Saborski zastupnik Siniša Jenkač u Saboru progovorio o nužnosti modernizacije željeznice

“Ne iskoristi li se to, za deset godina bit ćemo primorani ukinuti željeznicu jer taj promet više neće imati smisla“

Objavljeno: 18.02.2021. zagorjeinternational

Zastupnik u Hrvatskom saboru i gradonačelnik Novog Marofa Siniša Jenkač u saborskoj je raspravi o izmjeni Zakona o željeznici naglasio da se nakon 30 godina ulaganja u cestovnu infrastrukturu, nalazimo na prekretnici, kada za ulaganja u infrastrukturu željezničkog prometa treba iskoristiti i sredstva europskih fondova.

Kombinirani promet

– U 30 godina od osamostaljenja, Republika Hrvatska ulagala je pretežno u cestovnu infrastrukturu. Možemo reći da se sad nalazimo na prekretnici. Drago mi je da možemo reći, i manje – više ovdje su se svi usuglasili, da se konačno, nakon više od 30 godina, kreće u investicije u infrastrukturu željezničkog prometa. Strategija Europske unije je na tragu da se treba smanjivati cestovni promet, a da se treba povećavati željeznički ili kombinirani promet. Mi smo sad na početku, kao što smo prije 30 godina bili na početku kada smo govorili o spajanju Splita i ostalih gradova Hrvatske s centrom. Sada je prilika kada se nude europski fondovi. Ako se neće iskoristiti, za deset godina bit ćemo primorani ukinuti željeznicu jer više taj promet neće imati smisla – rekao je Jenkač u Saboru.

Zastupnik iz Novog Marofa pozvao je da se u modernizaciji željeznice promišlja i o onim pravcima koji možda nisu toliko rentabilni, ali su vrlo važni za život i za povezivanje ostalih dijelova Hrvatske sa Zagrebom.

Naveo je i primjer sasvim drugačiji od hrvatskog, onaj talijanski, gdje između Firenze i velike luke Livorno ne postoji autobusni, već samo željeznički promet.

Zagorje i Varaždin

– 30 godina razvijali smo ono što smo mogli prvo razvijati. Sada dajem punu podršku Ministarstvu da krene dalje. Apelirao bih da se razmišlja o pruzi Zaprešić – Zabok – Varaždin –Čakovec, da se razmišlja i o željezničkim stanicama na toj pruzi jer su u dosta lošem stanju. Dionica Zaprešić – Zabok je djelomično obnovljena i elektrificirana, ali za nas iz Varaždinske županije i jugoistočnog dijela Krapinsko – zagorske županije vrlo je važno da Hrvatske željeznice nastave s modernizacijom. Nekad su ti vagoni bili puni. Brzina je ostala na istoj razini. Ali s investicijom u tu prugu, to se sigurno može promijeniti – poručio je Jenkač.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba