PROJEKTIRA SE KAPITALNI PROJEKT: Načelnik Huma na Sutli Zvonko Jutriša potpisao sporazume s Hrvatskim cestama, koje će riješiti cestovnu infrastrukturu i Ministarstvom financija, pod čijom je ingerencijom granični prijelaz

MIJENJA SE VIZURA CENTRA: Prometni krkljanac oko graničnog prijelaza rješava se njegovim ‘faceliftingom’ i gradnjom dvaju rotora na potezu prema zgradi Općine

Objavljeno: 14.05.2021. Alen Brodar

U Humu na Sutli u fazi projektiranja je projekt koji će u potpunosti izmijeniti vizuru samog centra i ujedno doprinijeti sigurnijem odvijanju prometa kroz taj iznimno gusto naseljen dio općine. Radi se o gradnji dvaju rotora između graničnog prijelaza i općinske zgrade, kao i ‘facelifting’ samog graničnog prijelaza, koji nakon toga više na bi zauzimao toliku površinu.

Složena situacija

– Ovaj projekt je izuzetno važan za Hum na Sutli, s obzirom na činjenicu da mi pravog centra nemamo, a prometno zagušenje je izuzetno visoko i da se taj dio nalazi uz sam rub Sutle. Također, u tom su dijelu smješteni općinski uredi, komunalno poduzeće, stambena zona, trgovine, banke, škola, vrtić te se radi o izuzetno složenoj prometnoj situaciji, prostorno gledano, teškoj za riješiti. Međutim, našli smo način kako osmisliti novo prometno rješenje na potezu od samog najužeg centra do općinske zgrade, dakle u pravcu prema Vetropacku, odnosno Lupinjaku. To rješenje podrazumijeva dva rotora, čime će se znatno usporiti promet koji je sada izuzetno ‘živahan’, u smislu da se baš i ne poštuju prometna pravila – rotori će to promijeniti. Oni će biti spojeni novom prometnicom, a da bi se to moglo napraviti, nužno je napraviti i novo rješenje graničnog prijelaza u Humu na Sutli. Taj je prijelaz nezgodno riješen u 90-im godinama prošlog stoljeća, uzurpirao je ionako izuzetno skroman prostor Donjeg Huma i centra – otkrio nam je načelnik Huma na Sutli Zvonko Jutriša.
Objašnjava da novo rješenje predviđa micanje tog graničnog prijelaza, odnosno postojećih kontejnera i nadstrešnice te će novi granični prijelaz biti u jednom mini obliku koji može zadovoljiti sve standarde budućeg Schengena. To znači da će biti samo dva manja kontejnera usred ceste prije mosta, s minimalnim natkrićem, dok će sa strane biti mali prostor za sanitarni čvor.

Sinkronizirani radovi

– Najbitnije oko tog projekta za reći je da u ovom trenutku Općina ima od lipnja prošle godine potpisane sporazume s Hrvatskim cestama, koji definiraju njihove i naše obveze. Općina dakle mora odraditi sve aktivnosti koje će nas dovesti do ishođenja, a potom i ishoditi građevinsku dozvolu za dva rotora, spojnu cestu i izlaze i ulaze u te rotore. Kada to odradimo, ide procedura javne nabave te imamo obećanje predsjednika Uprave Hrvatskih cesta da će oni to dovršiti. Paralelno smo se borili da ostvarimo takav sličan dogovor s Ministarstvom financija, jer su pod njihovom ingerencijom svi granični prijelazi te smo uspjeli definirati jednako tako kvalitetan sporazum, koji smo potpisali ministar Marić i ja, koji jednako tako obvezuje Općinu da pribavi kompletnu papirologiju, uključujući i građevinsku dozvolu, a nakon što to odradimo, Ministarstvo financija miče postojeći granični prijelaz i izrađuje minimalne nužne uvjete za novi granični prijelaz. Te aktivnosti će biti sinkronizirane, jer se sve nalazi na uskom i malom prostoru. Vjerujem da to možemo očekivati u sljedećoj godini, a da ćemo do kraja ove godine riješiti svu potrebnu papirologiju. To je zapravo već u tijeku, no mora se znati da za granični prijelaz čak 28 javno – pravnih tijela mora dati određene suglasnosti. E – konferencije su već zakazane i, ono što nije nebitno, od prvog dana imamo podršku glavne pročelnice za sve granične prijelaze, jer ih sve poznaje i zna našu problematiku te je vrlo sklona da situaciju oko našeg prijelaza probamo riješiti na najbolji mogući način, koliko to prostorne mogućnosti Huma na Sutli omogućavaju – zaključuje Jutriša.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba