naprosto ponekad ne možete dovoljno brzo reagirati, posebno s obzirom na činjenicu da u hrvatskom veleposlanstvu u Pekingu ne radi veliki broj ljudi na izdavanju viza. Potrebno je maksimalno relaksirati taj vizni režim jer na primjeru nekih drugih zemalja vidimo da je ukidanje viza dovelo do povećanja broja kineskih turista – ističe Malus, s kojim smo razgovarali i o najavljenim kineskim investicijama u hrvatske turističke kapacitete.
– Naravno, kineski investitori su zainteresirani za hrvatske turističke kapacitete, prvenstveno na obali, no zanima ih i kontinentalni turizam, s fokusom na zdravstveni turizam. Tu su Krapinske Toplice u izuzetno dobroj poziciji, mogu slobodno reći da je zdravstveni turizam segment koji ima velike šanse da privuče ne samo kineske turiste, nego i kineske investicije. Za to postoji nekoliko razloga, a jedan je taj da Kinezi u svojoj matičnoj državi nemaju dovoljno kvalitetnu medicinsku uslugu i oni traže kombinaciju kvalitetne medicinske usluge i putovanja. Mislim da je Hrvatska među rijetkim zemljama koje pružaju odličnu kombinaciju za te dvije vrste usluga, tako da možemo očekivati da će kineskih investicija u segmentu turizma, posebice zdravstvenog turizma, biti još – zaključio je Malus.

120 milijuna aranžmana

Na otvorenju radionice bio je i državni tajnik u Ministarstvu turizma Frano Matušić.
– Preko 120 milijuna putničkih aranžmana došlo je ove godine iz Kine, većinom dijelom je to vezano uz bliže destinacije, poput Tajlanda, međutim, Europa u tom broju participira s deset posto. Znači, 12 milijuna putnika bilo je prošle godine u Europi. Hrvatska bilježi povećanje broja kineskih gostiju, te brojke su impresivne, no, još uvijek nismo na razini glavnih tržišta Europe, poput Njemačke, Austrije, Slovenije. Zato moramo uložiti u nove turističke proizvode – rekao je Matušić.
Zamjenik krapinsko – zagorskog župana Anđelko Ferek – Jambrek je istaknuo pozitivne turističke rezultate u prošloj godini.
– U kontinentalnom dijelu, druga smo županija po broju turista u Republici Hrvatskoj, znači, odmah nakon Plitvičkih jezera, tu su naše toplice, naši muzeji. Drago mi je što i na ovaj način imamo mogućnost prezentiranja Krapinsko – zagorske županije – rekao je Ferek – Jambrek.
Načelnik Krapinskih Toplica Ernest Svažić je dodao kako će dvodnevne radionice biti izvrstan akcelerator da bi se Hrvatska pozicionirala na tržištu na način na koji to želi. (ab, jj)

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba