PRIČA O TRANSFORMACIJI: Dubravka Mandić, od korporativne managerice do vlasnice brenda DermaWise

Njeni proizvodi za intimnu njegu razbijaju stereotipe, prihvaćaju različitost i preoblikuju diskurs o osobnoj dobrobiti

Objavljeno: 29.10.2023. Martin Cuk

DermaWise  je prvi proizvođač koji je na tržište Hrvatske lansirao VaGel, proizvod koji je usmjeren na rješavanje i prevenciju ženskih problema “o kojima se šuti”

U svijetu u kojem se putanje karijera često čine linearnim, malo je onih koji se usude kročiti u nepoznato i preoblikovati svoju sudbinu. Upoznajte ženu čija se životna priča odvijala kroz različite krajolike, vođena odlučnim duhom i nepokolebljivom željom za promjenom.

Pridružite nam se dok istražujemo Dubravkine motive, izazove i uspjehe koji su utrli njezin put da postane pionir hrvatske proizvodnje u području koje spaja inovaciju, suosjećanje i osnaživanje žena. Njezina priča ne samo da naglašava odvažnost da se iznova napiše nečija priča, već također naglašava duboki utjecaj koji pojedinac može napraviti kada se usudi krenuti vlastitim putem.

Pokrenuli ste proizvodnju prirodne kozmetike namijenjene intimnim dijelovima tijela. Zašto baš intimna njega?

Priča o DermaWise kozmetici nije samo priča o kozmetici namijenjenoj intimnim dijelovima tijela već je to i priča koja govori o ženskom osnaživanju i ljubavi prema sebi. To je svojevrstan kreativni odušak kojim gradim brand za žene koje traže proizvode koji su u skladu s njihovim vrijednostima, njeguju svoja tijela i slave svoju individualnost.

Moram reći da je DermaWise prvi proizvođač koji je na tržište Hrvatske lansirao VaGel, proizvod koji je usmjeren na rješavanje i prevenciju ženskih problema “o kojima se šuti”. Tonus vaginalnih stijenki, problemi sa dnom zdjelice, stresna inkontinencija, suhoća rodnice, bolni spolni odnosi, sve su to teme o kojima se nikako ili jako teško progovara.

Vaš proizvod VaGel je po mnogočemu inovativan i jedinstven. Namijenjen je ženama u periodu menopauze ali i mlađim ženama koje žele djelovati preventivno protiv znakova starenja intimne zone. Kao što kažete, od njega i muškarci imaju koristi. Recite nam, kakav je to proizvod?

Naš prvi proizvod VaGel je proizvod koji povećava prirodno vlaženje rodnice, smanjuje suhoću i djeluje protiv propadanja tonusa i gubitka elastičnosti vaginalnih stijenki.  Osim toga, on povećava senzibilnost I intimno zadovoljstvo a sastojci koje sadrži bore se i protiv infekcija i neugodnih mirisa. To je proizvod koji je iznimno koristan ženama nakon porođaja i u periodu menopauze. Period perimenopauze ili menopauze je za ženu izrazito osjetljiv period. To je period kada pojačano pada razina estrogena a do gubitka tonusa dolazi ubrzano i zbog pada razine kolagena i  gubitka elastičnosti. Javlja se i suhoća rodnice a to je upravo  jedan od glavnih uzroka smanjenja učestalosti i kvalitete intimnih odnosa jer je vezana uz bolne spolne odnose, crvenilo, svrbež i općenito neugodu. Osim perioda menopauze, do suhoće rodnice može doći i uslijed korištenja nekih lijekova poput hormonalne kontracepcije, lijekova protiv dijabetesa, antihistaminika i sl. Osim toga, neki medicinski zahvati poput kemoterapije ili histerektomije također povećavaju i izazivaju suhoću rodnice.

VaGel je posebno koristan ženama koje su ušle u perimenopauzu ili menopauzu, ženama koje su imale jedan ili više porođaja, ženama koje dižu teške terete (uključujući one koje vježbaju u teretanama), koje imaju višak kilograma ili koje dugo stoje na nogama. Dakle, osim za žene 50+, VaGel je odličan izbor za pospješivanje i ubrzanje oporavka vaginalnih stijenki i uspostavu normalnog, prirodnog vlaženja rodnice, nakon porođaja i nakon perioda dojenja. Čim je partnerica spolno aktivna i zadovoljna sobom, indirektnu korist ima i njezin partner.


Vaš je VaGel u potpunosti proizveden u Hrvatskoj po strogim pravilima EU. Kakva su iskustva vaših korisnica?

Osim što je dermatološki ispitan, a što nam je kao proizvođaču i obveza, mi smo naše proizvode testirali i na učinkovitost. Tako naše potencijalne klijentice i prije nego kupe VaGel, imaju informaciju što i kakve rezultate mogu otprilike očekivati. (infografika prikaz rezultata). Sve su žene koje su bile dio testne grupe, istaknule da im je povećana prirodna vaginalna vlažnost a njih 80% je imalo napredak što se tiče elastičnosti vaginalnih stijenki. Testovi su rađeni na ženama prosječne starosti 45 godina, nakon 28 dana redovitog korištenja VaGela.


Različite žene  koriste VaGel u različite svrhe i vrlo su zadovoljne rezultatima a mi smo jako zadovoljni što smo ovaj “pomlađivač i jednu vrstu ambasadora zadovoljstva i mladosti ženskih reproduktivnih organa”, uspjeli ponuditi ženama u Hrvatskoj.

Idemo se vratiti na početak vaše transformacije u karijeri. Imate zanimljiv poslovni put. Radili ste kao managerica u centrali Peugeota u Parizu. Kako ste u 50-oj godini napravili takav drastičan zaokret?

Pa, meni je prilično običan taj moj poslovni put jer za drugi ne znam. Dugo sam bila dio korporacijskog svijeta. Radila sam za najvećeg svjetskog proizvođača hrane, Nestle, a nakon toga na mjestu Direktora prodaje i logistike za Peugeot Hrvatska. Nakon Peugeot Hrvatska, potpisala sam ekspatrijacijski ugovor i preselila sa sinom u sjedište Peugeot-a u Pariz, na funkciju managera za centralno istočnu Europu. Stekla sam i izgradila internacionalnu karijeru na rukovodećoj funkciji u jednoj od najvećih francuskih firmi, francuskom nacionalnom ponosu a Pariz se kao mjesto za život i posao činio kao ispunjenje svih snova.

Oduvijek sam obožavala taj grad i kad sam konačno sletila na tamošnji aerodrom bez povratne karte za Zagreb, osjećala sam da tamo prirodno pripadam. Međutim, iako sam voljela svoj posao, nisam bila sretna. Nekad te i najveći komfor počne žuljati, a mene je žuljao osjećaj da mi prolaze godine, da me posao preuzeo i da sam zanemarila puno važnije stvari u životu poput užitka u slobodnom vremenu, brige o zdravlju, familije. Moj se život bio pretvorio u rutinu, kako bi Parižani to rekli “métro, boulot, dodo” (metro, posao, spavanac) i jednostavno sam, gotovo preko noći odlučila to promijeniti.  Po isteku ekspatrijacijskog ugovora, sam dala otkaz, a nakon toga sam odlučila da se neću odmah vratiti u Hrvatsku i da ću malo uživati u životu. Ostala sam u Parizu gotovo pa turistički punu godinu i pol. Taj sam period iskoristila da unaprijedim svoje znanje o proizvodnji kozmetike. Napravila sam odmak, shvatila da više ne želim biti dio multinacionalnih korporacija i da želim raditi nešto što me veseli i što je korisno. Kad imamo hrabrosti poslušati svoj unutarnji glas i djelovati u skladu s njim imamo moć preoblikovati ne samo naše karijere nego i samu bit onoga što jesmo.

U Hrvatsku sam se vratila 2018. godine. U Osijeku sam pokrenula vlastiti biznis u segmentu proizvodnje, koji svakako nedostaje našoj zemlji.  Pokrenula sam DermaWise – vlastitu liniju kozmetičkih proizvoda. Tijekom karijere napravila sam nekoliko drastičnih promjena i zaokreta, a ovo je svakako bila jedna od većih promjena.

Osim VaGel-a, proizvodite i intimne lubrikante SLICK i SLICK Boost. Ne čini li vam se da je tržište lubrikanata zapravo malo i zatvoreno tržište i da se je teško postaviti uz rame velikim korporacijama?

Mi smo rijetki, ako ne i jedini hrvatski proizvođač koji je lansirao proizvode za spolno zdravlje odnosno sexual wellness segment. Prvi proizvod kojeg smo ponudili tržištu bio je upravo VaGel a uz njega proizvodimo i dva intimna lubrikanta: SLICK i SLICK Boost.

U kontekstu svjetskog tržišta, segment ovlaživača odnosno lubrikanata samo je kap u moru osobne kozmetike. Dakle, riječ je o vrlo malom i neisplativom tržištu. Uz sve to, hrvatsko tržište, osim što je jako, jako malo, za tu je vrstu proizvoda slabo zainteresirano. Puno sam puta čula od nekog da ne koristi lubrikante. Žene i muškarci uglavnom to govore iz straha da ih se ne poveže s vlastitim ili partneričinim problemima vaginalne suhoće. Mislim da bi danas, kada raste svijest o ženskom intimnom zadovoljstvu, žene trebale inzistirati na svom užitku i svom orgazmu a uz lubrikant  je to svakako olakšano. Ja bih uvela pravilo – lubrikant na svaki noćni ormarić jer “Spolni odnos bez lubrikanta je kao vodeni tobogan bez vode.”

Imate i dva proizvoda protiv tamnih hiperpigmentacijskih promjena na koži od kojih je jedan namijenjen  intimnim i osjetljivim dijelovima tijela. Otkud ideja za to?

Pa, možemo se pitati kome i zašto bi smetali intimni dijelovi tamnije boje od ostatka tijela? Neki će reći da nema potrebe da intimna zona ima nježnu rozu boju, ali uz hiperpigmentaciju istina je i da koža gubi svoju nježnu teksturu i s vremenom postaje hrapava te na dodir više nije senzualna i svakako je manje osjetljiva. Njega intimnih dijelova novi je trend u kozmetici, a sad to imamo i u Hrvatskoj. Svatko koga smetaju tamne hiperpigmenacijske promjene, može u intimi svog doma koristiti naš Gel za posvjetljivanje osjetljivih dijelova kože.

Osim što posvjetljuje intimno područje, djeluje protiv tamnih hiperpigmentacija pazuha, koljena, zglobova, bikini zone te naravno lica i ostalih dijelova tijela.

Jedan od glavnih sastojaka gela je crvena djetelina, bogata biochaninom A koji osim što posvjetljuje postojeći ten kože, smanjuje sintezu melanina u dubljem sloju te na taj način smanjuje pigmetaciju. Crvena Djetelina je sastojak koji čuva mladenačku teksturu kože. Značajno poboljšava količinu kolagena i kvalitetu kožne barijere. Sadrži snažne antioksidanse, regenerira kožu i potiče stanični metabolizam kože. Pokazuje snažnu protuupalnu aktivnost, pomaže u brzini zacjeljivanja manjih rana (poput posjekotina britvicom), pa čak i stanja kože poput psorijaze i ekcema.

Obožavam tu biljku, koja je ujedno i zaštitni znak DermaWise kozmetike.

Iskorak u poduzetničke vode temeljite na ljubavi prema biljkama, prirodnoj kozmetici i holističkom pristupu. Kako se rodila ideja?

Teško mi je točno reći u kojem sam trenutku dobila ideju za proizvodnju baš takve specifične palete proizvoda, ali to je vjerojatno miks interesa za kozmetiku, holistiku, liječenje biljem,  Ayurvedu, taoizam kao filozofiju i vjerojatno moj buntovni karakter koji hrabro progovara protiv tabua.

Moja je vizija proizvodnja učinkovitih proizvoda koji su usmjereni ne samo na ljepotu i zabavu nego i na zdravlje. Mi u DermaWise-u istinski vjerujemo u krilaticu “Manje je više” i prilikom svake formulacije i ideje, vodimo se tom izrekom. Zato su sve naše formulacije vrlo jednostavne formulacije s malim brojem sastojaka ali vrlo potentnih sastojaka koji djeluju sinergijski u rješavanju određenog problema. Priroda nam zaista nudi obilje prirodnih sastojaka i pregršt kombinacija i receptura. A mi je moramo samo slušati i pretočiti u najbolje proizvode.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba