Potpuno drugačiji 'black friday'

˝Mi u Merli nećemo poticati da kupujete više, ali hoćemo da očekujete više˝

Objavljeno: 24.11.2022. zagorjeinternational

Bliži se shopping ludnica, “crni petak”, ‘black friday’, najpovoljnije ponude, gratis proizvodi, prilike koje ne smijemo propustiti, rok za kupnju svega – jer inače Božić neće doći. I što s time nije u redu? Datumi poput ”crnog petka” pozivaju na prekomjernu i nepotrebnu potrošnju koja loše utječe na naše mentalno zdravlje, ali i društvo i okoliš. Loš dan nećemo popraviti još jednim novim cipelama koje nikada nećemo obuti, mirisnim svijećama koje nikada nećemo zapaliti ili šamponom od kojeg nam kosa ipak neće biti kao s reklame. Ono što ćemo time napraviti je povećati minus na računu, povećati nered u ormaru, pritom osjećati krivnju za sve navedeno i dodatno se loše osjećati. Evo na što želi podsjetiti Merla, novi brand u sto godina staroj tradiciji proizvodnje Tvornice tekstila Trgovišće, jedine tvornici posteljine od Milana do Istanbula…

Kako odjednom nešto može biti upola jeftinije?

Proizvod koji ste kupili prošli mjesec sutra možete dobiti upola cijene?! Počinjete li sumnjati u stvarnu kvalitetu i vrijednost branda? Hoćete li taj brand kupiti ponovno bez puno razmišljanja?

– Merla posteljini ne možemo sniziti cijenu za 50 posto niti vam možemo ponuditi 1 + 1 proizvod gratis. Ne zato što to ne bismo htjeli, već zato što cijenu svojih proizvoda formiramo na fer način. To znači da poštujemo ljude koji s nama rade i okoliš u kojem živimo. Visoka kvaliteta zahtjeva puno vremena, pažnje i truda te brigu o ljudima koji sudjeluju u proizvodnji i prodaji. Visoki popusti nažalost prečesto ukazuju na lošu kvalitetu proizvoda, a nisku cijenu netko mora nadoknaditi. To su najčešće potplaćeni radnici i okoliš. Znamo da je tekstilna industrija jedan od najvećih zagađivača okoliša i drugi najveći potrošač vode, a neetičko tretiranje i iskorištavanje radnika su prva asocijacija na tvornice ove industrije – poručuju iz Merle.

Ova tvornica zato svoje jastučnice, plahte i navlake proizvodi – dizajnira, tka i šije u zelenom Zagorju. Dakle, ne kupuje tkaninu ili gotove proizvode u zemljama upitnih radnih prava i odnosa prema zaposlenicima. Merla proizvodi održivo i poduzela je sve da što manje zagađuje okoliš, koristi najnaprednije tehnologije i sredstava koja su nježna prema okolišu, ali i prema vašoj koži. Zato je i nositeljica certifikata OEKO-TEX 100.

– Proizvodimo kolekcije u malim serijama. Želimo biti sigurni da će većina proizvoda biti prodana i da nam neće ostati velika zaliha koja će završiti na akcijama ili još gore na otpadu. Naša tvornica je u Hrvatskoj i zbog toga je negativan utjecaj transporta na okoliš sveden na minimum, a kupcima smo dostupni na jedan poziv ili email ako su slučajno izabrali krivu dimenziju ili boju. Kupujete direktno od proizvođača, iz tvornice, bez posrednika i možete biti sigurni da smo većinu cijene koju plaćate, umjesto na marže posrednika i trgovaca, utrošili na kvalitetu. Stoga će Merla posteljina svoj vrhunski izgled zadržati i nakon 250 ciklusa pranja na 95 stupnjeva. Što znači da vam jedan set može potrajati godinama – ističu.

Baš zato, Merla vas neće poticati da kupujete više, ali želi da očekujete više. Ne može vam ponuditi 1 + 1 gratis, ali može11 puta veću kvalitetu i dugotrajnost svojih proizvoda. Prioritet im je stvarati posteljinu koja će nadživjeti trendove i uvijek izgledati savršeno.

Kakvu nam konzumerizam ili ‘Kupi, kupi, kupi!’ čini štetu?

Odlazak u shoppping nekad se doima kao obiteljska aktivnost i primarni ritual koji nam obećava zadovoljstvo. Uživanje u brojnijim stvarima postaje mjerna jedinica sreće. No, postoji i druga, mračna strana društva koje počinje vrednovati sreću na osnovi posjedovanja. Iako nas nove stvari trenutno učine sretnima, istraživanje provedeno u više od 60 zemalja svijeta pokazuje da stavljanje materijalnih vrijednosti u prvi plan uzrokuje lošije psihičko zdravlje. Pametnije je i dugoročno zdravije kupiti jednu kvalitetnu stvar koju trebate nego tri koje su u ovom trenutku na akciji. Dokazano je čak da potrošnja antidepresiva raste s povećanim “peglanjem” kreditnih kartica.

– I zato vas mi u Merli nećemo poticati da kupujete više, ali hoćemo da očekujete više. Potaknut ćemo vas da kupujete kvalitetno i zadržite osjećaj sreće pri svakom korištenju našeg proizvoda. Želimo da se sjetite zadovoljstva dok ste slagali svoj set, birali boje i dezene kako bi svako vaše buđenje bilo buđenje iz snova – kažu.

Manje je više

Potrošači će kupovati impulzivno – više od 50 posto ispitanika neće unaprijed imati svoju listu što im treba i za što će iskoristiti popuste tijekom “crnog petka” već će impulzivno kupiti ono što ih najuspješnije “napadne” i vjerojatno se kroz nekoliko dana pitati što im je to trebalo i gdje će to u ormar smjestiti.

– I zato vas mi u Merli nećemo poticati da kupujete više, ali hoćemo da očekujete više. Trebate li doista šesti set nove posteljine? Realno – dovoljna su vam dva za svaki krevet. Pod uvjetom da su kvalitetni i zdravi za vas i vašu kožu. Uštedite novac i vrijeme utrošeno na kupnju, kao i mjesto za spremanje u ormaru – poručuju iz Merle.

Mnoge kompanije danas se hvale svojom brigom o okolišu, dok se istovremeno agresivno natječu prodati što više tijekom “crnog petka”. Budući da prekomjerna proizvodnja negativno utječe na okoliš, ne možemo se oteti dojmu da se radi o greenwashingu i iskorištavanju još jednog vala koji bi mogao dobro prodati robu. Nažalost, često se događa da se proizvođači hvale Made in Italy etiketama iako je u najboljem slučaju roba samo pakirana u navedenoj zemlji porijekla, dok je stvarna proizvodnja daleko od očiju kupaca u zemljama s gotovo nikakvim radnim pravima i ekološkim kontrolama kako bi se postigla što niža cijena.

– I zato vas mi u Merli nećemo poticati da kupujete više, ali hoćemo da očekujete više. Bitno nam je sačuvati okoliš i zato je naš glavni cilj je smanjiti otisak na okoliš u procesima koji to najviše zahtijevaju, a istovremeno proizvoditi posteljinu koja će trajati godinama i neće stvarati novi otpad kojim ćemo pretrpavati sive kontejnere za tekstil. Ne zaboravite – promišljena kupovina jedan je od najvažnijih koraka koje možemo poduzeti kako bismo dali vlastiti doprinos smanjenju otpada i zagađenju okoliša – kažu iz Merle.

Kako najbolje iskoristiti ”crni petak”?

No, nije sve tako crno, uz malo planiranja ”crni petak” možete pretvoriti u dugoročno zadovoljstvo i dobar osjećaj koji traje. Evo kako izbjeći zamke i zbilja profitirati od “crnog petka”:

1. Napravite popis, odredite budžet i toga se držite
2. Budite oprezni kod ponuda koje se čine predobrima, 50 posto popusta većinom nije fer cijena
3. Dobro odaberite gdje ćete nešto kupiti, nagradite ljude, okoliš i kvalitetu umjesto posrednika
4. Možete jako puno uštedjeti na ”crnom petku”, ali još i više ako u njemu ne sudjelujete

Pokret protiv “crnog petka” uzima sve više maha u razvijenim zemljama i veliki broj brandova izbjegava sudjelovanje, neki čak privremeno gase svoje web stranice ili doniraju udio u prodaji. Ako vam ništa nije neophodno, testirajte ove godine kako je ne sudjelovati u shopping partiju i hoćete li za tjedan dana žaliti jer niste iskoristili akcije. Ne brinite, ako i požalite, novi shopping party je iza ugla.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba