Završetak 80,8 milijuna eura vrijednih radova na elektrifikaciji pruge Zabok - Zaprešić te puštanje dionice u promet redovnom brzinom ovog prosinca

HŽ INFRASTRUKTURA: Vozit će elektromotorni vlakovi, što znači zaštitu okoliša, smanjenje buke i brže putovanje – do 120 km/h

Objavljeno: 06.10.2021. zagorjeinternational

Modernizirana i elektrificirana pruga Zabok-Zaprešić trenutačno je u probnom radu, a početkom listopada u planu je puštanje napona u kontaktnu mrežu. Završetak svih radova te puštanje dionice u promet redovnom brzinom planirano je u prosincu ove godine, odgovorili su  za Radio Stubicu iz HŽ Infrastrukture.

Modernizirana dionica pruge duga je 24 kilometra. Projekt obuhvaća rekonstrukciju kolodvora Novi Dvori, Luka, Veliko Trgovišće i Zabok, što podrazumijeva izgradnju novih perona pothodnika, nadstrešnica, parkirališta, rekonstrukciju kolodvorskih zgrada, razdvajanje Željezničkog kolodvora Zabok na putnički i teretni dio, izgradnju nove zgrade za smještaj signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te ureda za izvršno osoblje na Željezničkom kolodvoru u Zaboku.

Na stajalištima Pojatno, Kupljenovo i Žeinci izgrađeni su novi peroni, nadstrešnice i parkirališta. Na željezničkim kolodvorima i stajalištima bit će osiguran sustav videonadzora te vizualnog i audio obavještavanja putnika. Modernizirano je ukupno 15 željezničko – cestovnih prijelaza, četiri će prijelaza spojnim cestama biti preusmjerena na susjedne prijelaze, jedan će biti ukinut, a sve to kako bi se uz povećanje dopuštene brzine prometovanja vlakova podigla i propusnost i razina sigurnosti na sjecištima pruge i cesta.

Rekonstruirana su, odnosno izgrađena četiri nova armirano – betonska mosta: Vučerna, Lužki potok, Črnec i Horvacka te cestovni most Horvacka. Na radovima odvodnje uređeno je 35 propusta i kanala te na mjestima gdje je to bilo potrebno uporni/potporni zidovi.

– S obzirom na to da će do Zaboka voziti elektromotorni vlakovi, to će pridonijeti zaštiti okoliša, i to smanjenjem emisije plinova te smanjenjem buke. Ukupna vrijednost projekta je 80,8 milijuna eura, a nakon obnove maksimalna brzina bit će 120 kilometara na sat – kažu u HŽ Infrastrukturi.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba