Ne popijete li jutarnju kavu, osjećate manjak energije, dan vam krene naopako ili postanete "mrgud"?

ISTRAŽIVANJE POKAZALO: 41 posto Hrvata je tip spavača koji ne može bez prve jutarnje kave

Objavljeno: 13.06.2021. zagorjeinternational

Za većinu kavoljubaca jutarnja kava predstavlja nezaobilazan ritual bez kojeg ne mogu započeti dan. Da je dobar dio građana Hrvatske tip spavača (41 posto) koji ne mogu bez prve jutarnje kave, pokazalo je i najnovije istraživanje agencije Hendal i Francka, provedeno tijekom svibnja ove godine.

Iako su druženje i navika najvažniji motivi za konzumaciju kave, čak 62 posto ispitanika pije je u svrhu razbuđivanja, pri čemu je za 97 posto njih jako važan miris i okus kave, zatim brza priprema i važnost rituala pripreme, dok 38 posto priželjkuje da im netko drugi pripremi kavu.

Većina građana kojima je razbuđivanje važan faktor kod ispijanja prve jutarnje kave, nikada je ne propušta (81 posto), a ako im se to dogodi, imaju otežanu koncentraciju (52 posto), manjak energije (51 posto), dan im krene naopako (50 posto), mrgudi su (46 posto) i ne znaju za sebe (43 posto). 

Oni koji piju kavu zbog razbuđivanja, ne preferiraju razgovore s ljudima i ne donose ključne odluke dok se dobro ne razbude, a pomoć kod razbuđivanja u obliku kave više trebaju večernji tipovi, njih čak 66 posto. Većina kavopija (71 posto) kojima je kava pomoć kod razbuđivanja, nastoje odgoditi važnije radnje za razdoblje nakon prve jutarnje kave. Tako 39 posto njih navodi da ne izlaze iz kuće dok ne popiju kavu, trećina (33 posto) navodi da ne mogu ništa raditi dok ne popiju kavu, a 31 posto ne donosi nikakve važne odluke.

Gotovo svatko ima svoj omiljeni način pripreme najdražeg crnog napitka, a rezultati su pokazali kako se ujutro najčešće primarno pije mljevena kava koju ispitanici sami pripremaju u džezvi kod kuće. Trećina ih to čini prelijevanjem vrućom vodom, a mljevenu kavu konzumira čak 75 posto građana, dok je za 46 posto njih ona najčešći izbor.

Odgovorni i tehnološki osviješteni su najveći ljubitelji kave

Hendalovo istraživanje obuhvaćalo je segmentaciju korisnika prema osobnosti, stavovima prema kupnji i proizvodima, hrani i zdravlju, korištenju slobodnog vremena te demografskim obilježjima. Istraživanje je evidentiralo pet segmenata i među konzumentima kave najveći je udio “Odgovornih” (31 posto) te “Tehnološki osviještenih” (25%). Ostali evidentirani segmenti su “Zvijezde”, “Inertni”, i “Avanturisti”.

Najveći udio spavača nalazimo kod “Tehnološki osviještenih”. Njima je također važno da ne propuste prvu jutarnju kavu jer bez nje postaju pravi mrgudi. Kod kave im je vrlo važno da se brzo priprema te da je ukusna i mirisna. Možete li se prepoznati u nekome od ovih tipova potrošača, provjerite na sljedećem linku.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba

Prijavite se na naš newsletter