Zagorska udruga za zaštitu potrošača:

„Zagorski vodovod vara svoje potrošače na računima za kanalizaciju!“

Objavljeno: 11.01.2016. mladenmandic

Hrvatska udruga za zaštitu potrošača, podružnica Krapinsko – zagorske županije, reagirala je na postupak Zagorskog vodovoda d.o.o. iz Zaboka, koji je od 1. travnja prošle godine počeo većem broju svojih potrošača naplaćivati tzv. javnu odvodnju, odnosno kanalizaciju.
– Po našem mišljenju ni zakonskih, ni praktičnih, odnosno provedbenih uvjeta za naplaćivanje takve usluge nema. Najveći broj izdanih računa od strane Zagorskog vodovoda je nezakonit i tako Zagorski vodovod stječe protupravnu imovinsku korist na teret velikog broja potrošača, korisnika usluga Zagorskog vodovoda, kažu u Udruzi za zaštitu potrošača.

Žalba potrošača

Dodaju kako je početkom 2016. godine Udruga od jednog potrošača zaprimila obavijest da je on od strane tržne inspekcije, Ministarstva gospodarstva, Područne jedinice službe inspekcijskog nadzora u Varaždinu, ispostava Zabok, zaprimio rješenje iz kojeg je neosporno vidljivo da su inspektori utvrdili nepravilnosti u radu Zagorskog vodovoda, koje se odnosi na nezakonito naplaćivanje javne odvodnje.
– Naplaćivanje tzv. javne odvodnje se prema našim saznanjima obavlja velikom broju korisnika usluga Zagorskog vodovoda i to unatoč činjenici da veliki broj korisnika nema ni spojen objekt na javnu kanalizaciju, a niti ne postoji mogućnost priključenja na kanalizaciju jer ona nije ni izgrađena u njihovoj bližoj okolici. Nadalje, prema neslužbeno dobivenim informacijama, Zagorski vodovod navodno ni nema točnu evidenciju tko je i gdje prikopčan na postojeće sustave odvodnje koji su inače sami građani tijekom proteklih desetak i više godina financirali i izgradili samodoprinosima. Veliki dio tih kanalizacija je tijekom prošle godine, odlukama pojedinih gradskih i općinskih vijeća, prenesen u vlasništvo Zagorskog vodovoda i to bez ikakve naknade ili povećanje udjela u vlasništvu tih jedinica lokalne samouprave – kaže predsjednik Udruge za zaštitu potrošača Zvonko Vlahović.

Dužni poništiti račune

Stoga smatraju da je Zagorski vodovod dužan poništiti sve sporne račune te izdati nove, odnosno izvršiti povrat preplaćenog novca s pripadajućim zateznim kamatama svim onim korisnicima koji nemaju svoje objekte spojene na kanalizacijsku mrežu u vlasništvu Zagorskog vodovoda, a ukoliko u roku od 15 dana od zaprimljenog prigovora ne dobiju odgovor, svoj prigovor podnesu Povjerenstvu za reklamaciju potrošača Zagorskog vodovoda. Ako ni to ne urodi plodom, apeliraju da podnesu prijavu nadležnoj tržnoj inspekciji Ministarstva gospodarstva.


 

Zagorski vodovod nije imao osnovu za naplatu

Odgovor o podnesku zagorske Udruge za zaštitu potrošača zatražili smo i od Zagorskog vodovoda, međutim unatoč obećanju, odgovor nam nisu poslali. No, iz rješenja tržne inspektorice Lidije Barić poslanom korisniku koji im se požalio, vidljivo je da Zagorski vodovod nije imao osnove za naplatu odvodnje, jer nema ni mogućnost priključenja. Isto tako rukovoditelj Odjela za odnose s korisnicima Zagorskog vodovoda Neven Krajačić ispričao se spomenutom korisniku zbog pogreške te dodao da će mu preplaćeni iznos od 137,77 kuna biti smanjen na računu za sljedeći mjesec. Pitamo se samo koliko je takvih korisnika u Zagorju. Nadamo se da će nam Zagorski vodovod kao javno poduzeće ipak dati odgovor.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba