U tijeku je 700 tisuća kuna vrijedna sanacija klizišta u radobojskom naselju Biruši

S VREMENOM BI UGROZILO KUĆE: Gradi se 60 metara potpornog zida, rekonstruira taj dio prometnice te gradi pješačka staza

Objavljeno: 13.08.2020. zagorjeinternational

Još jedno u nizu klizišta na području Krapinsko – zagorske županije je u obnovi, a to je ono u naselju Biruši, u općini Radoboj. Njegova je sanacija, otkriva župan Željko Kolar prilikom obilaska radova, sveukupno vrijedna gotovo 700 tisuća kuna.

Novi program

– Da nismo krenuli sa sanacijom, ovdje bi kuće s vremenom postale ugrožene. To je nešto što nas prati po čitavoj županiji. Ove godine, takvih gradilišta ima nekoliko i radovi na svima napreduju – imamo Selnicu u Zlataru, Globočec u Mariji Bistrici, Hum Stubički u Gornjoj Stubici, klizište u Loboru te naselje Biruši. Na području općine Tuhelj su radovi završeni, a isto tako su završeni i radovi na jednom mostu čija je konstrukcija izgubila stabilnost. Ove godine uložili smo oko šest i pol milijuna kuna u sanaciju, što je veliki izdatak za Županijsku upravu za ceste. Usporedbe radi, za četiri i pol milijuna kuna smo asfaltirali devet i pol kilometara cesta, a čak je i nešto malo pala cijena asfaltiranja po metru kvadratnom, pa ćemo u rujnu raspisati još jedan natječaj u vrijednosti milijun i pol kuna. S ovih šest i pol milijuna kuna mogli smo asfaltirati još 12 dodatnih kilometara županijskih cesta, a to je problem koji ćemo morati i dalje, dugoročno rješavati sa središnjom državom i odličnim projektom koji je išao preko Hrvatskih voda. No, taj projekt se zatvara iduće godine i već sad treba razmišljati da Vlada treba napraviti novi program preko kojeg će općine i gradovi moći sanirati razna klizišta – zaključio je krapinsko – zagorski župan Kolar.

Pomoćnik ravnatelja Županijske uprave za ceste u Krapinsko – zagorskoj županiji, Mladen Burić, rekao je da su klizišta u KZŽ vrlo osjetljiva i većina budžeta odlazi na njihovo saniranje.

– Na klizištu Biruši, 700 tisuća kuna vrijedne radove izvodi “MP Trans Gradnja”, a radi se o šezdeset metara duljine potpornog zida na dubini od pet metara. Također, radi se na rekonstrukciji šezdeset metara prometnice te izvedbi pješačke staze da kompletiramo jedan segment ove ceste koji je nastavak sanacije većeg dijela prometnice u vidu sigurnijeg prometovanja u zimskoj službi – rekao je Burić.

Najveći problem

– Najveći problem kod rješavanja klizišta je sam novac. Svake godine imamo sve veći popis klizišta, sada se brojka vrti oko 60, a prema svojim mogućnostima saniramo najkritičnija klizišta, godišnje pet do šest. Nije bitno jesu li vrijedni 300 tisuća kuna ili dva milijuna kuna, problem je uvijek isti, a to je novac. Tehnika saniranja ovisi o uvjetima, od klizišta do klizišta, od potpornog suhozida do pilotiranja ili nasipa. Cijene su tu kakve jesu, dosta variraju i nikad ne znamo koliko moramo planirati, no godišnje smo odvajali minimalno tri milijuna kuna. Sada, u suradnji s Hrvatskim vodama, možemo odvojiti oko šest milijuna kuna – kazao je Burić. (Lovro Belošević)

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba

Prijavite se na naš newsletter