Sjećate li se kad ste prvi put napravili profil

Facebook slavi 20 godina postojanja

Objavljeno: 02.02.2024. zagorjeinternational

Neizostavan među mladima prije dvadeset godina, Facebook se u međuvremenu pretvorio u brlog za roditelje. No unatoč svom staromodnom imidžu, veteran društvenih mreža nastavlja prikupljati nove korisnike od Amerike do Azije, piše Index

Nakon što su ga Mark Zuckerberg i njegovi kolege s Harvarda pokrenuli 4. veljače 2004., Facebook se prvo proširio na druga američka sveučilišta, da bi se potpuno otvorio svima 2006. godine. Društvena mreža, u to vrijeme nov koncept, brzo je osvojila većinu korisnika interneta. 

– Nikad neću zaboraviti dan kad sam otrčala u računalnu sobu da se prijavim na Facebook. Osjećala sam se kao dio ekskluzivnog kluba studenata iz svih kutaka SAD-a u kojem nema ni roditelja ni učitelja – kaže Jasmine Enberg, analitičarka u tvrtki za istraživanje tržišta Insider Intelligenceu.  

U 2023. više od tri milijarde korisnika otvorilo je Facebook barem jednom mjesečno, tri posto više nego godinu prije. 

Facebook je “dio digitalnog krajolika”, objašnjava Jasmine Enberg, posebno za generaciju milenijalaca, rođenu u 80-im i 90-im godinama prošlog stoljeća.  

Uspjeh Facebooka nošen je vrlo preciznim ciljanjem oglašavanja za velike korisnike. Ovaj ekonomski model temeljen na osobnim podacima zaradio je brojne pritužbe i novčane kazne, od skandala Cambridge Analytica 2018. do otkrića jednog zviždača 2021. koji je tvrtku optužio da stavlja profit ispred sigurnosti svojih korisnika. 

Unatoč svemu; presudama i nelaskavoj titule “zastarjele” mreže, trend nije promijenjen. Istina je da taj veteran društvenih medija raste sporije nego prije, ali raste. 

– To je kao s Twitterom. Svi kažu da će ga napustiti, a onda nitko ne odlazi – jer nema alternative – primjećuje Carolina Milanesi iz tvrtke za istraživanje tržišta Creative Strategies. 

U Sjedinjenim Američkim Državama korisnici ostaju zbog grupa formiranih oko zajedničkih interesa (susjedi, ljubitelji umjetnosti ili vrtlarstva, obožavatelji slavnih osoba, sportskog kluba itd.), potom za male oglase (Facebook Marketplace) ili da ostanu u kontaktu s određenim ljudima. 

– Koristim ga za pronalaženje potencijalnih klijenata jer znam da su prijatelji moje majke na Facebooku – objašnjava Ruby Hammer, 18-godišnja dadilja iz Kalifornije. “Ili za kupnju automobila”, dodaje. No za komunikaciju s prijateljima Ruby koristi Snapchat, a za objavljivanje fotografija Instagram. 

Diversifikacija grupe omogućila je Facebooku da nastavi s inovacijama, u umjetnoj inteligenciji ili metaverzumu, snu Marka Zuckerberga, bez prevelikih promjena na Facebooku. Velik dio rasta tog pionira među društvenim mrežama dolazi iz jugoistočne Azije, gdje je Facebookova mobilna aplikacija nekoć bila glavni pristup internetu. 

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba