Natalija Martinčević u Saboru govorila o projektu izgradnje brze pruge Čakovec - Varaždin – Lepoglava – Zabok – Zagreb

“Realizacijom ovog projekta, mi radimo veliki strateški i gospodarski iskorak u povezivanju Rijeke i srednje Europe”

Objavljeno: 17.09.2020. zagorjeinternational

Saborska zastupnica Narodne stranke – Reformisti Natalija Martinčević u Hrvatskom je saboru ispred Kluba zastupnika HSLS-a i Reformista govorila o projektu izgradnje brze pruge Čakovec – Varaždin – Lepoglava – Zabok – Zagreb, koji je, kako je istaknula, od strateškog značaja za Varaždinsku, Međimursku i Krapinsku – zagorsku županiju, ali i za cijelu državu.
– Željeznica je danas u svijetu najjednostavnije, najjeftinije i ekološki daleko najprihvatljivije prijevozno sredstvo, zbog čega su brojne države, a posebno države Europske unije, to odavno prepoznale i investirale upravo u izgradnju željezničke infrastrukture. Hrvatska to još uvijek nije prepoznala te smo u komparaciji sa zemljama EU, ali i zemljama regije, na samom dnu u svim statistikama, od putničkog pa do teretnog željezničkog prometa.
Stoga je ključno da su država i resorno ministarstvo na inicijativu i zahtjev Narodne stranke Reformisti prepoznali ovaj pravac i stavili ga u strategiju. On je, nažalost, u prošlom mandatu bio usporavan, ali sada je vrijeme da se konačno realizira. Projektom brze pruge zvanim “Lepoglavska spojnica” , a govorimo o gradnji i modernizaciji željezničke pruge od Čakovca i Varaždina do Zagreba, skratili bismo putovanje od Varaždina do Zagreba na 40 minuta (kolodvor Varaždin – kolodvor Zagreb), umjesto dosadašnjih nevjerojatnih 2,5 sata, a putovanje od Čakovca trajalo bi 50 minuta.
Značaj povezivanja Varaždinske, Međimurske i Krapinsko – zagorske županije sa Zagrebom ovakvom brzom prugom je ogroman, prije svega za razvoj gospodarstva te za mobilnost ljudi, radnika i studenata, a pojeftinili bi i troškovi transporta radne snage i povećao se potencijal otvaranja novih radnih mjesta. Isto tako, svi ekonomski pokazatelji jasno govore da svaka uložena kuna u funkcioniranje željezničkog prometa donosi nove četiri kune u ekonomiju kroz izravne i neizravne efekte u sektorima industrije, obrazovanja, aglomeracije u ekonomiji i ostalima – rekla je Martinčević.
Dodala je i kako se radi o pruzi koja je od nacionalnog interesa jer bi taj pravac povezao srednju Europu, odnosno, pravce prema Beču, Budimpešti, Pragu i Bratislavi i povezao ovaj dio Europe s lukom Rijeka.

– Tu trenutno imamo velikih problema zbog ozbiljnih opstrukcija od strane Slovenije, koja primarno štiti interes luke Kopar, a realizacijom ovog projekta, mi radimo veliki strateški i gospodarski iskorak u povezivanju Rijeke i srednje Europe. Ključno je u ovom projektu vrijednosti oko 400 milijuna eura to da ga je, zbog snažne podrške EU ulaganjima u jeftinija i ekološki prihvatljivija rješenja, moguće financirati sredstvima europskih fondova u iznosu od čak 85 posto. Ovaj projekt imat će snažan utjecaj na gospodarstvo, turizam ali i na naš ključni problem demografije. Ljudi ostaju u državama i županijama u kojima je kvaliteta života veća. Kvaliteta života prije svega podrazumijeva dostupnost radnih mjesta i primjerenu plaću, ali i dostupnost i uređenost škola, vrtića, sveučilišta, jednosmjenske nastave, besplatnog prijevoza učenika i cijeli niz drugih sadržaja koje smo, primjerice, mi u Varaždinskoj županiji već osigurali. Upravo zbog toga, a usprkos činjenici da smo u neposrednoj blizini Slovenije i Austrije, zadržali smo jednu od najmanjih stopa iseljavanja u Hrvatskoj. Uz sve navedeno, iznimno je važna i prometna povezanost i zbog toga od ove Vlade očekujem da uloži sve napore i angažira sve potrebne resurse da ovaj projekt pripremimo prije početka nove omotnice EU 2021. – 2027., kako bi on odmah krenuo u realizaciju, što je bio i jedan od ključnih uvjeta podrške Reformista aktualnoj Vladi – zaključila je Natalija Martinčević.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba