Prometni stručnjak Željko Marušić

“Za mlade vozače treba uvesti ‘privremenu vozačku dozvolu’ jer su skloni iživljavanju”

Objavljeno: 31.07.2020. zagorjeinternational

Nezapamćena tragedija u Starim Mikanovcima zavila je Slavoniju u crno. U noći sa srijede na četvrtak izgubljena su četiri mlada života kod Vinkovaca, nakon što je stari, ali moćni Audi A4, kojim je upravljao 19-godišnjak i u kojem su još bili 19-godišnjakinja, 18-godišnjak i 20-godišnjak sumanutom brzinom izletio s ceste i zabio se u kuću. Sve to, kaže prometni stručnjak Željko Marušić, pokazuje koliko je loše stanje u hrvatskom cestovnom prometu, pa smatra kako treba vratiti odredbu o mladim vozačima do navršene 24. godine.

Snaga motora

– Njome bi se trebalo uvesti ograničenje snage motora vozila, ali na 70 kW (95 KS), a ne na nelogičnu i u EU zakonodavstvu nepostojeću granicu 80 kW (109 KS), kako je bilo prije kod nas. Tada je to bilo napravljeno kako bi se pogodovalo velikom uvozniku, koji je jedini u programu imao velike dizelske limuzine do tog ograničenja (konkretno od 77 kW, odnosno 105 KS) – kaže Marušić, te dodaje i kako bi za mlade vozače trebalo uvesti kategoriju “privremene vozačke dozvole”.

Obijesna vožnja

– Ta bi vozačka dozvola vrijedila tri godine, odnosno do navršene 24. godine, a poništavala bi se nakon drugog težeg prekršaja ili prve obijesne vožnje. Onima koji tvrde kako je to diskriminacija i nelogično, treba kazati da nije problem u vještini vožnje, nego u obrascu ponašanja mladih vozača, sklonosti iživljavanju, koji se smanjuje odrastanjem. Dakle, ako 40-godišnjak položi vozačku dozvolu, ne bi mu se izdavala privremena, nego trajna – mišljenja je Željko Markušić, koji je o tome pisao na Autoportalu.

FOTO: screenshot N1

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba

Prijavite se na naš newsletter