“NOVA RUNDA” OTVARA POGON U ZABOKU: Razgovarali smo s jednim od vlasnika jedinstvene craft pivovare čija je filozofija “zahmeljeno, drugačije, svježe i točeno”, a svoju će budućnost graditi u Zagorju

NJIMA JE PIVARSTVO – STIL ŽIVOTA: “U Zaboku ćemo organizirati pivske festivale, a planiramo otvoriti i kušaonicu”

Objavljeno: 01.06.2019. zagorjeinternational

Zahmeljeno, drugačije, svježe i točeno. To je pivska filozofija “Nove runde”, sve poznatije male pivovare koja svoj pogon uskoro seli iz Jastrebarskog u Zabok, u prostore bivšeg “Zagorskog metalca”. Radovi su u punom jeku, iako to, nažalost, nismo imali prilike vidjeti onog dana kada nas je ondje ugostio 36-godišnji Marko Filipin, jedan od suvlasnika i osnivača pivovare. Vremenske neprilike neuobičajene za ovo doba godine, naime, malo usporavaju čitav proces, no Marko vjeruje kako će početkom srpnja novouređeni pogon biti otvoren. Za dva tjedna dolaze i prvi strojevi.
A priča o “Novoj rundi” počinje ovako: prijatelji od djetinjstva rodom iz Daruvara, Marko Filipin (36), diplomirani inženjer matematike i informatičar Miroslav Šuvak (36) prije pet su godina odlučili napustiti svoje poslove i otvoriti pivovaru. Marko je do tada radio u banci, a Miroslav u IT poduzeću.

Daruvarska pivovara

– Odrasli smo uz Daruvarsku pivovaru pa nekako ispada da je sve bilo predodređeno da završimo u pivarstvu. Ljubitelji piva smo od tinejdžerskih dana, kada su krenuli izlasci. Pivo je tada imalo tu neku društvenu karakteristiku, ali naša spoznaja o pivu je s vremenom rasla, pa smo shvatili da to nije samo nešto što se pije u kafiću, već je to stil života. Upoznavanje raznih pivskih kultura, putovanja… Još i prije nego što smo se počeli baviti proizvodnjom, shvatili smo da pivo nije samo nešto što se kupi u boci od pola litre i pije pred dućanom ili u kafiću. Tamo negdje 2008. godine, po povratku s jednog zajedničkog putovanja u Češku, shvatili smo da to u Hrvatskoj nije to, da ima više piva, da može biti bolje i zanimljivije. Povezali smo se preko portala Pivarstvo.info s tzv. kućnim pivarima, ljudima koji iz hobija u loncima od 20 litara rade kod kuće pivo. Bilo nas je stvarno malo i tako smo mi tih prvih četiri – pet godina kuhali kod kuće pivo za svoje privatne potrebe. Tako se ta odluka da krenemo s profesionalnom proizvodnjom piva dogodila sasvim spontano. Ljudi su kušali naše pivo i rekli da bismo se trebali profesionalno baviti time i da bi nam to moglo ići. I tako smo rekli, ajmo vidjeti može li se to otvoriti. Bilo je puno prepreka, kome god bismo se obratili da želimo otvoriti pivovaru, nitko nije imao pojma kako to napraviti. Čak niti u državnim institucijama nisu znali kako nam pristupiti jer mi smo najprije krenuli raditi pivo uslužno u drugoj pivovari, za što uopće kod nas nije postojala definicija. Tako da se kolega Miro posvetio rješavanju papirologije, a ja sam se posvetio procesu proizvodnje piva. Proučavao sam mnogo literature da bih uspio proizvesti pivo, kako bismo mogli ući u neku pivovaru. Raspodjela je i danas otprilike takva, ja sam zadužen za proizvodnju, a Miro za ostale aktivnosti – otkriva nam Marko.
21. lipnja 2014. godine prodali su svoje prvo pivo. Te su godine uspjeli dogovoriti proizvodnju u jednoj manjoj obiteljskoj pivovari u Kučan Marofu kraj Varaždina, gdje su bili malo manje od godinu dana. Od početka 2015. imaju pak u zakupu postrojenje u Jastrebarskom te su zaposlili troje ljudi na puno radno vrijeme.
– Krenuli smo kao pivovara isključivo s točenim pivom. U to je vrijeme baš bilo teško upasti na točionik u kafićima, ma još i danas je to teško. Ljudi podcjenjuju točeno pivo, ali kad se jednom prime toga, kafići počinju raditi puno bolje. Jer pivo ne moram nužno biti u boci, ono je mnogo bolje kad je svježe i natočeno.

Tako je naš zaštitni znak postala čaša od pola litre s logom “Nova runda”. To nas je izdefiniralo, ugostitelji su to prepoznali i stvarno nas podržavaju – kaže Marko.

Novi stilovi

Za kupce kaže kako je svatko od njih priča za sebe.
– To su ljudi koji se ne boje probati nešto novo, ponuditi nešto novo. Nijedan od kafića koji je uzeo naše pivo nije prosječni, dosadnjikavi birc, uvijek su to kafići koji imaju svoju priču, guraju svoju priču, prepoznaju nove stvari. Dosta kafića ima ugovore s velikim pivovarama i ne smiju nas uzeti, ali uvijek će postojati oni drugi, nezavisni i zapravo mi s njima jako dobro radimo – ističe Marko, te nam otkriva kako pivo za sada uglavnom prodaju u Zagrebu i na obali, dok u Zagorju nema nijedan kafić u kojem bi Nova runda bila u stalnoj ponudi. No, dolaskom u Zabok vjeruje kako će im se i ovdje otvoriti nove mogućnosti.
– Ljudi su prije mislili da je pivo moguće proizvesti jedino u ogromnim pogonima, čak je i meni bilo nezamislivo da se mi možemo baviti time. Jer kada god bih prolazio kraj neke pivovare, bilo je to nešto ogromno. A onda smo s vremenom shvatili da pivovara ne mora biti industrijska, može biti mala, tradicionalna, obiteljska pivovara ili ovo što mi danas radimo, a to je craft pivovara, gdje radimo drugačija piva, koja možda nisu u početku bila ljudima uobičajena, ali onda kada ih upoznate sa svim tim novima okusima, to je boom, eksplozija. Za razliku od industrijske, craft pivovara je cijelo vrijeme posvećena uvođenju drugačijih, novih stilova i nije podređena tržištu. Jer kada gledate industrijska piva, ona su sva na neki način slična jer je to ono što se trenutno pije, dok male pivovare rade pivo onako kako one misle da ono treba biti. Na sreću, pokazalo se da se to ljudima sviđa – kaže ovaj sada već iskusni pivar.
U Hrvatskoj ima preko 50 takvih pivovara, no Marko kaže kako su oni ipak po nečem jedinstveni.
– Jedinstveni smo po tome što isključivo guramo vlastitu distribuciju, dakle, direktni kontakt sa svim kupcima, nema nas u maloprodaji, imamo samo točeno pivo i poznati smo po zahmeljenim pivima. Posvetili smo se hmelju i zato guramo taj naš hashtag “Doživi hmelj”. Naša filozofija je, dakle, raditi drugačija, zahmeljena piva, a da bi bilo vrhunsko, pivo treba biti točeno i što svježije. Zato i surađujemo s kafićima koji prepoznaju tu filozofiju i vlasnicima koji to prihvaćaju i guraju tu priču. Onda s vremenom to počinju prihvaćati i ljudi, jer vide nešto novo, pa ih zanima što je to. Ne svidi se svima, ali većini da – doznajemo od Marka.

Pivo u limenkama

Naravno, svatko zainteresiran za kupnju njihova piva može ih kontaktirati putem Facebook stranice, a pivo se prodaje u bačvama od 25 litara. No, neće sve ostati samo na točenom pivu. Ujesen planiraju pokrenuti proizvodnju piva u limenkama, no, i dalje će raditi direktnu dostavu, dakle, nije predviđeno da će ići u velike lance.

– Nudimo zahmeljena piva, koja su nastala početkom craft revolucije u Americi, kada su do izražaja počele dolaziti nove sorte hmeljeva, koje nude pivo jake, voćne arome. Ljudi se čude i pitaju nas je li moguće da ne dodajemo nikakve posebne arome. Da, moguće je, nove sorte hmelja daju arome po grejpu, mangu, ananasu, borovim iglicama, menti i slično. Naše prvo i najpoznatije pivo je APA, odnosno, America pale ale, aromatično pivo s jakim voćnim aromama, koje ima pet posto alkohola. APA nas je na neki način izgradila, s njome smo počeli i još je uvijek guramo. No, naše najpoznatije pivo je C4, to je American IPA i to je baš pivo koje je eksplozija okusa. C4 je inače igra riječi, a označava četiri različite sorte hmelja koje se koriste u proizvodnji tog piva, a svaka počinje sa slovom c. Kod svakog našeg proizvoda trudimo se dati kupcu do znanja koje smo sorte hmelja koristili. Za C4 mogu reći da je proizvod koji je na neki način i prerastao “Novu rundu”, mnogo ljudi zna za C4, a ne zna da to radi “Nova runda”. Dakle, C4 je brend sam za sebe, s time da moram reći da je jako popularan među ženama. Istaknuo bih i Juicy IPA i New England IPA – kaže Marko, te dodaje kako su radili i pivo s kestenom, koprivom i aronijom.
Što se tiče odabira lokacije za svoju pivovaru, Zagreb im se, kaže Marko, činio preskup, stoga im se Zabok činio savršenim odabirom, zbog dobre prometne povezanosti i blizine glavnog grada. Dobili su kontakt vlasnika “Zagorskog metalca” i došli razgledati halu. Prostor im se svidio na prvu, no, presudilo je nešto sasvim drugo – hmelj koji se penjao uz zgradu, a koji je niknuo ondje, usred ničega, sasvim spontano. To je za njih bio znak da su na pravom mjestu i da je vrijeme da “Nova runda” svoju budućnost počne graditi u Zagorju. Proizvodni dio sa skladištem ima tisuću četvornih metara, a tu je i 300 četvornih metara uredskog prostora. Uspjeli su dogovoriti povoljne uvjete za zakup, a osim same hale, sviđa im se i prostor koji je okružuje, a na kojem planiraju organizirati pivske festivale. Dobili su i svesrdnu podršku Grada Zaboka, planiraju i nova zapošljavanja, a s vremenom bi, kažu, voljeli otvoriti i kušaonicu. Projekt je napisan na deset godina, no, čini se da će ova uspješna pivarska priča trajati još puno, puno duže, jer, kako kaže Marko, za njih proizvodnja piva nije posao, već stil života.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba