PROJEKT "BRZO" - BICIKLIZAM U FUNKCIJI JAVNOG PRIJEVOZA: Uskoro kreće izgradnja biciklističke rute Zabok – Oroslavje, vrijedna 13,7 milijuna kuna

Umjesto 15 km autom, učenici i radnici će iz Oroslavja u Zabok i obrnuto moći biciklirajući ili hodajući samo dva kilometra

Objavljeno: 30.09.2020. zagorjeinternational

U Zaboku je održana uvodna konferencija projekta “BRZO”, u sklopu kojeg će se izgraditi biciklistička ruta Zabok – Oroslavje. Ukupna vrijednost projekta je 13.716.250,79 kuna, a dodijeljena su bespovratna sredstva u iznosu od osam milijuna kuna. Nositelj projekta je Grad Zabok, dok je partner na projektu Grad Oroslavje, a završetak izgradnje planira seu ljeto 2022. godine.
Nenad Miletić, pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo i javne potrebe Grada Zaboka i voditelj projekta, istaknuo je kako će se ovime unaprijediti kvaliteta života građana Zaboka i Oroslavja.

– Trenutno smo u završnoj fazi pripreme natječajne dokumentacije i ugovora koji će se sklopiti s izvođačem radova. Nakon kontrole, spremni smo za postupak javne nabave. Ideja samog projekta je promjena načina putovanja. Naime, naš je cilj stimulirati stanovništvo na ekološki osviještene, brže i efikasnije modele prometa – otkrio je Miletić.

Staza kroz prirodu

Božidar Gorički, arhitekt i urbanist poduzeća AMG Studio, rekao je da je još 1936. godine postojao urbanistički plan koji bi spojio Zabok i Oroslavje u jedan veliki grad.

– Nažalost, nikad nije došlo do primjene toga jer su to spriječile ceste i kriva postava industrije, ali sada smo dobili priliku da pješačko – biciklističkom stazom spojimo dva grada koji su realno udaljena dva kilometra, a da dođete iz centra u centar, morate proći 15 kilometara. Ta staza će dobiti jednu svoju os koja će put još više skratiti, pa ćete doći pješice iz Oroslavja u Zabok praktički prevalivši dva kilometra za pet ili deset minuta – istaknuo je Gorički, dodavši da se gradovi spajaju na najzanimljiviji mogući način – stazom koja se proteže kroz prirodu, preko autoceste i vodotokova s drvenim i čeličnim mostovima.

– Automobili neka idu okolo, ali pješaci i biciklisti mogu direktno iz grada u grad. To puno znači ljudima koji idu iz grada u grad zbog posla, za djecu koja idu u školu, moći će nešto što su autom prevaljivali za pola sata, sada proći za deset minuta pješice ili biciklom. Imamo vrlo dobro trasiranu stazu na području Oroslavja koja dolazi do betonskog mosta i prijelaza preko državne ceste, zatim prelazimo lijepim drvenim mostom preko rijeke Krapine i tada odustajemo od te osi, pa idemo kroz Hum i onda dolazimo do centra Zaboka, prelazeći pritom željezničku prugu novim zmijolikim čeličnim mostom, dugim 300 metara, koji, uz to, daje Zaboku ono što mu sada treba – povezivanje lijeve i desne strane grada, s obzirom na prugu – opisao je stazu Gorički.

– Možda nije bilo sredstava, možda nedovoljno političke volje za povezivanje Zaboka i Oroslavja, ali sada uz Europsku uniju koja potiče suradnju i investicije, uspjeli smo u realizaciji ovog projekta. Prostor biciklističke staze raspolaže divnom prirodom, prekrasnom vizurom i nadamo se da će što prije biti priveden kraju – rekao je oroslavski gradonačelnik Emil Gredičak.
Zabočki gradonačelnik Ivan Hanžek ističe kako je oduševljen projektom, ali smatra da je biciklizam u Zaboku podcijenjen.

– Geografsku i povijesnu poziciju koju smo stekli prolaskom pruge, a kasnije i svim drugim prometnicama, ne možemo promijeniti. Biciklizam i biciklističke staze, moglo se čuti na sjednici Gradskog vijeća, mnogi naši politički aktivisti i vijećnici ne razumiju ili ne žele razumjeti. Uvijek postoji ono pitanje – je li nam to trebalo? Korona nas je zapravo dovela u situaciju, a to je dobra strana korone, da su se obitelji okrenule jedna drugoj, da su se umjesto druženja u zatvorenom prostoru, okrenuli biciklizmu i pješačenju, a, nažalost, naše prometnice nisu sigurne za odvijanje biciklističkog prometa, osobito za djecu i mlađi uzrast – kazao je Hanžek.

Izazovan projekt

Projekt je pripremila Zagorska razvojna agencija, a Helena Matuša, zamjenica ravnateljice Zare, nazvala ga je izazovnim.

– Krapinsko – zagorska županija je premrežena turističkim biciklističkim stazama gdje Zara ima puno iskustva, no ovaj projekt je malo drugačiji. Ova biciklistička ruta ima funkciju javnog prijevoza, pa da bismo zadovoljili sve uvjete natječaja, trebali smo napraviti dosta istraživanja, anketirati građanstvo, uvidjeti potrebe te s arhitektima i ostatkom tima odrediti najbolju rutu povezanosti Oroslavja i Zaboka – rekla je Matuša te dodala da preko 8000 zaposlenih na području Zaboka i Oroslavja i preko 1700 učenika ima potencijal migrirati biciklističkom stazom.

– Preko 90 posto ispitanika jedne naše ankete je odgovorilo, ukoliko bi imali mogućnost korištenja biciklističke staze, da bi je definitivno koristili – zaključila je Matuša.
Sanja Mihovilić, pročelnica županijskog Upravnog odjela za gospodarstvo, poljoprivredu, turizam, promet i komunalnu infrastrukturu, dodala je kako se radi o infrastrukturnom projektu koji doprinosi gospodarskom napretku Krapinsko – zagorske županije.

– Uz zdravlje i održivost, naglasak je i na povezivanju stanovništva te integriranju prometa. Zabok će dobiti i mogućnost ostavljanja bicikla te nastavka putovanja vlakom. Uz standardne bicikle, mislimo i na električne bicikle koji uveliko doprinose brzini putovanja – rekla je Mihovilić.
Važnu ulogu u ovom projektu ima i Grad Zagreb, pa je konferenciji prisustvovala i Mirjana Zubak, pročelnica Ureda za programe i projekte Europske unije Grada Zagreba.

– Grad Zagreb je posredničko tijelo u projektu “BRZO”, a on je jedan od šest ugovorenih projekata izgradnje biciklističkih staza na području urbane aglomeracije Zagreb, koja uz grad Zagreb, obuhvaća još 29 gradova i općina u okolici, dijelom iz Krapinsko – zagorske, a dijelom iz Zagrebačke županije, a mi sudjelujemo u pripremi i odabiru projekata koji će se financirati. Na raspolaganju smo imali više od 41 milijun kuna bespovratnih sredstava, projekt “BRZO” napreduje, a još dva projekta su u procesu evaluacije – otkrila je Zubak. (ab, lb)

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba