Natalija Martinčević u Saboru govorila o projektu izgradnje brze pruge Čakovec - Varaždin – Lepoglava – Zabok – Zagreb

“Realizacijom ovog projekta, mi radimo veliki strateški i gospodarski iskorak u povezivanju Rijeke i srednje Europe”

Objavljeno: 17.09.2020. zagorjeinternational

Saborska zastupnica Narodne stranke – Reformisti Natalija Martinčević u Hrvatskom je saboru ispred Kluba zastupnika HSLS-a i Reformista govorila o projektu izgradnje brze pruge Čakovec – Varaždin – Lepoglava – Zabok – Zagreb, koji je, kako je istaknula, od strateškog značaja za Varaždinsku, Međimursku i Krapinsku – zagorsku županiju, ali i za cijelu državu.
– Željeznica je danas u svijetu najjednostavnije, najjeftinije i ekološki daleko najprihvatljivije prijevozno sredstvo, zbog čega su brojne države, a posebno države Europske unije, to odavno prepoznale i investirale upravo u izgradnju željezničke infrastrukture. Hrvatska to još uvijek nije prepoznala te smo u komparaciji sa zemljama EU, ali i zemljama regije, na samom dnu u svim statistikama, od putničkog pa do teretnog željezničkog prometa.
Stoga je ključno da su država i resorno ministarstvo na inicijativu i zahtjev Narodne stranke Reformisti prepoznali ovaj pravac i stavili ga u strategiju. On je, nažalost, u prošlom mandatu bio usporavan, ali sada je vrijeme da se konačno realizira. Projektom brze pruge zvanim “Lepoglavska spojnica” , a govorimo o gradnji i modernizaciji željezničke pruge od Čakovca i Varaždina do Zagreba, skratili bismo putovanje od Varaždina do Zagreba na 40 minuta (kolodvor Varaždin – kolodvor Zagreb), umjesto dosadašnjih nevjerojatnih 2,5 sata, a putovanje od Čakovca trajalo bi 50 minuta.
Značaj povezivanja Varaždinske, Međimurske i Krapinsko – zagorske županije sa Zagrebom ovakvom brzom prugom je ogroman, prije svega za razvoj gospodarstva te za mobilnost ljudi, radnika i studenata, a pojeftinili bi i troškovi transporta radne snage i povećao se potencijal otvaranja novih radnih mjesta. Isto tako, svi ekonomski pokazatelji jasno govore da svaka uložena kuna u funkcioniranje željezničkog prometa donosi nove četiri kune u ekonomiju kroz izravne i neizravne efekte u sektorima industrije, obrazovanja, aglomeracije u ekonomiji i ostalima – rekla je Martinčević.
Dodala je i kako se radi o pruzi koja je od nacionalnog interesa jer bi taj pravac povezao srednju Europu, odnosno, pravce prema Beču, Budimpešti, Pragu i Bratislavi i povezao ovaj dio Europe s lukom Rijeka.

– Tu trenutno imamo velikih problema zbog ozbiljnih opstrukcija od strane Slovenije, koja primarno štiti interes luke Kopar, a realizacijom ovog projekta, mi radimo veliki strateški i gospodarski iskorak u povezivanju Rijeke i srednje Europe. Ključno je u ovom projektu vrijednosti oko 400 milijuna eura to da ga je, zbog snažne podrške EU ulaganjima u jeftinija i ekološki prihvatljivija rješenja, moguće financirati sredstvima europskih fondova u iznosu od čak 85 posto. Ovaj projekt imat će snažan utjecaj na gospodarstvo, turizam ali i na naš ključni problem demografije. Ljudi ostaju u državama i županijama u kojima je kvaliteta života veća. Kvaliteta života prije svega podrazumijeva dostupnost radnih mjesta i primjerenu plaću, ali i dostupnost i uređenost škola, vrtića, sveučilišta, jednosmjenske nastave, besplatnog prijevoza učenika i cijeli niz drugih sadržaja koje smo, primjerice, mi u Varaždinskoj županiji već osigurali. Upravo zbog toga, a usprkos činjenici da smo u neposrednoj blizini Slovenije i Austrije, zadržali smo jednu od najmanjih stopa iseljavanja u Hrvatskoj. Uz sve navedeno, iznimno je važna i prometna povezanost i zbog toga od ove Vlade očekujem da uloži sve napore i angažira sve potrebne resurse da ovaj projekt pripremimo prije početka nove omotnice EU 2021. – 2027., kako bi on odmah krenuo u realizaciju, što je bio i jedan od ključnih uvjeta podrške Reformista aktualnoj Vladi – zaključila je Natalija Martinčević.

Najnovije po kategorijama

“Ovo nije nagrada za mene, već za iskrenu posvećenost književnosti. To je prepoznato i htjela bih da ostane vezano uz ovu knjigu te da nešto ovako lijepo dožive i drugi mladi autori”

Mladoj autorici Eni Katarini Haler (24), svojevrsnom iznenađenju, za njenu prvu knjigu "Nadohvat", dodijeljena Nagrada Gjalski

“Ovo nije nagrada za mene, već za iskrenu posvećenost književnosti. To je prepoznato i htjela bih da ostane vezano uz ovu knjigu te da nešto ovako lijepo dožive i drugi mladi autori”

Objavljeno: 25.10.2020. alenbrodar

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba

Prijavite se na naš newsletter